hond bijt kat oog uit !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirte_

hond bijt kat oog uit !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:41

wij hebben een kat en die heeft maar een oog
die is namelijk uitgebeten door onze hond die normaal altijd heel erg lief was!
aar hij zat met een beschuit in zijn mand en de kat probeerde het af te pakken!
en hij is echt op eten en toen hapte hij dus... en ja hoor!
het was raak en de kat zn oog was er uit! we wisten niet of hij hem door had geslikt of
niet maar we wouden het liever ook niet weten
toen we naar de dierenarts gingen was het beessie echt zielig hoor! zn kaak was gebroken! Boos!
en zn oog er uit dat moest dus geopereerd worden en nu kijkt hij wel uit als hij langs de hond komt! het oogje is dicht genaaid en het ziet er heel normaal uit.
maar soms loopt ie wel eens ergens tegen aan gelukkig is alles goed afgelopen en de kat is nog heel lief! Lachen
maar het had anders kunnen aflopen..

Mirte_

Re: hond bijt kat oog uit !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:42

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:43

Wat sneu zeg! Ach gut

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:44

Dubbelpost!!
Staat ook op leven zonder paarden.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:46

Ik wou ook net TeMmen, zag dat het al was gedaan

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:48

ik moest het even bij beestenboel zetten het is daar al getemt! daar mag een slotje op!

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 09:27

er staat daar al een slotje op!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:54

Wat erg! Het zal je gebeuren als poes...
Het is wel een normale reactie van de hond, die snappen ook geen katten...

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:01

Idd erg jammer..
Maar ik vind het er toch niet eng uitzien ofz!
Dat heeft je dierenarts mooi gedaan! Ze heeft er ook niet veel last van, toch?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:02

DAt is inderdaad een communicatieverschil tussen katten en honden. HOewel katten OOK bij honden een oog uit kunnen krabben, ook om dezelfde reden. De kat had geen respect voor de hond en nu heeft de hond dat zelf bijgebracht. VAst niet met de bedoeling om er een oog uit te bijten. Maar dieren kijken niet echt uit waar ze bijten he.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:13

junior_jody schreef:
gelukkig is alles goed afgelopen en de kat is nog heel lief! Lachen
maar het had anders kunnen aflopen..

Wat je maar een goede afloop noemt ik vind het eigenlijk een vrij gruwelijke afloop.

Hopelijk went je kat snel aan het kijken met maar één oogje en loopt hij niet meer tegen dingen op en kan hij afstanden goed inschatten als hij ergens op wil springen.
Helaas communiceren honden en katten toch anders en dat veroorzaakt inderdaad nog wel eens miscommunicatie. Geef je arme kat maar een extra knuffel.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:02

Ooh wat sneu zeg Ach gut .
Maar de dierenarts heeft het mooi gemaakt Lachen.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:17

Zo'n kat hadden mijn opa en oma ook.. Die heeft toen ooit een keer met de kat van de buren ''gespeeld'' en had de oog er ook uit liggen en is ook zo dicht gemaakt...
Was op zijn jonge jaren al gebeurd en is toch nog 18 jaar geworden Haha!

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 16:57

dit is al een jaar geleden gebeurt hoor en hij is gewend aan alles en springt nog wel eens mis ofzo maar daar kan je niks aan doen!
de kat en de hond waren eerst altijd erk speels met elkaar en speelden altijd maar nu natuurlijk niet meer! Boos!
kijk maar!
het ziet er niet zo veilig uit de foto maar ze speelden zo altijd! dus reageer niet van: wow die hond doet agressief !
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BPP3O3ZJ

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:58

Wat zielig zeg..

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:11

Ik had verwacht dat het er heel eng uitziet, maar dat is niet zo, dat heeft die dierenarts echt mooi gedaan! Het lijkt net of de kat knipoogt Tong uitsteken
Wel zielig.. maar ja zulke dingen kunnen altijd gebeuren..
Hond + kat gaat niet altijd goed.. Maar ik denk dat je kat nu wel op veilige afstand van de hond blijft.. of niet..? Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:17

Dit is gewoon een stom ongeluk geweest.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:41

Desiree schreef:
Dit is gewoon een stom ongeluk geweest.

dit is GEEN stom ongeluk Boos!

als je wist dat de hond zo zou reageren, had je er allang aan moeten werken.
of door iemand moeten laten verbeteren zodat hij/zij dat niet doet.
hier zijn echt niet zomaar excuses voor.
afleren dat soort gedrag

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:52

WAarom dat gedrag afleren>? De kat kan ook respect hebben voor de hond en leren dat ze bij het eten weg moet blijven.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:10

Desiree schreef:
WAarom dat gedrag afleren>? De kat kan ook respect hebben voor de hond en leren dat ze bij het eten weg moet blijven.

waarom dat g edrag afleren Verward

en stel je voor dat er kinderen van 3 jaar zijn (voorbeeld)
mag de hond dan ook zomaar bijten.
dit gedrag moet je niet tolereren.

en over de kat.
en wat als de kat aan het eten is en de hond moet wegblijven.
gebeurd niet want de hond kan ook denken dat het zijn voedsel is

dus vind wel dat het afgeleerd moet worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:37

Desiree schreef:

Zo zijn katten nou eenmaal niet. En dat heeft ook niks te maken met respect hebben voor de hond. Die kat wil dat eten gewoon hebben. Honden werken met respect, katten niet. Een kat heeft van nature nou eenmaal geen leider in een groep, niemand staat boven hem. En dat zal ook altijd zo blijven.

Maar omdat jij van honden houdt kom jij in ieder geval, wanneer dan ook, voor de hond op. Lachen

Dit bedoel ik verder niet kwaad ofzo, maar dat valt mij gewoon op.. In welk geval ook, jij zal altijd de hond gelijk geven. Maar een hond heeft niet altijd gelijk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:04

Wuis schreef:
Desiree schreef:

Zo zijn katten nou eenmaal niet. En dat heeft ook niks te maken met respect hebben voor de hond. Die kat wil dat eten gewoon hebben. Honden werken met respect, katten niet. Een kat heeft van nature nou eenmaal geen leider in een groep, niemand staat boven hem. En dat zal ook altijd zo blijven.

Maar omdat jij van honden houdt kom jij in ieder geval, wanneer dan ook, voor de hond op. Lachen

Dit bedoel ik verder niet kwaad ofzo, maar dat valt mij gewoon op.. In welk geval ook, jij zal altijd de hond gelijk geven. Maar een hond heeft niet altijd gelijk.

en wat als een kind van 4 a 6 jaar dat zou doen.
een hond hoort niet ineens (vals) te bijten
en hij zou anders ook een volwassen persoon kunnen grijpen als hij niet dat gedrag afreageert
( kijk anders op animal planet eens naar de ASPCA, kun je zien hoeveel honden om die reden worden ingeslapen Boos! )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:25

Wuis schreef:
Desiree schreef:

Ik denk dat ook de natuur bij katten zo werkt. In een groep zul je ook bij katten rangorde hebben, onwillekeurig, ondanks dat ze van nature solitaire dieren zijn .MAar zijn ze in groepsverband dan is er ook eentje het brutaalste. Je hebt erbij die meer pikken en andere die niets pikken.

Een hond hoeft niet van iedereen te pikken dat er aan zijn voedsel gezeten wordt. De baas is en de volwassen gezinsleden is een ander verhaal.MAar ook een kind zul je moeten leren van het voer van een hond af te blijven, want die staat instinctief bij een hond NIET boven hem in de rang. Omdat een kind dat niet kan afdwingen. De hond was dus NIET fout.

Ik weet ook niet of de kat in deze kwestie het vaker geprobeerd heeft en een hond met grommen gedreigd heeft. Grommen is in kattentaal en hondentaal hetzelfde.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:36

Katten die in groepen leven hebben inderdaad ook een rangorde. Toen ik een nieuwe kat plaatste bij mijn overgebleven kat nadat een andere was overleden hebben ze ook wel onderling gevochten om de rangorde te bepalen. Helemaal voorkomen kun je dat niet. Maar ik heb ze wel zo voorzichtig mogelijk bij elkaar geintroduceerd en aan elkaar laten wennen.

Je kan wel zeggen dat de hond niet fout is geweest maar je zit nu wel met een kat met 1 oog. Lijkt mij niet echt de bedoeling en is toch best zielig voor de kat.

Kan wel natuurlijk gedrag van die hond zijn en die hond kan wel niets te verwijten zijn maar dan zie ik toch maar liever dat er ingegrepen wordt in de natuur en dat dit soort dingen voorkomen worden.

Ik krijg bij Desiree wel eens het idee dat er precies gehandeld moet worden zoals er bij honden onderling gehandeld wordt als alsof ze nog in roedels in de volledig vrije natuur in het wild zouden leven. Dat is nu eenmaal niet meer het geval. Je moet zeker rekening houden met het instinctieve gedrag van een hond en je kan er zelfs gebruik van maken om hem wat te leren maar het zijn wel huisdieren geworden en moeten zich dus ook aangepast aan mensen en andere huisdieren leren gedragen.

Dit is een heel vervelend ongeluk misschien hadden de kat en de hond elkaar wat gecontroleerder moeten ontmoeten? Misschien had de kat snel opgepakt of afgeleid moeten worden als je ziet dat het fout gaat maar het kan ook binnen 2 seconden gebeurd zijn. Te snel voor iemand om ook maar wat te kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:49

Desiree, en als de hond nu eten van de kat af had gepakt, en de kat had de hond een oog uitgekrabt? Dan had jij gezegd, wat een rotkat, wat een hond ook doet, een kat hoort zoiets niet te doen, de kat zit fout. Haha! Knipoog