Hoe hamsters tam maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiej

Hoe hamsters tam maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:16

Allereerst... mijn hamsters zijn 2 gestoorde dames Haha!
Ze breken hun hok altijd helemaal af en doen allerlei gevaarlijke stunts (lees: aan de tralies hangen op hun kop en zich dan late vallen.. *LOL* )

nu zou ik ze graag wat tammer maken.. zodat zer ook eens stilzitten in mijn hand Tong uitsteken (nu moet ik ze haast pletten Bloos! Ach gut )

weet iemand hoe je daar nu juist aan begint?

kayleighhh

Re: Hoe hamsters tam maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:12

ik heb mijne gewoon vaak vast gehouden en zo ging het van zelf nu is ze super tam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:37

Wat voor hamsters heb je dat je ze samen houdt? Je kunt namelijk alleen Roborovski's en Campbelli's samenhouden.

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:46

Haha, ik lig helemaal in een deuk hahah >>sorry met dat verhaal wat je vertelde over in de tralies hangen haha sorry... maar goed ik denk dat het vooral een kwestie van vastpakken enzo is. Tsal wat tijd kosten maar waarschijnlijk is het resultaat er dan ook!! Veel suc6 Knipoog

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:51

ik heb een hamster van een meisje overgenomen, omdat ze hem niet meer wilde hebben omdat hij niet luisterden en alleen maar beet en alles op z'n kop zette!

ik heb hem gewoon vaker gepakt zodat het steeds vertrouwder voor hem
werd, en als hij dan toch nog beet gaf ik hem een klein tikje op z'n neusje.
ik heb er de liefste hamster aan overgehouden!!

maar hamsters kan je bijna niet stil laten zitten in je hand, ik heb er drie gehad en ze wilden niets liever dan lekker over de bank crossen!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:03

wat ik deed was ze in een holletje van mijn trui houden. Lekker warm, lekker knus. Mijn hamsters sliepen altijd heerlijk en hadden in zon mate mijn geur om zich heen dat ze in no-time tam waren

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:38

Roborovski's Haha!

ik kan er 1'tje al beter vangen.. maar toch nog moeilijk Tong uitsteken

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:44

Robo's zijn nogal moeilijk tam te maken. En dat aan de tralies hangen en laten vallen, doet bijna elke hamster.

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:50

Net is er 1 ontsnapt.. Tong uitsteken
gelukkig nog optijd kunnen vangen voor ie achter de kast zat Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:34

Ik zou het tam maken opgeven als ik jou was. Roborovski's houden absoluut niet van opgepakt te worden, het zijn ook helemala geen dieren om mee te spelen maar gewoon om in een groot aquarium te zetten en er leuk naar gaan zitten te kijken.

Anders levert het erg veel stress op voor ze. Ze zien er misschien heel schattig uit, maar het zijn geen knuffeldieren.

Jammer dat de DW je dat niet verteld heeft, maargoed, 90% van alle dierenwinkels weet niks over alle verschillende soorten hamsters en hun vershcillende verzorging en behoeftes....

Ik neem tenminste aan dat ze uit een DW komen want een goede fokker zou dit vertellen.