waarom dieren----> mens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

waarom dieren----> mens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 03:17

Ik vroeg me af waarom mensen dieren vies vinden als ze bv een lik in het gezicht krijgen, of geaaid hebben?

Volgens wetenschappelijk onderzoek is toch gebleken dat dieren "schoner" zijn als mensen?

050206051012

Re: waarom dieren----> mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 03:20

Ligt eraan welk dier denk ik Lachen

Katten vind ikzelf hele schone dieren, wassen zichzelf. Honden daarintegen vind ik echte viespeuken Haha! Haha! Vreten alles wat ze tegenkomen, rollen vooral in datgene wat goor is en wassen zichzelf niet. En van sommige honden hou je zo'n vieze talglaag op je handen als je ze geaaid hebt, brrrrr Lips are sealed

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:36

nou als die hond van mij lekker heeft zitten likken aan zijn geslachtsdelen dan wil ik geen likje meer hoor.
Of wat denk je als je een teefje hebt dat loops is, gadverdamme.....die zit dat de hele dag op te likken en komt dan een heerlijk likje in je gezicht geven.... nee dank je...

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:21

Zowieso dragen bijna alle dieren parasieten met zich mee. (mits ze ontwormd zijn enzo) Maar als je dat niet weet van een (vreemd) dier ....
Toen ik stage liep bij een DA waste ik ook altijd mijn handen, gewoon om de hygiene en omdat ik het ook vies vond. Je weet maar nooit hoe het dier leeft/verzorgd word (en in welke omstandig heden).

Maar van mijn eigen dieren ben ik dan weer niet zo vies, omdat ik weet dat ze ontwormt/ontvlooid en ingeent zijn. maar in mijn gezicht wil ik ze ook niet nee. Vooral omdat een hond een bek vol bacterieen heeft. Ze steken hun neus overal in, likken overal aan en eten soms de raarste dingen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:24

veel mensen vinden alles vies wat anders is dan mensen. Hebben ze nog niet die fijne programma's op discovery gezien met uitvergrootte bacterien op mensenhuid ed (bahbah). Je hebt natuurlijk ook wel gore ziektes als Leptospirose die door dieren overgebracht worden maar mensen kunnen net zulke gore dingen overbrengen. Zelf ben ik niet zo'n smetje, ben altijd met dieren opgegroeid en heb een gezonde weerstand. Alleen op mijn stage in het dierenasiel of dierenarts houd ik me wel netjes aan de regeltje omdat je daar met andermans dieren werkt en je zo wel degelijk ziekte sover kunt brengen. Thuis met mijn eigen dieren maakt het me niet zoveel uit.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:47

en honden hun speeksel verschoond zich 1000x sneller dan bij een mens!! ik vind een hondenlik over mijn hoofd helemaal niet vies!