gewonde duif..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

gewonde duif..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:04

onze kat heeft een duif gevangen die leefde nog..
nu hebben we em dus telkens drinken gegeven, en kracht voer(vloeibaar) gehaald..
hij kam gister en leeft nu nog wel, maar hij heeft t nu heel benauwd..
we hebben hem wel een beetje eten gegeven en mn moeder had niet goed gelezen, dat ze dus niet eten en dat spul mochten hebben.. hij heeft maar een beetje eten gehad.. en dat spul dus, en om het half uur water..
hij heeft t echt benauwd..
hij heeft in zn nek op de rand van zn vleugel een wondje, daar hebben we jodium op gedaan.. en we denken dat zn poot gebroken is..
wat moeten we hier mee? en iwe weet hoe we hem er weer bovenop kunnen krijgen?
hij heeft ook 2 ringen om, maar de meeste mensen willen ze niet meer terug en laten ze afmaken als ze gepakt worden door een kat, dit willen we dus niet, en willen proberen om hem er weer bovenop te krijgen

Anoniem

Re: gewonde duif..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:11

laat maar hij is net doodgegaan Verdrietig

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:36

voortaan de dierenambulance bellen dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:41

wat moeten die ermee? die geven em denk ik ook kracht voer of brengen em naar de vogelopvang.. we probeerden hem er zelf bovenop te krijgen, de buurvrouw heeft er ook veel ervaring mee dus die heeft ook geholpen,, maar helaas.. hij kreeg het te benauwd en hij lag ineens dood Verdrietig , had em 5 min daarvoor nog wat water met een lepeltje gegeven

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:09

tja wat moet jij ermee als je hier vraagt een dag later wat je ermee moet doen:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:42

JustNanno schreef:
tja wat moet jij ermee als je hier vraagt een dag later wat je ermee moet doen:S

ik kon het niet eerder vragen omdat ik het vanmiddag pas wist, hij is gesteravond gekomen toen ik al sliep, en vanmorgen wist ik niet waar ie was en of ie nog leefde omdat mn zusje em boven had..
ik wou vragen wat ie moest eten omdat hij niet zelf kon eten..

sjonge jonge probeer je zo'n duifje te helpen is t weer niet goed..
we hebben er alles aan gedaan om m te redden, en reacties breng em daarheen.. de vogelopvang zit al bomvol, en we wouden em gewoon helpen..
j*zus t is ook nooit goed..
we hadden vloeibaar spul e alles gehad, een bak gemaakt met koude handoeken, (flesje water eronder) daar zat ie in, om t half uur water geven en alles..

we hebben ook een katje met de fles grootgebracht, gevonden van 2 dagen die leeft nu nog en is nu 6, dan is dat zeker ook heeel verkeerd?
nou sorry hoor, maar we wouden hem helpen en dan lukt het niet.. en dan hebben wij het verkeerd gedaan..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:49

jezelf niet schuldig gaan voelen Lachen 9 v/d 10 keer gaat het grandioos fout als een kat een vogel (diertje) pakt, en een wondje maakt.. Ga maar na, als je kat jou krabt is het binnen no-time ontstoken en dik... Bij een prooidier van de kat dus ook, en daar komen ze zelden bovenop (helaas)
Je hebt gedaan wat je kon, en ik vind het goed van je dat je het hebt geprobeerd! in een vogelopvang hadden ze niks anders gedaan (ervaring, heb er gewerkt)
Heeft je kat een belletje om? Misschien dat dat kan helpen om volgende gevallen te voorkomen Lachen
je hebt nu iig gedaan wat je kon Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:52

Naaltje schreef:
jezelf niet schuldig gaan voelen Lachen 9 v/d 10 keer gaat het grandioos fout als een kat een vogel (diertje) pakt, en een wondje maakt.. Ga maar na, als je kat jou krabt is het binnen no-time ontstoken en dik... Bij een prooidier van de kat dus ook, en daar komen ze zelden bovenop (helaas)
Je hebt gedaan wat je kon, en ik vind het goed van je dat je het hebt geprobeerd! in een vogelopvang hadden ze niks anders gedaan (ervaring, heb er gewerkt)
Heeft je kat een belletje om? Misschien dat dat kan helpen om volgende gevallen te voorkomen Lachen
je hebt nu iig gedaan wat je kon Lachen

dank je Knipoog ja onze katten hebben belletjes om, maar de ene komt wel vaker met volgens/ muizen thuis..
hij had 2 ringetjes om dus mischien wel op een vlucht geweest, dat ie helemaal uitgeput was.. ik weet t niet.. t was wel heel warm, ik denk dat ie niet meer verder kon omdat ie zo moe was, en dat de kat em toen makkelijk kon pakken Verdrietig

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:54

dat kan inderdaad wel zo zijn.. Hebben jullie de ringetjes nog? Er is een centrale, via dat kun je de eigenaar laten weten dat zijn/haar vogel er niet meer is.. Sommigen geven namelijk wel om de duifjes..
Achja, katten pakken zwakkere en ''dommere'' vogels, en dat zijn er met dit weer nou eenmaal meer... Kijk maar is op het asfalt, dat ligt ook weer vol...

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:54

Wij hadden zondag 25 juni een gewond jong tortelduifje van onze buren gekregen want die was daar tegen de muur opgevlogen en daarna was hij gebeten door hun hond.. Hij had toen een wond en een gebroken staart. Maar langzamerhand ging het toen beter met hem (of haar) want hij begon al wat te eten en de wond ging al mooi dicht. Als je hem nu wil pakken stribbelt hij behoorlijk tegen en klappert behoorlijk met zijn vleugels.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:55

Fatima_a schreef:
Wij hadden zondag 25 juni een gewond jong tortelduifje van onze buren gekregen want die was daar tegen de muur opgevlogen en daarna was hij gebeten door hun hond.. Hij had toen een wond en een gebroken staart. Maar langzamerhand ging het toen beter met hem (of haar) want hij begon al wat te eten en de wond ging al mooi dicht. Als je hem nu wil pakken stribbelt hij behoorlijk tegen en klappert behoorlijk met zijn vleugels.

gebroken staart? veren eraf? Wat doe je nu met het vogeltje? gaat hij/zij naar een opvang of probeer je het zelf (raad de vogelopvang toch echt aan,..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:58

Naaltje schreef:
dat kan inderdaad wel zo zijn.. Hebben jullie de ringetjes nog? Er is een centrale, via dat kun je de eigenaar laten weten dat zijn/haar vogel er niet meer is.. Sommigen geven namelijk wel om de duifjes..
Achja, katten pakken zwakkere en ''dommere'' vogels, en dat zijn er met dit weer nou eenmaal meer... Kijk maar is op het asfalt, dat ligt ook weer vol...

ehm dan moet ik even kijken, in de container.. kan ik zo wel even doen, zo het ook graag willen weten als het mijn duif was geweest

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:00

ik zal het nummer even voor je opzoeken Lachen
(je kunt op de ring ook zien van welk jaar tie is, en van welk land Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:01

er staat nederland 2006 op

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:02

kun je alles wat er op de ring staat even typen/pb-en ?? Dan zoek ik het even op voor je Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:14

er stond een tel nummer op, dat hebben we gebeld, het was zn eerste vlucht, en er waren heel veel duiven dood gegaan, door de warmte..
ik snap ok niet dat ze die duiven met dit warme weer laten vliegen,, maar dat zal wel aan mij liggen

iig bedank Naaltje

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:17

graag gedaan hoor Lachen (weet je ook of ie ver gekomen was of niet..? ) vraag me idd af waarom die diertjes nog moeten vliegen met zulke temperaturen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:19

t tel nummer begon met 0522 en wij hebben 0512 maar k zou het niet weten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:03

we hadden een paar dagen daarvoor trouwens ook een duif voor de deur, maar die was onthoofd, dus zal wel doodgereden zijn..
k vind t een beetje dom om die beestjes te laten vliegen met dit warme weer Boos!

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:20

Naaltje schreef:
Fatima_a schreef:

gebroken staart? veren eraf? Wat doe je nu met het vogeltje? gaat hij/zij naar een opvang of probeer je het zelf (raad de vogelopvang toch echt aan,..)

Dat is nou ook niet nodig hoor.. Wij hebben zelf wel verstand van duiven want we hebben zelf heel wat postduiven. Maar een week geleden hebben we hem losgelaten en toen is hij gewoon weggevlogen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:13

Fatima_a schreef:
Naaltje schreef:

Dat is nou ook niet nodig hoor.. Wij hebben zelf wel verstand van duiven want we hebben zelf heel wat postduiven. Maar een week geleden hebben we hem losgelaten en toen is hij gewoon weggevlogen...

Het spijt me heel erg hoor, dat je dit goedbedoelde advies niet kunt hebben... Je kunt toch ook zoveel paarden hebben, maar een gebroken been kun je dan niet behandelen toch? Was alleen maar een goedbedoeld advies, en ik ken jouw hele thuissituatie qua beesten niet, dus neem me vooral niet kwalijk Verward