raad gevraagd over mijn konijnen!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

raad gevraagd over mijn konijnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 16:37

Ik heb 2 konijnen bij elkaar in het hok zitten een hangoor voedster en een dwergkonijn voedster!

Ik heb ook 1 mannetje maar dit zit appart in het hok en die laat ik vaak los lopen in de tuin dus regelmatig gaat die gezzelig naar de buurvrouwen toe Tong uitsteken Maar de dwergkonijn is volgens mij al redelijk snel volwassen en begint dus te paren op die hangoor die vind dit dus totaal niet leuk loopt weg en probeert van zich af te bijten.. Maar toen ik zag dat dat dwergkonijntje begont te paren zag ik dat hij eerst zat te bijten op die hangoor zijn rug nou pakte ik hem dus op uit het hok en zag ik dat hij allemaal korstjes op de rug had helemaal kapot echt sneu maar.. Ik heb een hok met een ren dus ik kan er 2 hokken van maken.. maar ik vind het zo zielig om ze te schijden!

Wat moet ik doen ?

Meissie17

Re: raad gevraagd over mijn konijnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:05

iemand??

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:34

Maak er 2 koppeltjes van. Castreer dat rammetje, koppel die aan een van de voedsters en zoek voor die andere voedster een ander gecastreerd rammetje. Bij een opvang kun je je konijn meenemen en zo direct zien of het klikt met een rammetje dat jij in gedachten hebt. Het is niet altijd zo, maar vaak is een gecastreerde ram met een voedster de beste combinatie. Beter dan 2 voedsters bij elkaar.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:33

Jep, voedsters beginnen vaak te vechten, deden de onze ook. Nu hebben we er 2 castratos bijgedaan, en is het een stuk rustiger

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:53

AstraGirlie schreef:
Jep, voedsters beginnen vaak te vechten, deden de onze ook. Nu hebben we er 2 castratos bijgedaan, en is het een stuk rustiger

Ja heel veel plek hebben wij niet maar ik zat ook te denken om een ram er bij in te doen ! Weet iemand misschien hoeveel een ram kost bij een dierenasiel?

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:58

Je kan kijken op www.bunnybin.nl
daar komt mijn nijn ook vandaan.Wilma (de eigenaresse van de opvang) heeft er erg veel verstrand van en helpt je met het koppelen van je nijn.

Succes ermee!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:28

Wij hebben onze rammen voor 12 euro gekocht.