Dillema, wat moet ik doen, beetje triest verhaal...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Dillema, wat moet ik doen, beetje triest verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:15

het is een beetje een lang verhaal, ik probeer het zo kort mogenlijk te houden:

ik werk full time in een dieren winkel, bij ons in de quarantaine ruimte zat een tijdje al een jong konijntje ca. 25 dagen. hij was erg verkouden en had diaree, ( kan soms levensbedrijgend zijn voor konijntjes) dus hij werd op een anti biotica kuur gezet, die max. 10 dagen gegeven mocht worden. Door onoplettend heid van iemand, heeft het jonge konijntje er niet max. 10 dagen op gezeten, maar 23 dagen!!! omdat hij niet beter werd, zou hij naar de slangen gaan.
dat kan ik als echte dieren vriend natuurlijk niet over mijn hartje verkrijgen, dus heb het diertje mee naar huis genomen. ( mijn ouders incl. zusje zijn op vakantie) om het te verzorgen in de hoop dat hij beter zou worden.
het kleine ding is nog steeds verkouden en aan de dunne. vandaag dieren arts gebelt, en die zegt dat ik langs moet komen,

ik weet nu al dat ik het konijntje niet kan houden, omdat mijn zusje allergisch is.

moet ik nu naar een dieren arts of niet? dan betaal ik een consult, én de bijkomende medicatie.

ik moet zeggen dat ik nu al erg gehecht ben aan het kleine ding, hij is zo lief.

wat moet ik nu?

qt_shetties

Re: Dillema, wat moet ik doen, beetje triest verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:16

het plan was trouwens om een goed thuis te zoeken voor " koda" of te wel ko, als hij beter zou zijn.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:18

nou ik zou zo en zo naar de dierenarts gaan,het is sneu om een beestje te laten lijden.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:20

tja, hij ziet er verder levendig uit, ik werk al een langere tijd met dieren, en hij ziet er niet ongelukkig uit, ik weet alleen dat het zo dus niet verder kan gaan. maar het is niet mijn konijn... hoewel ze hem niet meer terug nemen in de winkel waarscheinlijk...

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:21

Ik zou het beestje aan de slangen geven als de medicatie die hij gehad heeft niet schadelijk voor ze is. Het konijntje is nog jong en is al ongeveer een maand ziek. Het is een lief beestje, je wilt toch niet dat het langer blijft lijden? Je kunt hem beter aan de slangen (laten) geven. Dan is het beestje uit zijn lijden verlost en kun jij niets meer voor hem doen. Dan hoef je het alleen nog maar uit je hoofd te zetten.

Dit klinkt een beetje kort door de bocht maar jij kunt het beestje toch niet houden. En een dierenarts die kan er wel naar kijken maar misschien heeft hij ook geen oplossing voor het beestje en ben je toch geld kwijt voor het consult...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:22

oplappen (en dan kost het maar geld), en dan een goed huis ervoor zoeken!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:23

de dierenarts kan hem wel in laten slapen en dat kost heus geen handen vol geld.Beter als slangevoer en doodsangsten uitstaan en gewurgd worden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:25

qt_shetties schreef:
tja, hij ziet er verder levendig uit, ik werk al een langere tijd met dieren, en hij ziet er niet ongelukkig uit, ik weet alleen dat het zo dus niet verder kan gaan. maar het is niet mijn konijn... hoewel ze hem niet meer terug nemen in de winkel waarscheinlijk...

wie zijn konijn is het nu wel als hij niet van jou is en ze hem in de dierenwinkel niet terug nemen?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:27

tja dat weet ik ook niet zo goed, de bedrijfsleidster is op vakantie, en de gene die haar taken overneemt, wil hem niet terug. misschien als ze terug is van vakantie, en hij is op geknapt wil ze hem terug ( wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen) het is dus een beetje onduidelijk van wie hij nou is, daarom vind ik het ook moeilijk om de beslissing te nemen. want dan steek ik geld in iets wat misschien niet van mij is.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:29

is het zo verkeerd om geld te steken in een levend wezen.Als jij het niet doet wie doet het dan wel.waarom heb je hem in de 1e instantie dan mee naar huis genomen, bij mij lag een doodzieke kat in stal,was niet van mij, had ik hem dan moeten laten liggen en zo laten lijden.nee, ik ben er mee naar de dierenarts gegaan,daar is hij ingeslapen.Kosten 15 euro, na uitleg aan de DA.Maar die kat heeft mooi geen pijn meer.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 13:33

ja dat snap ik en nee er is niets verkeerds aan, ik heb al vaker gedaan, ik heb heel veel geld besteed aan een zieke pony die niet van mij was wat een vergelijkbaar verhaal is, en aan een rat die bij mij bevallen was ook een vergelijkbaar verhaal, ik kan moeilijk aan alle zieke of zielige dieren een dieren arts laten komen, bij mij groeit het geld ook niet op mn rug, ik heb ook geen geldboomje in te tuin, ik doe mijn best en vind het jammer dat er dan zo gereageerd wordt...

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:56

Citaat:
de dierenarts kan hem wel in laten slapen en dat kost heus geen handen vol geld.Beter als slangevoer en doodsangsten uitstaan en gewurgd worden.

Ja, maar slangen hebben ook voedsel nodig. Dan kun je beter een konijntje geven wat toch al ziek is dan een diertje dat gewoon gezond enzo is voeren. En je moet je geld niet in de baas z'n dieren steken. Je komt ongetwijfeld wel vaker zieke en zielige dieren tegen aangezien je in een dierenwinkel werkt.

Citaat:
ik doe mijn best en vind het jammer dat er dan zo gereageerd wordt...

Ik heb al lang gemerkt dat jouw hart wel op de juiste plaats zit. Maar je kunt niet alle zieke beestjes helpen. Soms is het beter om voor een oplossing te kiezen die misschien niet vriendelijk in de oren klinkt maar op deze manier sla je wel 3 vliegen in 1 klap. Het beestje is uit zijn lijden verlost, er is een gezond beestje gespaard, en jij besteed je geld niet aan de baas z'n beesten.

Ik neem aan dat je bij een dierenwinkel werkt om er zelf aan te verdienen en niet alle zieke en zielige dieren die er zijn te helpen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 14:02

@ Onyx88: thnx, het klopt ook allemaal wat je zegt, maar zoals nu dan loopt ie de hele dag los, en rent, springt maakt hele mooie sliding stops :p ik lach me echt dood om hem!
t is echt een lastige beslissing...

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:11

Ja, ik weet het. Konijntjes zijn geweldig! Ik heb zelf altijd een Vlaamse Reus gehad en ik heb ook tranen met tuiten gehuild toen hij weg moest. Maar heeft het konijntje wel echt last van zijn ziekten? En is het levensbedreigend?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:14

het spijt me als je het aanvallend opvatte,dat was niet zo bedoeld.Maar wat moet je anders,kun je dierenarts niet eens bellen om te vragen wat het kan zijn, en misschien kost het maar een paar centen.bellen niets zo en zo.kortom ik geloof ook wel dat je om dieren geeft en je kunt niet alle dieren helpen,maar sorry mijn mening al kan ik er maar een helpen het is er toch weer een.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:18

Ik zou inderdaad even DA bellen of er nog andere opties zijn ook zeggen dat het te lang aan de kuur heeft gezeten en wat de beste optie is. Een konijn in laten slapen kost geld en slangen moeten inderdaad ook eten. Ik geef toe eerst vond ik het afschuwelijk, maar in mijn ogen kun je beter een konijntje voeren dat inderdaad ten dode staat opgeschreven dan een gezond konijn. Ik ben een groot konijnenliefhebber begrijp me niet verkeerd. Bij ons op school worden ook gezonde ratten gevoerd overigens hebben die niet eens door wat er gebeurd als de slang geen honger heeft trippelen ze er gewoon overheen alsof het niks is.. ik weet niet of een konijn dit ook heeft natuurlijk.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 15:44

tja ik heb zelf op school met mijn neus er boven op gestaan toen een 4 meter boa een schattig pluiskonijntje wurgte en op at, dat was heel sneu, ik wist niet dat een konijn kon gillen ... maar idd moeten ook de slangen eten hebben.

ik ben net even langs mijn werk geweest, en heb het probleem voorgelegt bij de bedrijfsleidster die terug is van vakantie, ik heb van haar een gratis andere bodem bedekking mee gekregen, misschien toch allergisch ( wat ik de dieren arts assistente aan de tel. ook had gevraagt) en ik heb een ander voer mee gekregen voor konijnen met gevoelige darmpjes. misschien krijg ik hem zo van de diaree en de snot af. omdat ik zo gek ben van het konijntje mag ik hem houden, hoop dat mijn moeder en allergische zusje er geen probleem van maken, ik woon nog een aantal maandjes thuis, en dan heb ik een eigen huis,... bedankt voor al jullie lieve reacties, mochten het voer en de bodembedekking niet baten, ga ik misschien toch nog langs een dieren arts als ik hem mag houden.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:53

Ik ga met Faniek mee, maar ik kan ook begrijpen dat je dat niet kunt als je al zo lang bezig bent met dit konijntje.
Beste advies dat ik je kan geven is overleg even met een dierenasiel bij jou in de buurt- die hebben vaak connecties met dierenartsen (voor een schappelijke prijs) als jij de verzorging op je wil nemen (kunnen ze waarschijnlijk niet zelf vanwege de vakantieperiode) is er misschien iets te redden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:54

veel sterkte en beterschap dan maar met je konijn!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:02

Wat je trouwens ook kunt proberen voor de diarree (diarree wordt trouwens ook vaak veroorzaakt door AB !) is gewoon een paar dagen Norrit geven- kan echt geen kwaad. Bij ons (dierenasiel) krijgt alles zowat Norrit als ze aan de dunne zijn- honden, katten en idd konijnen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 20:32

ik moet zeggen dat hij nu al de hele dag los loopt, en de ontlasting is helemaal droog!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:54

wat goed!!
ik hoop dat het goed komt met je konijntje!!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:58

Ik zou hem naar een opvang/asiel doen, dan heeft hij nog kans op een goed huisje. Hij moet er wel weer doorkomen (geen groenvoer, hard brood, gekookte rijst, veel droog hooi wel) Succes!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 13:59

hij heeft vandaag goede droge ontlasting, hij is alleen nog wat verkouden...

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:00

Je kan hen toch ook buiten in een hok doen ? Omdat je zus er alergische voor is.