Het is een kruizing tussen een witte gladhaar muis met rode ogen en een bruin bonte borstelhaar.
Dit is de papa.

We kregen daar 10 jongen van. 1 witte met zwarte ogen 4 witte met rode ogen en nog 3 zwarte en 2 bruine muizen. Allemaal gladhaar.
Al deze muizen hebben we gehouden en alle muizen zijn nog net zo van kleur als dat ze geboren werden op 1 na.
Een zwarte muis werd kaal toen die een paar maanden oud was. Ik snapte niet helemaal wat het was. Ik ben er ook verder niet mee naar de dierenarts geweest want ik dacht dat het waarschijnlijk een fuzz muis zou zijn (ik heb ook naakt muizen gehad, maar de zijn totaal geen familie van deze muis.)
Hij werd ook niet normaal kaal maar hij had precies van zijn neus tot aan zijn staart een kale streep en ook van links naar rechts kwamen kaars rechte kale strepen.Na een tijdje groeide er weer haar over heen. Dit haar was alleen niet zwart maar wit.
Zij zag er erg leuk uit met 1 rechte witte streep en een aantal dwars strepen.(helaas heb ik hier niet echt een duidelijke foto van) later kwamen er nog meer witte streken bij van haar neus tot haar staart.
Op deze foto kun je dat goed zien ook de witte streep op haar rug.

Ze is nu al wat ouder en krijgt nog steeds steeds meer witte haren. Het is nu een bont muisje maar je kunt nog goed zien dat ze gestreept was. Daar heeft ze nog een aantal vierkante zwarte blokken van op haar kont.

Haar hoofd is ook erg apart getekend. Maar ze is echt als zwart muisje geboren.
Maar nu vroeg ik me af of iemand dit misschien eerder had gezien?