Hond blijft broodmager...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Hond blijft broodmager...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 22:14

Mijn Border Collie Teef Kyara is nu 1 jaar en 3 maanden. Al sinds dat ze enkele weken was is het geen vetzak (als pup wel, ze had de beste tepel Knipoog ). Uiteraard beweegt ze hier vreselijk veel. Op stal tussen de pony's staat ze geen minuut stil. Als er pony's rijden of rond rennen loopt ze 3 keer zo hard en ver mee. Als er niets te doen is zoekt ze zelf vanalles, maar goed, daarom is het ook een Border Clown

Echter blijf ik me storen aan haar eetgewoonte. Ze eet precies wat ze nodig heeft. Niet meer en niet minder. Met als gevolg dat het een gratenpakhuis is eerste klas.
Ander voer geprobeerd (lekker voer eet ze een paar dagen, dan is dat ook niet meer speciaal), vlees (dat eet ze wel, maar vlees zet nouwelijks aan (80% vocht) en dan kan ik de brokken helemaal vergeten uiteraard...), voeren en bij niet eten meteen weghalen (who cares? Koe ), in pension tussen andere honden (nog bewegelijker en naar vergelijking niet veel meer eten). Uiteraard ook de medische dingen bekeken als wormen en gezondheid, maar volgens de DA blakend ze juist van gezondheid....

Enige wat lijkt te helpen is voedselneid tegenover een andere hond (bv die van mijn ouders), maar om daar nou een 2e hond voor aan te schaffen vind ik ook zoiets Clown Knipoog

Iemand nog wat tips? Het is voort zo erg dat ik me kapot schaam wat andere mensen wel niet moeten denken. Of ik geen hondenvoer kan betalen ofzo Bloos

Pluttersput

Re: Hond blijft broodmager...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:16

Wat misschien werkt is wat schapenvet over het voer doen. Heel vaak vinden ze dat dan lekker, en dan trekt de smaak ook in alle brokjes. Bij onze honden vliegt het erin voordat je pap kan zeggen.. Veel succes ermee verder!
Groetjes, mij

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:17

ik wil ruilen met jouw hond.

Sja, heb er hier ook zo een. Eet precies wat ze nodig heeft, is een beetje een pitser. En ze heeft als jonge hond niet al te veel eten gehad, als pup opgroeiende in een straat als zwerfhond ergens in Spanje waar mensen geen respect kennen voor een dierenleven. Ik denk dat haar maag daarom niet groot is. Je zou van weeromstuit bijna de eierstokken laten verwijderen in de hoop dat ze aankomt.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:33

Wat voor vlees heb je geprobeerd? Want diepvriesvlees als rodi en duck hebben ze qua gewicht wel iets meer van nodig als brok maar ze eten het vaak wel beter. Carnibest is echt heel "geconcentreerd" (weet even geen goed woord Clown ), daar hebben honden echt weinig van nodig!

Als je in de brokken wilt zoeken kun je mss een brok gaan geven voor active honden. Veel brokken hebben deze variant. Verder is Cavom ook een best zware brok die goed aanzet.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:53

Cavom is idd wel goeie brok vind ik,
Zelf een tijdje gebruikt en onze zeer slanke Rottie is zeker wat aangekomen in de periode dat ik Cavom heb gebruikt,

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:58

een wormkuur kan ook wel ff helpen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:58

want mischien heeft ze wel wormen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:04

idd probeer het met schapenvet blokjes, dit geef ik mijn hond ook.
Die was als pup ook vrij stevig en toen ie wat ouder werd was ie ook vrij mager.
Cavom heb ik ook geprobeerd maar dat lag te zwaar op zijn maag en kwam er weer uit.
Mijn hond eet ook niet meer als nodig, soms eet hij ook gewoon een dag niet, maar met de schapenvetblokjes kan ik hem goed op gewicht houden.
Als hij begint te vermageren geef ik meteen weer blokjes is hij op gewicht krijgt hij een stuk minder of niets.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:31

ik geef mijn honden gewoon kattenvoerbrokjes als ze niet dikker willen worden
volgens de dierenarts kon dat geen kwaad zolang de hond niet te dik wordt
vooral mijn whippet als ze loops is en mijn galgo toen ik haar pas had gaf ik kattevoer
eten ze heel graag en er zitten veel meer voedingstoffen in

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:52

Ik had ook van die honden die geen grammetje aankwamen. Ik ben toen voer gaan geven voor active honden. Daar kwamen ze uiteindelijk wel wat van aan.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:05

Ik zou als eerste de ontlasting eens na laten kijken. en, nog 1x in overleg met DA ontwormen.

AnneXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:17

Zelf heb ik ook een bordercollie.. Luke is 5 jaar en eet goed.. Tot ong. zijn 3e kreeg hij elke ochtend een bodempje brokken van het merk smolke en elke avond vlees met een beetje water erbij.. Daarna is hij overgegaan op 'sochtends en 'savonds een bodempje brokken van smolke.. Nu krijgt hij alleen 'sochtends een dubbel bodempje brokken van smolke.. anders kotst hij het allemaal uit.. Luke is gewoon op goed gewicht.. Het is beter om niet zo vaak van voer merk te wisselen.. Dat is niet zo goed voor de hond (daar kan die ook een beetje mager van worden).. Als je het merk smolke pakt zie je dat ze verschillende soorten voer hebben.. Ze hebben voor puppies kleine honden normale honden grote honden en oude honden.. En als je de ribben licht voelt als je hem aait is ie niet te mager (licht eraan hoe goed je ze voelt of ie een beetje mager is).. Als je de ribben ziet is ie echt veel te mager.. geef haar desnoots wat meer voer..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:33

Speciaal voer voor aktieve honden is misschien een idee. Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand zijn hond 's morgens 1 of 2 boterhammen met pindakaas gaf! kweenie of het hielp...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 21:36

Ik kan wel meer voer geven maar ze eet het niet op, dat is het probleem nou juist..
Ook van voer wisselen doe ik in principe niet. Heb alleen enkel 3 keer een andere brok geprobeerd of ze dat liever had dan deze om vast over te gaan maar ook die laat ze na een paar dagen gewoon staan...

Ontwormen is nog geen maand geleden gebeurt, heb ik de afgelopen anderhalf jaar netjes iedere 2 maanden gedaan.

Schapenvet is wel een hele goede tip! Waar haal ik zoiets? Gewoon de dierenwinkel?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:25

Ja, volgens mij kan je dat schapenvet gewoon in de dierenwinkel kopen. Weet ik niet zeker, en anders kunnen zij je waarschijnlijk iig wel vertellen waar je het dan wel kan kopen... Succes!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 22:38

Bedankt Lachen Dat ga ik dan zeker proberen!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:28

bij de dierenwinkel of boerenbond.
Mijn hond ging ineens weer goed eten die vond het lekker dat schapenvet tussen zijn brokken, gewoon kleinsnijden en er door mengen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:28

Klinkt mij zeer bekend in de oren. Ik had enkele jaren terug hetzelfde probleem met mijn bouvier. Heb van allerlei brokken geprobeerd, maar hij at het gewoon niet. Heb er ook van alles aan bliktroep en schapenvet doorheen gemengd, maar dat gaf allemaal niet het gewenste resultaat. Gelukkig heb ik de oplossing gevonden in versvlees (en later overgeschakeld op Barf). Hij is nu prima op gewicht. Echt een aanrader, dus! Knipoog

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:02

speciaal voer halen voor actieve honden.....
goed controleren op wormen enz.....

nou zijn borders van zichzelf al heel slank he......en als zij zo veel beweegt kan het idd gewoon aan de dunnen kant zijn....
de border van mn zus is ook heel slank...
en anders een uitgebreid onderzoek maar eens bij de da?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:52

De hond bestaat zelf ook uit 80% water....... dus ik zou maar vlees gaan voeren;-). Wel vlees uit de diepvries, geen 'ingeblikte brokken' dus. Wnneer een hond verder gezond is kan ze beter wat mager dan wat dik zijn mar ik begrijp best dat het wat rottig aait.

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:18

Onze hond is precies hetzelfde (is ook een Boder Collie) hij krijgt s morgens 4 boterhammen met leverpastei ook nog een bak voer, we hebben nou voer wat die best goed eet. S avonds krijgt die meestal nog wat vlees en groenten net wat we die dag eten. Het is dat onze hond heel goed glanst dat is een teken dat-die gewoon gezond is. Glanst die van jullie ook zow?

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:37

Misschien kun je de hond vlak voor het slapen gaan een bak met Brinta (geen bambix) pap geven, dat kan flink aanzetten, omdat het een dikmakertje is, en ook omdat ze niets meer verbranden als ze na het eten direct gaan slapen.
Dit doet een kennis van mij, zij fokt boxers en bij haar helpt het heel goed.