Wat doen? (zieke hond)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat doen? (zieke hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:04

Hey,

Mijn hond is sinds vrijdag ziek .. Het begon vrijdagmorgen met overgeven en daarna gras eten. Toen ben ik daarna nog naar buiten geweest (mijn pappa was eerst geweest maar die moest gaan werken) en toen heeft ze gewoon haar behoeften gedaan enzo, niks aan de hand ... Heb haar toen wat eten gegeven en er waren geen problemen.

Maar 's middags kwam alles er weer uit .. Ze heeft toen een keer of 4 kort achter elkaar overgegeven (voor zover er nog iets kon uitkomen) en moest de hele tijd naar buiten voor gras. Ook was ze helemaal doodop want het was ontzettend warm en ze kuchte en deed de hele tijd heel raar (je kan dat niet uitleggen wat dat is, maar precies of er iets in haar keel zit dat eruit moet maar niet lukt.. zo kokhalzen, maar echt heel vies). Ik moest namiddag naar het ziekenhuis en jammer genoeg kan je je hond niet meenemen dus moest ze even alleen blijven .. Al met heel veel tegenzin natuurlijk, maarja, wat moet je? Toen ik thuiskwam lagen er weer 2 hoopjes braaksel. De buren zaten buiten (woon in een flat) en volgens hen heeft ze de hele tijd zitten huilen en hoesten en kuchen en weet ik nog allemaal (echt zo vreselijk om te horen Verdrietig ).

Dus ja, ik heb me meteen bij mekaar gepakt, hond de auto in "gegooid" en naar de dierenarts ..
Bleek het een maagontsteking te zijn. Spuitje gegeven en ik mocht haar 24u geen eten of niks meer geven (was ik sowieso al niet van plan want ze had die hele dag buiten haar ontbijt ook niks meer gehad). De rest van de spuit kreeg ik mee en moest ik 's avonds en de volgende morgen in haar mond spuiten (dus half, half). Ok, toen we terugkwamen had ik een andere hond .. spuitje hielp blijkbaar goed want ze was supervrolijk en levendig (terwijl ze een paar uur ervoor de zieligste hond was die ooit had gezien).

Zaterdagmorgen heeft ze nog overgegeven maar ik heb haar gewoon geen eten gegeven en dan dat spuitje .. De rest van zaterdag geen "last" meer gehad, dus het leek in orde .. 's Avonds heb ik haar een klein beetje eten gegeven, want ze had echt wel honger (en die 24u waren toch voorbij dus het mocht). Verder geen problemen meer gehad ..

Tot vandaag .. Vanmorgen om 7.30u werd ik wakker door "gejank", hond moest dringend naar buiten .. Ok, snel snel aangekleed en naar buiten. Leek niks aan de hand, de ontlasting was aan het einde wat dunner maar niet echt extreem. Maar een tijd daarna hoor ik haar vanalles doen achter en ik ga kijken: had ze binnengekakt .. diarree .. Tja, kan gebeuren.. Ondertussen ook nog eens naar buiten moeten spurten omdat het dus nodig was (en het is toch handiger als ze het gewoon buiten doen dan binnen Knipoog ).

Maar wat moet ik ermee? Ze is nu niet meer de vrolijke hond die ze gisteren enzo was .. Het is hier wel ontzettend warm en ze kan zoal niet goed tegen de warmte, maar sowieso is ze heel anders dan gewoonlijk. En ik vind het zo erg..
Ze krijgt vandaag maar weer geen eten.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Volgens mij is het niks ernstigs, maar het is wel ambetant. Dacht dat het zaterdag over was, maar nu vandaag met die diarree .. Ze heeft wel niet meer overgegeven ... Ik ga nog afwachten hoe de rest van vandaag en morgen verloopt, en anders morgen toch maar weer even naar de dierenarts. (tenzij er vandaan ineens 'k weet niet wat gebeurd, dan sta ik daar natuurlijk heel snel Knipoog ).

Zou het kunnen dat het door stress komt? Mamma ligt in het ziekenhuis dus die komt niet naar huis .. En omdat wij dan naar het ziekenhuis gaan (of ik naar het ziekenhuis en pappa werken) zit ze alleen wat een hele tijd niet meer zo geweest is (omdat er altijd wel iemand thuis was). Dinsdag (toen mamma naar de spoed moest) is ze heel lang alleen geweest, maar voor de rest heb ik het proberen te beperken tot een paar uur namiddag ... Maar zou het kunnen dat dit allemaal op haar maag/darmen geslagen is?

Anoniem

Re: Wat doen? (zieke hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:21

Volgens mij heeft ze trouwens ook pijn, want ze ligt een tijd en dan komt ze recht en gaat zo zitten om haar uit te rekken (dus met de voorpoten naar voor) en zo blijft ze dan een paar minuten zitten met haar staart tussen haar benen ... Lijkt mij dat het dan pijn doet (of dat zo de pijn vermindert wordt?) want dat doet ze anders nooit ... (niet zo lang dus, dan is het gewoon even uitrekken, eens geeuwen en weer door Knipoog )

Tieme

Re: Wat doen? (zieke hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:58

ik zou het even afwachten en morgen naar de dierenarts gaan. evt. kun je d'r wat gekookte rijst geven. dit is licht verteerbaar en stopt de diarree. graseten is een teken dat ze last van hun maag hebben. als ze een maagontsteking heeft dan kan dat niet binnen 2 dagen over zijn. dus je hebt een hele grote kans dat dat de oorzaak is. wat heb je haar te eten gegeven??? als ze al last van hun maag hebben dan moet je ze zeker geen brokken of vlees geven. wat gekookte rijst met gekookte kip is lichtverteerbaar. je kunt haar ook een bak met brintapap geven.