Hond Bang Voor Water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felies_xx

Hond Bang Voor Water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 17:23

heeeii,
Mijn Bordeauxdog van een half jaartje is bang voor water..
Drinken No Preblemo maar zodra je in t water gaat spetteren zeg maar word die helemaal gek..
Drnet eventjes in de tuin geweest en wou kijken wat die nou precies zou doen deze x.. En ik had m aan de lijn gedaan en kon niet eens de bak verschuiven of hij werd al helemaal gek.. Later zat die in een hoekje en zette ik de bak bij hem eventjes gek doen maar daarna werd die al wat kalmer Dus was echt trots op m Haha! Bloos Maar later weer geprobeerd mij hij liep gewoon heel hard weer weg.. Iemand die weet wat je hier tegen kan doen? Opzich is het een best angstige hond want hij schrok ook al van een hele rare toeter.. Toen sleurde die me ook zowat mee!
Groetjes Felicia

annepaardoes

Re: Hond Bang Voor Water

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:22

toch proberen denk ik om heel langzaam op te bouwen met een bakje met een heel dun laagje water en daar hem zijn pootjes in te laten zetten of hem in het laagje water te lokken met een koekje of iets wat je hond erg lekker vind. Of hem aan een hele natte handdoek laten wennen. Vooral niets overhaasten. Lekker rustig aan doen.
Wel jammer dat je hond met dit warme weer niet in het water durft. Koel hem dan af met een natte handdoek.

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:23

Okee dankjee Haha!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:44

Wij hebben ook zo'n bangerik. Onze collie-reu is heel bang voor water. wil niet zwemmen, loopt niet door de plassen, wil al helemaal niet in bad. Als hij een keer diarree heeft gehad, zit zijn lange haar bij zijn kont onder de smeer. Dan spoel ik dat af met de tuinslang of een gieter met lauw water. Dat wordt ruzie. Hij loopt te mopperen naar mij en bijt in de gieter. Onder dwang wil hij met warm weer wel eens in het water, maar liever niet. Plantjes water geven in de tuin is erg leuk, maar de hond ligt binnen. terwijl ons collie-teefje niet weet hoe maf ze moet doen om ook onder de waterstraal te komen. Die is drijfnat. Bowie is gewoon erg bang, heeft nooit geleerd dat water leuk en lekker is. Heel langzaam went hij er wel aan, maar leuk vindt hij het niet.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:20

Heb je geen kennissen met een hond die absoluut geen watervrees heeft? Mijn Rottweiler durfde niet eens door een klein plasje te lopen en tijdens buitenritten en crosstraining (neem vaak de honden mee) bleef hij zo ver mogelijk uit de buurt van water. Wassen gaat helemaal niet. Ik heb het hem met behulp van de andere honden geleerd. Steeds een stukje verder en plots stond de heer in kwestie tot aan zijn buik in het water van de sloot. Hij is er nog niet echt dol op, maar loopt nu wel door plassen en neemt bij echt warm weer een duik in de sloot. Lokken met koekjes ging niet bij hem. Ik aan de ene kant met koekje en meneer aan de riem aan de andere kant van de plas. Hij ging gewoon liggen. Een zetje geven ging ook niet, hij komt uit het Oostblok en kan nogal eens vals uit de hoek komen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:55

Ik zou ook werken met langzame gewenning. Eerst een handje water, dan een klein bakje enzo verder. Beloon hem direct als hij braaf is. En veel geduld uiteraard.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:07

Langzaam laten wennen, meer kan je niet doen. Wij hebben er hier thuis ook 2 zitten, die gingen tot een jaar geleden niet in het water. Helemaal nergens. Dat is al een stuk minder geworden. Het is bij die van ons wel dat ze het water in moeten kunnen lopen. En niet dat als ze erin gaat gelijk plonsen. *LOL*

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:40

onze hond was vroeger ook heel bang voor water! maar dan alleen in de sloot durfde niet de zwemmen. Dus mijn moeder pakte hem op en gooide hem de sloot in, daarna nooit meer bang geweest (3maanden oud)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:02

Dat moet je in geen geval doen, sommige honden krijgen dan de schrik van hun leven, en gaan helemaal nooit meer in het water, dan associeren ze dat met die klap in het water...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:05

waarom moet je hond het water in?Als hij het toch zelf niet wil.En hond erin plonsen ben ik het helemaal niet mee eens,schrik van zijn leven,alleen omdat de mens wil dat die hond het water ingaat.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:13

onze hond vond het geweldig toen hij erin was, eerst schrok hij zich dood maar niemand reageerde op hem dus toen klom hij gewoon weer rustig aan wal hoor, was niks aan de hand.

Het is ook niet mijn keus om het zo te doen maar ja ik was toen nog maar 7

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:35

Je moet niet gaan spetteren met water. Daar houden de meeste honden niet van. Die van ons zijn gek op water maar als ik ga spetteren zijn ze weg. Het ene ras houd meer van water dan het andere. Als je hem wil laten zwemmen kan je het beste een hete dag uitzoeken en met een balletje gaan spelen en die in het water gooien. Natuurlijk wel vlak bij de kant zodat hij eerst alleen met zijn voorpoten erin hoeft.