wie kan mij helpen? mongoolse gerbils?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

wie kan mij helpen? mongoolse gerbils?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:49

heey

ik wil heel graag 2 mongoolse gerbils. Maar krijg het niet voor elkaar bij mijn ouders. helaas

ik heb al alle voordelen gezegt over deze beestjes. Dat ze niet stinken enz. Maar toch blijven ze nee zeggen. Wie heeft er de 'goude'tip voor mij.. om toch me ouders over te kunnen halen..

gr.willeke

Veirl

Re: wie kan mij helpen? mongoolse gerbils?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:51

Ze nemen weinig ruimte in, vragen weinig aandacht, maken geen geluid, je hoeft ze niet uit te laten, ze zijn niet duur en ze zijn lief!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 21:01

heb ik allemaal al verteld. maar nee mag nog steeds niet haha maar toch bedankt..

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:24

Heeey!
Vraag eens waarom ze niet willen dat je twee gerbils krijgt, dan kan ik je miss nog wat tips geven Knipoog.
Wat je zowiezo niet moet doen is gaan zeuren en erom piepen enzo, want dan kom je nogal onvolwassen over Lachen.
Groetjes,
Naatje

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:15

Tsja, ik ben altijd zo handig in subtiele hints geven. Ik wil bijv heel graag volgend jaar een hamsterkamer en als nu mijn vader bijv. zegt: "Wat maakt dat beest een herrie!" dan zeg ik: "Tsja, dan moet ik volgend jaar toch maar een hamsterkamer!" Schijnheilig

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:30

Ehm...Wat als je ze gewoon neemt, je ouders kunnen dan moeilijk achteraf zeggen dat het niet meer mag. Vraag ze om een goede reden waarom je ze niet mag. Beloof er goed voor te zorgen en zeg dat je alles betaald. Succes

edit ik zie dat je vlakbij utrecht woont ik weet nog wel 2 goede (hobby)fokkers met leuke gezonde dieren in mooie kleurtjes. Ben zelf geen fan van dierenwinkels en bij fokkers zijn ze nog goedkoop ook.

_christel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:34

vraag voor je verjaardag Haha! mijn vader wou het ook niet hebben dat ik een hamster kreeg. Nou dat was zo opgelost. Ik kreeg een kooi van een vriendin en een hamster van een andere vriendien Haha! dus toen m'n vader thuis kwam had ik een hamster. Hij vond het niet super leuk maar nu staat de hamster (inmiddels andere wegens overlijden van hamster) gewoon in de huiskamer en hij stoort zich er niet meer aan. Haha!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:01

zeg dat je een mooi stukje natuur in huis haalt, ( veel mensen vinden dat mooi om naar te kijken) neem een aquarium bak met deksel, vul deze met zand, mooie takken er in, een paar stenen... als je de bak een beetje leuk inricht en er een koppeltje gerbils in doen is het echt heel leuk om naar te kijken, ik werk in een dierenwinkel, en er zijn meerdere mensen die dat doen.
ze stinken niet, kosten niet veel, is erg leuk om naar te kijken

nog een groot voordeel: weinig zorg!
als je ze op dit zand houd, hoef je alleen 1 of 2 keer per week het zand te zeven, alle uitwerpseltjes en klontjes urine blijven in je zeefje,

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:32

Ik zou ze als ik jou was niet op zand houden. Het is heel koud moeilijk te verschonen zeker in combinatie met zwaar aquarium en ook nog is duur. Beter is stro oid. Van zaagsel ben ik geen fan omdat het heel slecht is voor de luchtwegen.