Hond eet niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Hond eet niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 09:11

We zijn al een tijdje bezig om te verhuizen en afgelopen maandag zijn al onze spullen oververhuisd. De hond houden we zo veel mogelijk in 1 huis (dus niet meer terug naar het oude huis) alleen nu eet ze niet meer. Ze heeft nu de afgelopen 2 weken hele kleine beetjes gegeten en ze wordt inmiddels wel redelijk mager. De dierenarts zegt niks te kunnen vinden. De hond is 2,5 jaar en al eerder verhuisd, toen had ze nergens last van.
Zelf zat ik te denken aan een maagzweer of iets dergelijks.

Weet iemand hier wat dit zou kunnen zijn en hoe je de hond weer aan het eten krijgt (hondenbrokken eet ze sowiezo niet, dus krijgt ze altijd de restjes van ons avondeten). We hebben er kaas overheen gedaan, rodiworst (dan at ze de rodiworst er tussen uit), toch wat hondenbrokken in een pan gebakken nadat wij vlees hebben gegeten (je moet wat verzinnen he Tong uitsteken, en toen ze pup was, werkte dit wel).

Biepmiep

Re: Hond eet niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:06

Duck, dat is versvoer uit de vriezer in de dierenzaak. Stkje kaas, beetje yoghurt en veel wandelen daarna eten ze soms wel. (Zijn ze vergeten dat ze stres hebben).

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:20

oke ik zal het doorgeven.
wandelen doen we heel veel met de hond, we wonen 200 meter van de soesterduinen af dus ze gaat elke dag zo een keer of 3 naar het bos en 's avonds een hele lange wandeling. en af en toe nog een stuk fietsen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:34

JE zou toch zeggen dat ze iets onder de leden heeft dat ze niet meer eet.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:36

ja dat leek mij ook, dacht zelf aan een maagzweer ofzo omdat die nog wel eens komen door stress. denk dat we volgende week nog maar f naar de doc gaan als ze dan nog steeds niet eet.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:11

een maagzweer zou de dierenarts moet voelen of zien....

ik zou persoonlijk geen resten van ons eten voeren.... het probleem bij honden is dat het een gewoonte dier is... als hij ons voer lekkerder vind heb je een probleem en wilt tie helemaal niet meer zijn eigen voer want dat is niet lekker genoeg...

heb je die rodi burgers al geprobeerd.... niet de worst maar die hamburgers...
dat is een complete voeding... en het vlees..dus misschien wel lekker...

ik zou die proberen...

groetjes sharona

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:21

Ik heb dit ook mee gemaakt en op advies van de dierenarts ben ik rijst met kip gaan voeren en sperziebonen. Kip en rijst koken en sperziebonen er doorheen mengen. Als onze honden om de 1 of andere reden niet meer eten, zet ik ze dit voor en binnen no-time is de bak leeg. Bij onze honden is het zo dat ze de dag er na gewoon weer hun eten op eten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:14

Hoe zit het met de ontlasting? Is die normaal>? Plast ze veel? Heb je al een keer urine naar de dierenarts gebracht om die te laten onderzoeken? Is zo gedaan met een lakmoespapiertje.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:40

Kip met rijst en ei en sperciebonen. Dit krijgen onze honden altijd als ze niet willen eten. En pens. Maar als je hond gevoelige darmen heeft moet je niet te veel geven. Onze ene hond en die van mn schoonouders krijgt er diarree van. Maar ze eten het super.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:11

TS weet je al iets?????

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 20:40

ben ik weer. ze eet iig ons normale eten weer. dat deed ze nl ook niet meer. haar brokken eet ze af en toe, dus het gaat de goede kant op! dank jullie wel voor je tips, ik zal ze doorgeven!
haar ontlasting is gewoon normaal, ze plast ook niet overdreven veel geloof ik (ze loopt overdag meestal in de tuin).

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:18

kijk nou uit met jullie eten...
als ze dat te lekker vind eet ze nooit meer dr brokken...
een hond eet honden voer.. en geen mensen voer

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:04

en vaak zit er in mensen eten te veel zout... wat ook weer niet goed is voor je hond...
mijn timber heeft laatst ook een tijd niet gegeten zat ook niks wat de da kon vinden...
Wij hebben gewoon op gezette tijden zijn brokken voor gezet en na anderhalf uur de brokken weer weggehaald.
`s avonds pens at hij dat ook niet na een dik half uur weer weggehaald... en na 3 dagen had hij dat geintje door en moest hij wel eten anders kreeg hij echt niks anders...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:37

en eet tie al???

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:26

Biepmiep schreef:
Duck, dat is versvoer uit de vriezer in de dierenzaak. Stkje kaas, beetje yoghurt en veel wandelen daarna eten ze soms wel. (Zijn ze vergeten dat ze stres hebben).

yogert en kaas is slecht voor honden. Er zit melk en dat KAN giftig zijn voor een dier. Hoe niet natuurlijk.

Mijn hond eet soms stiekum ook kaas en leeft nog steeds. Maar het KAN heel slecht voor ze zijn,

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:16

willeke16 schreef:
Biepmiep schreef:

yogert en kaas is slecht voor honden. Er zit melk en dat KAN giftig zijn voor een dier. Hoe niet natuurlijk.

Mijn hond eet soms stiekum ook kaas en leeft nog steeds. Maar het KAN heel slecht voor ze zijn,

Dat melkproducten niet het ideale voedsel zijn voor een hond is waar. (Ook niet voor een mens trouwens). Maar giftig vind ik een groot woord. Af en toe een stukje kaas of een beetje joghurt kan normaal gesproken echt geen kwaad. Veel belangrijker vind ik dat de hond voor de rest gewoon een goede kwaliteit voeding krijgt. Het hier genoemde Duck bijvoorbeeld vind ik inderdaad een prima voer.
En mijn hond krijgt al 6 jaar lang elke speurtraining een plak kaas als hij een voorwerp goed verwijst. Leeft ook nog steeds. Knipoog

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:58

Ligt het niet aan het warme weer?
Cheyenne eet ook veel minder hoor.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:39

Volgens mij is kwark/yoghurt helemaal niet slecht. Een slokje bedoel ik, met name voor de darmflora. ik zal het eens nazoeken in van der Molen. Kaas gebuiken veel mensen als DE beloning bij training. Alles met mate, maar als het heel warm is krijgt mijn hond als ze slecht drinkt 2 lepeltjes magere yoghurt.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 11:09

ze eet inmiddels weer kleine beetjes. als we ons eten geven, zorgen we dat er weinig tot geen zout in zit. we eten zowiezo met weinig zout en vet, dus dat scheelt weer. melkproducten krijgt ze niet. mn moeder had inderdaad een of andere diepvries maaltijd gehaald, wee tniet hoe het heet, maar dat lust ze wel geloof ik

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:29

Ik denk dat het door de stress kwam, ik zou gewoon verder voeren zoals je bezig was, plotse verandering is nooit goed, succes!