Herplaatsingsbureau!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peetjuh

Herplaatsingsbureau!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 17:54

Ik heb een vraagje:

Wij willen waarschijnlijk nog een hond maar dan bij een asiel of herplaatsings bureau!
Wie heeft daar ervaring mee?

Mist

Re: Herplaatsingsbureau!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:15

Ik. Ben vrijwilliger bij een asiel....wat zoek je ? of wat wil je weten ? Op www.dierenasiels.com staan alle asiels in ned. en belgie met hun honden en katten.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:18

Ik heb vorig jaar een kat uit het asiel gehaald. Wat wil je precies weten?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:20

Ikke!!

2 goede, 1 slecht. Onze eerste hond kwam uit Rotterdam. Kruising Bouvier. Schat van een hond. Alleen tegen ons gezegt dat hij 5 was. Later bleek hij 9 te zijn. Niet fear tegen over ons, en niet tegen over de hond. Sommige mensen brengen hun hond namelijk daardoor terug omdat ze hem te oud vinden. Wij hebben de hond wel gehouden en hij mocht gelukkig 15 worden. Onze 2e hond kwam uit Spijkenisse met ong 3 maanden. Hebben haar later van iemand over genomen, was toen 1.5. Is inmiddels 7 jaar en nog super lief en speels.
We waren op zoek naar nog een hond, omdat de Bouvier toch wel erg oud werd, en de ander niet alleen kon zijn. Wij gingen weer naar Rotterdam en kwamen daar Sammy tegen. Had al een keer gebeten, verder alles onbekend. Na 10 maanden alles gebrobeert te hebben, hebben we hem weer terug gebrcaht. Hij beet kinderen, ons, honden, katten, wielrennens, etc.
Met die info hebben wij hem terug gebracht. Echter toen hij later weer op de site stond, stond er bij dat alles onbekend was. Wij zijn daar boos om geworden, want zo wereden mensen weer verkeerd ingelicht. Hebben ze niks aan gedaan.
Inmiddels hebben wij er een Labrador bij die wij van stichtingpooranimal hebben. Een leuk hond. Alleen met een tumor. Die is inmiddels verwijderd.

Wij zijn dus niet erg te spreken over Rotterdam, maar over Spijkenisse en stichingpooranimal weer wel.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze maar Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:22

Peetjuh schreef:
Ik heb een vraagje:

Wij willen waarschijnlijk nog een hond maar dan bij een asiel of herplaatsings bureau!
Wie heeft daar ervaring mee?

wat dacht je van www.hondeninnood.com

DAar heb je jonge honden en oude(re) honden in allerlei soorten en maten en even lief.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:27

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 21:54

Bedank voor de reacties, we zijn erg geinteresseerd in een Melchelse herder en ik heb ze ook al zien staan op dierenasiels.com.
Maar ik wil weten of het jullie bevallen om een hond uit het asiel te hebben of dat er veel haken en ogen aan zitten. Daarbij hebben we nog een Jack russel en die moet het natuurlijk wel met die andere hond kunnen vinden!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 05:03

Peetjuh schreef:
Bedank voor de reacties, we zijn erg geinteresseerd in een Melchelse herder en ik heb ze ook al zien staan op dierenasiels.com.
Maar ik wil weten of het jullie bevallen om een hond uit het asiel te hebben of dat er veel haken en ogen aan zitten. Daarbij hebben we nog een Jack russel en die moet het natuurlijk wel met die andere hond kunnen vinden!

hou er rekening mee dat een mechelaar een werkhond is, en dat de meeste mechelaars, die in het asiel zitten, er niet voor niks zitten, niet dat het nare honden zijn hoor, maar wel honden die meer nodig hebben dan leuk gezinnetje, wandeling enz, honden waar je echt wat mee moet doen dus ( en 1 keer in de week Gehoorzaamheid of behendigheid bedoel ik dus niet)

of je andere hond het met de "nieuwe"hond kan vinden? tja dat is natuurlijk lastig zo te zeggen, neem aan dat jullie je jack kennen en een nieuwe hond daar ook op aan passen, wat kan wel en wat kan niet, daarnaast gaat het erom hoe jullie ermee omgaan wanneer de nieuwe hond er is.

ik raad je aan om je aan te melden op www.hondenforum.nl daar zitten een boel mensen met kennis en ook zeker ivm mechelaars

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:16

Misschien kun je via de rasver. een herplaatser krijgen dan ken je in ieder geval de oude eigenaar, best handig. En misschien ook goed uit te zoeken wat beter bij je jack past, een reutje of teefje.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:41

Ik heb vorig jaar oktober een bastaard uit het asiel in Rotterdam gehaald.
Over zijn achtergrond was niets bekend, hij was gevonden.
Mij werd wel eerlijk verteld dat hij waarschijnlijk 10 jaar was, en dat hij al eerder geplaatst was maar dat dit niet ging omdat hij niet alleen kon zijn. Hij plaste en poepte daar in huis en haalde de planten uit de vensterbank.
Ik had een behoorlijke eisenlijst : de hond moest met katten, kinderen, paarden, schapen lief zijn.
Hij moest tegen autorijden kunnen, en ook wel een tijdje alleen thuis kunnen zijn.

Mijn hond heeft een gouden karakter, en met veel liefde en geduld is alles gelukt.
Rustig de tijd genomen om vertrouwen op te bouwen, en nu kan hij gerust een paar uur alleen zijn.
Met kleine kinderen ben ik altijd voorzichtig, hij wil dan soms "helpen opvoeden" vooral als de kinderen dreinerig zijn. Natuurlijk is dat onacceptabel en corrigeer ik dat. Ik weet nu hoe hij reageert op zo'n moment en hou hem dan ook aan de riem met kleine kinderen in de buurt. en als hij zich ergens mee bemoeit, corrigeer ik hem.
Ik denk dat hij uit onzekerheid bij de vorige plaatsing niet alleen thuis kon zijn, hij heeft bij mij ook wel eens een ongelukje in huis.

Ik ben wel te spreken over het asiel in Rotterdam, de verzorgers waren echt met hem begaan, en ook toen ik af en toe terug op bezoek kwam met hem liep hij enthousiast op zijn vroegere verzorgers af.
Goed dat je een hond uit het asiel wou willen nemen.. maar accepteer wel dat je misschien meer tijd en moeite moet doen om de hond iets te leren/ af te leren. Maar met geduld en liefde kom je en heel eind.
veel succes !

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:06

In Eindhoven zit er een mechelse herderteef en die zit er vanwege een scheiding. Ligt dus niet aan de hond en zo is het heel vaak met honden in het asiel. Denk niet meteen dat het probleem honden zijn. Heel vaak waren deze honden van probleem mensen, want de mensen creëerden het probleem. Komt zo'n hond bij goede mensen terecht, is het ook geen probleem hond meer. MAar het klopt wel dat mechelaars werkhonden zijn.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:30

ik heb gewerkt voor stichting ace... dat is een stichting die honden opvangt uit spanje... die honden zijn mishandeld of verwaarloosd...

in spanje heb je een gasstation waar de straathonden worden vagast:( eigenaren van honden binden daar hun honden vast aan het hek... zo van we hoeven ze niet meer...

stichting ace haalt die honden op..

wij hebben puppy's opgevangen in nederland.. die werden dan overgevlogen vanuit spanje... er zijn puppy's en oudere honden...

ze zijn allemaal heel erg lief en ze verdienen een tweede kans. er word goed voor ze gezorgd... in spanje bij de stichting en de opvang gezinnen in nederland.

een kijkje nemen op de site is het zeker wel waard...
bij sommige verhalen van honden krijg je gewoon tranen in je ogen...

http://hondeninnood.spanjeweb.nl/

ik hoop dat je hier iets aan heb...

Groetjes sharona

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:39

Ik heb 3 jaar geleden een fokteef (boxer) uit het asiel gehaald. Ze was van een broodfokker en totaal niet gewend aan het dagelijkse leven. Ze is nu 10 jaar en maakt het goed. We hebben veel geduld moeten hebben, zindelijk is ze nog niet echt, vandaar dat ze in de stallen slaapt. Met kleine kinderen kan ze moeilijk overweg, maar met andere dieren gaat het top. Ze was in een slechte conditie en krijgt nu apart voer. Regelmatig gaat ze mee met een buitenrit, maar draagt wel een muilkorf, dit geldt ook voor als er bezoek met kleine kinderen komen. Ze heeft naast het huis een eigen stukje grond met nachthok en vaak doe ik haar daar in als er bezoek komt. Voor de rest loopt ze los op het erf en leeft met slecht weer in huis. Het is een goede waakhond met wat nukken, maar ja wat wil je als je bijna geen daglicht hebt gezien de eerste 7 jaar van je leven. Ik hoop dat ze nu toch nog een fijn leven bij ons heeft.

Omdat het met de boxer zo goed is gegaan, hebben mijn ouders en ik besloten om na het overlijden van onze rottweiler een hond uit het Oostblok te halen. Het zijn er inmiddels 2 geworden, beide rottweilers. Met echt veel geduld kom je een heel eind. Deze honden waren ontzettend mager en krijgen nog steeds apart voer. Ze lopen bij ons los op het erf, maar met bezoek gaan ze in de stal. Ze blijven wat onberekenbaar. Gelukkig is er nog nooit wat gebeurd. Mijn moeder steekt veel energie in de beestjes en dat krijg je dubbel en dwars terug.

Echt waar met veel geduld en goed consequent zijn, kom je een heel eind!!!

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 19:17

Ja dat mechelse honden werkhonden zijn weet ik, we hebben voor de bouvier die we gehad hebben al een Mechelse herder gehad en hebben er dus al ervaring mee. En als het echt allemaal door gaat zal hij genoeg beweging krijgen we hebben zoiezo een vrijstaand huis met een grote tuin erom heen en zullen veel met hem lopen/spelen/fietsen ed dus dat zal allemaal wel goed komen.