nieuwe konijn of cavia erbij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

nieuwe konijn of cavia erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:14

Hoi

Ik heb nu 2 jaar een vrouwtjes konijn. heb achterom een ren gemaakt en zit ook nog een kip bij. Enige vreemde is dat mn konijn ( ja weet zeker dat vrouwtje is) is aan fietsen op de kip. Deze heeft zelfs hele kale plekken nu op de rug. Verder zijn z eheel lief bij elkaar, konijn slaapt onder de veren van de kip, zij "broed"er op dan.
Nu was ik erover na aan denken om kip bij mijn werk in de kinderboerderij erbij te zetten, en er een ander konijntje of cavia in d eren te zetten bij het konijntje wat ik al heb.
Konijn zit al bijna 2 jaar zonder ander konijn is die ren, gaat dat dan wel goed? En als ik een cavia ipv konijn drbij zet?
Reden dat kip naar kinderboerderij gaat ( mss) is dat ik in woonwijk woon en kip leuk vind om om 5 al te beginnen met kakelen en dat ik toch zielig vind dat ze geen soortgenoten heeft en lekker kan scharrelen ( veel mee rruimte daar bij boerderij) en "verkracht"word door mijn konijn.
Zal konijn dat waarschijnlijk ook nog steeds doen als er een soortgenoot bij zit??
Help, tips, wie heeft hier ervaring mee

Helderder

Re: nieuwe konijn of cavia erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:20

Ik zou er een gecastreerd mannetje bij zetten. Die combi gaat meestal wel goed.
Géén cavia en konijn samen zetten; die verstaan elkaars taal niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 11:28

dan moet ik al kijken of iemnd niet enegecatreerd mannetje wegdoet, jong vrouwtje> gaat dat niet ook goed of valt mijn jarig vroutje haar aan? Ik heb kei schattige konijntjes gezien, allemaal vrouwtjes en vind castreren beetje prijzig eerlijk gezegt

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:29

Vrouwtje + mannetje gaat meestal goed
Vrouwtje en vrouwtje (van dezelfde leeftijd) gaat vaak/soms goed.
Mannetje en mannetje gaat zelden goed.
Het kost maar 40 euro hoor; valt reuze mee! Je moet er iets voor over hebben...