KONIJN MET RAAR GEDRAG help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiekiety

KONIJN MET RAAR GEDRAG help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 22:18

HALLO ALLEMAAL
IK BEN EEN VROUWTJES KONIJN VAN KLEINS AF AAN
ZE IS NU BIJNA EEN JAAR
ZE ONTBREEKT AAN NIETS KRIJGT ALLES WAT ZE NODIG HEEFT LOOPT ELKE DAG VRIJ ROND ALLES OKE ZOU JE ZEGGEN
MAAR ZODRA JE JE HAND IN DER HOK DOET GROMT ZE EN VALT ZE JE AAN
DIT IS AL EEN PAAR MAANDEN AAN DE GANG
EEN WEEK GELEDEN BEET ZE IEMAND DIE HAAR AAIDE
SCHROK DAAR ERG VAN
WAT KAN ER ZIJN ........
ZE GAAT ABSOLUUT NIET WEG OOK AL BLIJFT ZE ZO DOEN
MAAR VRAAG ME AF WAAROM ZE HEEFT ALLES

AikePeer

Re: KONIJN MET RAAR GEDRAG help

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:21

dit is typisch vrouwtjes gedrag!
Bij konijnen zijn juiste de vrouwtjes altijd heel dominant en vallen aan.
Ik denk dan ook niet dat er iets ergs is met je konijn waardoor ze dit doet.

kiekiety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 22:24

WORD DIT MINDER ALS ZE OUDER WORD
IK HOORDE JUIST DAT DIT MANNETJES GEDRAG WAS OMDAT DE HORMONEN GAAN PSPELEN EN ALS JE ZE ZOU CASTREREN DAT ZE DAN WEER HANTEERBAAR WORDEN
KAN DIT OOK BIJ EEN VROUWTJE ZO ZIJN ??

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:26

Je hoeft niet te schreeuwen, versta je in kleine letters ook wel Lachen Danku. Lachen
Dominant vrouwtje idd, komt voor. Het kan ook zo weer over zijn, het kan ook zo altijd blijven.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:01

Mijn konijn heeft dat ook, het is al een wat ouder mannetje, van ongeveer 5 jaar. Heel verveelend als je hem wilt voeren, want hij valt je aan, hij heeft me al 2 keer beetgehad, en word echt bang voor hem.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:52

typisch vrouwtje gedrag... Knipoog

ligt er vaak ook aan hoe je haar benaderd in het hok, zorg dat je op gelijke hoogte zit met je konijn, en haal je hand niet vlak voor haar neus, maar benader haar van de zijkant.

ik heb ook zo'n tuttie die sinds ze in een ander hok zit soms feller reageerd...
bij het geven van voer, raak ik haar zijdelings aan, en dan gaat het goed, maar pak ik voor haar neus de voerbak weg, gaat ze grommen( gek beest)...

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:56

Vroeger deed de konijn van mijn vader dat ook, naar de dierenarts geweest en die zei dat we maar eens minder moesten gaan voeren. Na dat gedaan te hebben was het na een klein weekje al over Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:59

Mijn konijn heef dit ook gedaan omdat ze bij de vorige eigenaar verkeerd werd opgepakt door kleine kinderen. Nu trek je je hand waarschijnlijk terug als schrik reactie, dan krijgt ze haar zin, dus doe een handschoen aan en ga haar gewoon aaien, als ze je aanvalt doet het geen pijn, geef jij geen schrikreactie en wint zij dus niet Lachen bij mij konijn heeft dat geholpen, binnen 5 dagen was het over

succes

(je stukje is vervelend te lezen ivm die hoofdletters en geen punten en komma's)

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:49

Volgens mij is het ook gedeeltelijk territorium vededigen. Ik heb een gecastreerd mannetje van 4 jaar en hij doet dit puur om zijn territorium t vrdedigen. Hij doet dit ook alsie trek heeft en als ie gevoerd wordt. Kan je niks aan doen volgens mij. Natuurlijk gedrag.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:40

Mijn konijn (helaas overleden) deed dit ook dat komt omdat het hun hokje is. Buiten het hok was ze super lief en deed geen vlieg kwaad maar zodra ze in haar hok zat en je gaf haar eten of wat dan ook moest je oppassen.

Het is dus eigenlijk heel normaal gedrag maar wel vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:20

Typisch vrouwengedrag? Ik ken anders genoeg rammen die dit ook doen.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:22

Ik ben het met Destiny22 eens.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:23

die van mij deed dit ook nu loopt ie los in de tuin overdag en is t over en loopt ze achter me aan als ik bezig ben Lachen Gewoon meer aandacht geven en af en toe gedag zeggen enzo hielp bij mij... aaien durfd eik niet eens maar gewoon de naam zeggen af en toe

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:22

adnariM schreef:
Vroeger deed de konijn van mijn vader dat ook, naar de dierenarts geweest en die zei dat we maar eens minder moesten gaan voeren. Na dat gedaan te hebben was het na een klein weekje al over Lachen

Dit klopt wel, omdat toen ik mijn konijn heel erg veel voer gaf, vond hij het alleen maar verveelend als ik in zijn hok kwam. En ja, als je elke keer aangevallen word kom je der ook niet zo graag. Dus ik ging hem wat minder voeren en het was inderdaad vrij snel over.

0riantje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:38

Die van mij doet dit ook .. maar alleen als ik haar uit het hok wil halen.. Ze deed het ook als ik haar voerbak pakte, maar dat heeft ze nu wel afgeleerd....
Het is verder ook een secreet maagoed..Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:45

Territorium gedrag.
Konijnen zijn helemaal geen aanhankelijke dieren, ze hebben een hekel aan oppakken en in de meeste gevallen geaait worden. Echter zijn er uitzonderingen en dit zijn de doorgefokte konijnen hangoren, vlaamse reuzen en andere grote rassen.
Kleinere met gewone rechtosptaande oortjes staan nog dichterbij de natuur en houden niet van die aandacht. Daarbij zijn konijnen hele sociale dieren dus een maatje zou wel fijn zijn.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:08

Hehe Faniek, eindelijk een fatsoenlijk antwoord! Dit gedrag heeft inderdaad niets te maken met voedster of rammen, want het is iets van alle konijnen. Vaak worden ze al van bovenaf benaderd wat ze al heel eng vinden. Het hok is klein, er is geen uitweg, en dat is beangstigend. Mijn konijnen (een ram en een voedster) zijn weg gedaan omdat die dat ook deden. Niet geschikt voor kinderen dus. MAar nu ze in een grote ren zitten doen ze het niet meer. Typisch he.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:43

Mijn konijn deed dit vroeger ook, in hun hok voelde ze zich bedreigd. Toen gewoon los in de tuin laten lopen en minder eten gegeven, en ze was de liefste! Je kon haar gewoon oppakken en ze kwam aanlopen in de tuin. Maar als je ze toch in een hok houdt:

-voer geven, positieve aandacht geven
-kooi niet op grond
-niet roepen, harde muziek...

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:54

mijn konijn doet dit nooit. hij is hartstikke nieuwsgierig en komt graag naar je toe.
hij is echt hartstikke lief en wil zich overal mee bemoeien.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 03:10

Mijn moeder heeft een konijn, die moet je eerst aaien wil je aan zijn drink en eet bak kunnen komen...

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 03:38

klinkt bekend dit. Mijn konijnen (2 voedsters) hebben hier sinds een halfjaartje ook last van. Het is echt een ramp om ze eten te geven ik probeer ze meestal even op te sluiten in de ren, maar als ze al in de kooi zitten dan gaat dat niet. Dan ga ik maar met het blik (van handveger en blik) aan de slag die hou ik voor hun koppies en dan pak ik vlug het bakje. niet echt handig maarja beter dan gebeten worden.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:41

Nijnie valt mijn hand ook aan als ik hem recht voor d'r in de kooi hou. [edit: hiermee bedoel ik dus op gelijke hoogte met haar] De kooi is gewoon haar territorium. Daarom leg ik altijd mijn hand op haar rug, dan wordt ze wat rustiger en dan kan ik haar er zo uithalen.

Buiten de kooi valt ze me trouwens nooit aan. En dan vind ze bij me zitten heerlijk en aaien ook Haha!

Citaat:
ligt er vaak ook aan hoe je haar benaderd in het hok, zorg dat je op gelijke hoogte zit met je konijn, en haal je hand niet vlak voor haar neus, maar benader haar van de zijkant.

Het bovenstaande gaat voor mij dus niet op.