raad gevraagt ( hond maakt dingen stuk)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

raad gevraagt ( hond maakt dingen stuk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 21:32

Nou miss dat iemand zich het topic nog herrinerd dat ons lieve hondje mijn telefoon gesloopt had?
Ik had hem per ongeluk op tafel laten liggen en mevrouw vond het wel een ideaal bod!!
Maar goed dat kan gebeuren denk je en de hond is gestraft en heeft daarna niet meer zo'n ramp begaan.

Tot op de dag van zondag op maandag nacht.
We waren thuis gekomen van een avond je voetbal kijken en me vriend plofte op de bank neer legt zijn bril op tafel en tja verder hoef ik denkik niet te vertellen.

Idd de volgende morgen staat me vriend op om even wat te drinken en ziet ( zo ver hij nog wat zag) zijn bril op de grond lig, maar helass reamnimeren had al geen zin meer hij was al gestorven.

Ik heb het nu helemaal met haar gehad het is al de zoveelste keer dat ze "iets" kapot maakt nu alleen wat erger.
Ze heeft heel erg veel energie en dat proberen we ook zo veel mogelijk er uit te krijgen door haar veel mee te nemen en lekker te laten rennen.
Ben bang dat het niet genoeg is.
Ze heeft meer aandacht en meer beweging nodig en die kunnen we haar niet geven!!

Ik wil haar niet weg doen maar dit kan toch zo niet langer

ellepel

Re: raad gevraagt ( hond maakt dingen stuk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:57

hond niet meer in de kamer laten als je er niet bent..... Haha!

geef de hond voldoende eigen speelgoed waar hij naar hartelust op mag kauwen.

achteraf straffen werkt niet,dan snapt een hond echt niet wat ie verkeerd doet.
stel dat je hond op dat moment zit, en je bestraft hem voor die bril dan denkt ie dat ie bestraft word voor het zitten Knipoog
pas als je ze betrapt werkt straffen...., dus echt alles opruimen waar de hond bij kan.
verder kun je best oefennen dat je hond niet met zijn neus op de tafel mag.
ga erbij zitten, leg iets op tafel wat ie leuk vind en wacht af....

als de hond erbij gaat met zijn neus, zeg je "nee, dat mag niet"of foei of weet ik wat je zeggen wilt.
daarna geef je hem op de grond zijn eigen speelgoed en gaat daar even mee spelen.

na paar keer weet ie dat dan wel, en toch..als je er niet bent..spullen opruimen, of hond in een andere ruimte..

t blijven dieren he?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:13

Wat voor hond is het? En hoe oud is ze?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:18

Voorkomen is beter dan genezen; dus niet in ruimtes laten als jullie er niet zijn, waar hij dingen kan slopen. Misschien dat je hem beter in de hal kan stoppen dan? Met de rest van de deuren dicht? Maar dan moet je in de hal ook niks kostbaars hebben staan, en de hond idd lekker veel eigen speelgoed geven. Eigenlijk ga ik gewoon helemaal met Ellepel mee (zoals altijd Haha! )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:21

idd ik ga met bovenstaande mee
een hond krijgt een bepaalde leeftijd waarop ze graag op vanalles kauwt, zo heeft onze bouvier vroeger heel mijn make-up tafel leeg"gesnoept"
mijn kwastjes lagen aangekauwt in d'r mand en mijn moeder had een heel dik boek van de bieb, die ongevraagt geperforeerd was,
sluit haar op als je weggaat, en ook snachts, geef haar een lekkere mand of deken, en veel kauwspeeltjes.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:36

Straffen heeft volledig geen zin, tenzij je hem op heterdaad betrapt. Zelfs na vijf minuten is het al te laat.. een hond is geen mens, en heeft dus ook niet de gedachte "ooh nu zijn mijn baasjes boos omdat ik deze nacht iets heb stukgebeten". Begin er vooral eens voor te zorgen dat je hond snachts niet zomaar overal in huis kan rondlopen, ik vind dat persoonlijk niet kunnen.. is een beetje zoeken voor problemen. Zet hem in een aparte hal/garage/bench/.. zolang het maaar afgesloten is, en hij er zijn eigen bijtspeeltjes heeft. En uiteindelijk lost dat je probleem wel op. Om het hem af te leren moet je er constant bij zijn zodat je hem de moment dat hij het doet kan straffen... En dat is vaak al een heel moeilijke (al dan niet onmogelijke) taak!

succes

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:58

Ze weet dondersgoed dat ze iets gedaan heeft wat niet mag, waarom kruipt ze anders meteen in der mand?
Speelgoed heeft ze genoeg heel veel botten enzo want de rest maakt ze kapot.
Haar in een apparte kamer oid stoppen heeft geen zin dan krapt ze de hele deur kappot en dan vind ze als nog wat om kapot te maken.
Er ligt meer op tafel maar dat ligt er altijd en dat pakt ze niet??
Ze is 1,5 jaar ja idd nog jong maar ook jongen honden moet leren, maar als je deze hond kent weet je dat ze heel erg slecht wil/kan luisteren karater van de labrador Lachen..

Ik kraak jullie reacties niet af maar dit hebben we allemaal al een keer geprobeerd toen ze dat met me telefoon gedaan had en nu zijn we verhuisd en ging het heel erg goed ook door datze niet in een kleine ruimte hoeft te zitten voor we weer thuis zijn.

Toch bedankt

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:58

qwinty schreef:
Ze weet dondersgoed dat ze iets gedaan heeft wat niet mag, waarom kruipt ze anders meteen in der mand?

Jouw houding, asociatie met kapotte dingen = boze baas... Er zijn heel veel redenen. Een hond heeft geen schuld gevoel of iets dergelijks.

Buiten beweging denk ik dat je je hond eens geestelijk aan het werk moet zetten. Ga trainen, verzin spelletjes, zet haar koppie aan het werk! Labradors zijn werkhonden!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:17

Als je weg gaat in een Bench doen met genoeg speeltjes dan kan ze ook niets meer kapot maken wat niet mag.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:57

Een bench is idd een goede oplossing. Maak het vooral leuk, veel speeltjes lekker kluifje. En vooral geen strafplek van maken.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:05

ik zou een grote bench aanschaffen...
ze is nu op de leeftijd dat ze op het randje is van leergierigheid..
een labrador van 1,5 jaar leert nog wel bij als je het goed en consequent doet.

leer hem wennen aan de bench... niet in 1x opsluiten.

als je hem voer gaat geven zet je zn voerbak in de bench... en laat dr daar eten.
dat doe je een week...
dan doe je de week dr na voer geven in de bench met het deurtje dicht.. geen aandacht geven als ze dan piept.. dan beloon je slecht gedrag.
als het eten op is gaat het deurtje weer open...

als je de voerbak in de bench plaatst en de hond loopt de bench in zeg je het commando "bench" zodat je die ook gelijk aanleert.

succes

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:43

Regelmatig laten werken en zorg dat ze haar energie kwijt kan. Daarna in de bench en belonen als je thuis komt. Wij hebben nu 3 asielhonden en die deden het ook in het begin. Vaak ga ik net voordat ik lange tijd weg moet, lopen of neem ze mee tijdens een buitenrit. Daarna nog even bijkomen thuis en de bench in.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:51

Citaat:

tja..beetje domme actie he?

de mand van je hond moet een leuke veilige eigen plaats zijn,en niet bedoeld om straf in te krijgen.
maar....da's is mijn mening hoor. Knipoog

maar als je al zoveel geprobeerd hebt is denk ik de vraag hier niet op de juiste plaats.
ik denk dat je beter contact kunt zoeken met een gedragsdeskundige die kan je denk ik veel beter helpen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:21

waarom plaatsen mensen een topic raad gevraagd..... je word helemaal doodgegooid met advies... en vervolgens reageert de topic starter niet meer Lips are sealed

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:01

Ik denk dat je hond gewoon veel meer actie en beweging nodig heeft. Dat hij zijn energie buiten los kan. Dan zou hij binnen niets kaopt maken. Zoals al gezegd ook zorgen voor kauwbotten (waarvoor je hem dan ook beloont) en niet gaan straffen een uur erna, als je thuiskomt. Een bench is een tijdelijke oplossing...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:10

fout nummer 1 is zoals al gemeld straffen na de tijd dat helpt niet maar dat is al uitgelegd...
fout nummer 2 een hond met veel energie moet je niet laten rennen vliegen en draven want dat zorgt op lange termijn weer voor problemen je hond krijgt alleen maar meer conditie waardoor hij nog meer energie krijgt en hij het nog slechter kwijt kan...
zet je hond mentaal aan het werk... zoekspelletjes, opdrachtjes uit voeren, zgn kunstjes aanleren, koop een kong vul die en laat `m lekker uitvogelen hoe hij die leeg krijgt...
zo krijg je je hond moe niet door hem nog meer te laten rennen...
je hebt een labje in huis gehaald en die moeten mentaal bezig zijn het zijn werkhonden en tsja de ene lab legt zich sneller bij zijn lot als huishond neer dan de andere en jij hebt er eentje die zich er niet bij neerlegt... Dus moet je er mee aan het werk...
Ga eens kijken op een hondenschool misschien is je hond wel helemaal gek op flybal of op behendigheid... misschien zelfs wel gedrags en gehoorzaamheids cursussen dat hij daar zijn energie in kwijt kan...

en het spijt me dat ik het moet zeggen maar je had je meer moeten verdiepen in het karakter van deze hond en van labjes in het algemeen... dan had je deze info geweten...
en ik blijf een cursus aanraden... die kunnen je goed helpen in het begeleiden en corrigeren van je hond... en als je dat niet kan bieden tsja....................

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:23

qwinty schreef:
maar als je deze hond kent weet je dat ze heel erg slecht wil/kan luisteren karater van de labrador Lachen..

Dan heb jij geen normale labrador. 9 van de 10 hulphonden zijn immers labjes, en dat is vast niet omdat ze niet willen luisteren!

Verder vind ik dat je niet echt slim bezig bent t.o.v. de hond, en zou als ik jou was toch zeker de tips in dit topic gebruiken.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:40

ja idd een labrador staat juist bekend als leergierige hond...
dus denk dat het toch aan jullie ligt en niet aan de hond

fie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:38

mijn labrador deed dit ook toen ze zo oud was ,maar dit ging na verloop van tijd vanzelf over!Ik vind je opmerking dat labradors niet wil luisteren wel heel raar hoor . Labradors houden enorm van werken luisteren bijleren LUISTEREN spelen etc. en zitten honden op 1,5 jarige leeftijd niet in de pubertijd?

xxx

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:55

qwinty schreef:
Nou miss dat iemand zich het topic nog herrinerd dat ons lieve hondje mijn telefoon gesloopt had?
Ik had hem per ongeluk op tafel laten liggen en mevrouw vond het wel een ideaal bod!!
Maar goed dat kan gebeuren denk je en de hond is gestraft en heeft daarna niet meer zo'n ramp begaan.

Tot op de dag van zondag op maandag nacht.
We waren thuis gekomen van een avond je voetbal kijken en me vriend plofte op de bank neer legt zijn bril op tafel en tja verder hoef ik denkik niet te vertellen.

Idd de volgende morgen staat me vriend op om even wat te drinken en ziet ( zo ver hij nog wat zag) zijn bril op de grond lig, maar helass reamnimeren had al geen zin meer hij was al gestorven.

Ik heb het nu helemaal met haar gehad het is al de zoveelste keer dat ze "iets" kapot maakt nu alleen wat erger.
Ze heeft heel erg veel energie en dat proberen we ook zo veel mogelijk er uit te krijgen door haar veel mee te nemen en lekker te laten rennen.
Ben bang dat het niet genoeg is.
Ze heeft meer aandacht en meer beweging nodig en die kunnen we haar niet geven!!

Ik wil haar niet weg doen maar dit kan toch zo niet langer

De hond is het niet schuld maar JIJ!
Waarom laat je dingen slingeren! Je kan van een hond niet verwachten dat hij ervanaf blijft, het is en blijt een hond. Dan zal hij nog zo goed getraind zijn, als hij alleen is pakt ie het toch.
Je moet hem niet de kans geven dingen te pakken, ruim alles eens op in plaats van binne hondbereik te leggen. Jij bent nu kwaad op dat arme beestje terwijl hij /zij niet beer weet.
Bah hier kan ik me zo kwaad om maken he...Het ligt echt niet zozeer aan die energie hoor.
En dan dat laatste zinnetje die kunnen we haar niet geven.......jullie zijn typisch mensen die zich eerst eens 10x beter hadden moeten informaeren voordat ze een hond namen. Misselijk

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:58

qwinty schreef:
Speelgoed heeft ze genoeg heel veel botten enzo want de rest maakt ze kapot.
Haar in een apparte kamer oid stoppen heeft geen zin dan krapt ze de hele deur kappot en dan vind ze als nog wat om kapot te maken.
Er ligt meer op tafel maar dat ligt er altijd en dat pakt ze niet??
Ze is 1,5 jaar ja idd nog jong maar ook jongen honden moet leren, maar als je deze hond kent weet je dat ze heel erg slecht wil/kan luisteren karater van de labrador Lachen..

Ik kraak jullie reacties niet af maar dit hebben we allemaal al een keer geprobeerd toen ze dat met me telefoon gedaan had en nu zijn we verhuisd en ging het heel erg goed ook door datze niet in een kleine ruimte hoeft te zitten voor we weer thuis zijn.

Toch bedankt

Je kunt ier maar 1 ding nu nog goed doen en dat is een gedragsdeskundige bij je thuis laten komen. Deze zal je ten eerste alles vertellen wat wij hier ook hebben gezegd. Hij kan je er wel mee verder helpen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:03

Heb eens gehoord over een flesje en daar een gaatje in maken met snoepjes erin, moet die nadenken voor dat hij snoepjes kan krijgen. (Natuurlijk niet te veel).

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:20

Lekker wegdoen dat nare dier. Bij voorkeur naar een baasje die hem/haar wél kan waarderen. Voor jullie leuker en voor de hond zéker leuker!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 23:02

en bedankt dus ik waardeer haar niet?
Het is miss wel geen kind maar een kind doe je toch ook niet zomaar weg daar zoek je toch ook een oplossing voor..
dit vind ik een beetje kort door de bocht!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:14

Rosita schreef:
Lekker wegdoen dat nare dier. Bij voorkeur naar een baasje die hem/haar wél kan waarderen. Voor jullie leuker en voor de hond zéker leuker!

sorry hoor maar ik vind deze opmerking ook nergens op slaan!!!!