Welk is het pefecte huisdier ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smokey

Welk is het pefecte huisdier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:50

hej bokkers,
ik zit met een vraagje Knipoog
Ik wil een huisdiertje maar ik weet niet welk Tong uitsteken
het moet wel redelijk lang blijven leven en moet echt een
knuffeldier zijn Pling
Ik namelijk al een duif verzorgt (dat is niet echt een knuffeldier maar ja)
we hadden hem gevonden en hij kon niet meer vliegen was echt heel mager en niet gezond maar ja.We hebben hem antibiotica gegeven en is terug heel gezond geworden dan mochten we hem in het groot kot zetten (mijn mama is duivenmelker en eerst zat hij in een duiven kuiv en als het goed weer was in een kotje buiten)ik had hem daar dus los gelaten maar mijn mama was vergeten de deur van het duivenkot toe te doen en hij is gaan vliegen Boos! en kan nu echt super goed vliegen.
dat vond ik echt verschrikkelijk en nu wil ik graag een ander diertje Bloos
Maar ik weet niet welk Vingers aflikken Tong uitsteken mischien weten jullie een ?

(mischien een stomme vraag )

Vriendjes zijn? Jori Vriendjes zijn?

Smokey

Re: Welk is het pefecte huisdier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:56

iemand Huilen

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:59

Heeeyy,
Ehm...Ik heb ratjes gehad, kan je heel veel mee, echte knuffeldiertjes, kan je op je schouders zetten enz. Maar 1 ratje is op 1,5 jarige leeftijd overleden aan Tumor (inslapen). En mijn andere is 2 jaar geworden en gewoon gezond in het hokje doodgegaan.

Een kat of een hond, maar die zyn dan wel weer wat duurder en onderhoud enz. Dat moet je dan met je ouders bespreken...

Even kijken...Cavia's of een konijntje. Bij voorkeur een binnenkonijn. Mijn konijn was 7 geworden, maar heb nooit cavia's gehad, dus hoe oud die worden..5 ofzo? Maar dat weet ik niet zeker,

Nou ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb.

Groetjes Danielle

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:03

ik ben ook aan het twijfelen tussen konijntjes of cavia's !
die spreken mij wel aan, en wat ook heel erg leuk zijn, zijn die goudhamstertjes daar heb ik er zelf ook van gehad!
niet die allerkleinste, daar kan je niet zo veel mee.
veel succes verder nog ermee Tong uitsteken

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 21:20

dankje Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:24

ik vind konijnen leuker, die gan niet piepen, cavia's maken zo'n herrie Bloos Tong uitsteken

Veel plezier met zoeken Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:39

Konijnen. Vork

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:46

Het perfecte huisdier is een hond waar daarmee kun je het meeste doen en de meest hechte band mee opbouwen .MAar ja, dat kost wel tijd. Een hond kan niet veel alleen zijn. Wat is dan nog een perfect huisdier?

Dat is voor iedereen anders. Ik vind konijnen zelf ontzettend leuk omdat ze bolle wangetjes, grote stampvoetjes en flapoortjes hebben. Ik heb ze in groepjes zitten in grote verblijven en daar zijn ze heel levendig. Ook fok ik er wel eens een nestje mee.

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:37

een konijn of cavia zou je kunnen nemen daar kun je wel mee knuffelen en die worden ook wel redelijk oud (7 ofzo geloof ik)
en een kat kan je ook nemen ik heb zelf ook 2 katten en die ééne is echt een knuffelkatje Pling
een hond kan ook alleen daar moet je wel veel tijd voor hebben die moeten vaak uitgelaten worden maar die kan je ook heel veel leren Knipoog

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:38

Misschien een cavia? Die zijn meestal wel erg lief, maar misschien een kat, want als ze het willen, zijn het echte knuffeldieren.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:43

Ik zou ook voor een konijn of cavia gaan. Mijn laatste drie cavia's zijn allemaal rond de 7 jaar geworden en waren hele leuke beestjes, je kon er alles mee doen en ze maakten niet echt herrie(alleen als de koelkast open ging). Het leuke aan cavia's is dat ze je ook echt gaan herkennen op een gegeven moment, dat vind ik bij konijnen minder(ik heb cavia's en konijnen).

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:51

Ik mag geen konijn, geen cavia en geen kat.. Boos!
We hebben vroeger wel een kat gehad.. Pim (maar we noemde hem altijd Pimmetje) het was echt een wilde-kat totaal geen binnen/knuffel beest.. we hebben hem naar een boerderij gebracht omdat ie alleen maar buiten wilde zijn.. en onze buurt totaal geen dierenfriend is Boos! **denk aan stenen/stokken gooien naar onze kater.. Scheve mond** En het was geen leven voor dat beest.. Denk dus ook goed na wat voor kat/poes je neemt, en hoe zijn karakter is.. is het een buiten kat/poes of juist een binnen?

Een konijn mag ik niet omdat me meoder in haar jeugd te veel konijnen heeft gezien.. ((haar vader (= dus mijn opa) had min. 20 konijnen..)) hij fokte ermee, ging ermee naar shows etc. etc. Mijn vader had vroeger ook enkele konijnen..

Mijn vader is allergies voor vogels dus een vogel zit er ook niet in Vork **een pasgeboren kraaitje is zoo leuk Tong uitsteken Die kun je van alles leren **een kennis van ons heeft zo'n kraaitje voor de 2e keer..**** Tong uitsteken

En een cavia mag niet omdat me ouders gek worden van het gepiep Boos!

Mijn ouders zijn echte dierenfrienden.. (net zoals de rest van de familie Schijnheilig) En echt iedereen van de familie heeft wel een huisdier,, me neef is aan het studeren voor dierenarts (mooi makkelijk met zo'n dierenfriendfamilie Schijnheilig) Tong uitsteken Ik heb me een keer dit door iemand laten vertellen: "Een ratje is het beste voor kinderen, omdat je er zo goed mee kunt knuffelen en het zijn hele tamme, grappige, liefe diertjes! **ook voor de ouders zijn het leuke diertjes** alleen ze worden ong. 2 tot 3 jaar dat is wel een nadeel, Een cavia piept heel erg dat is eigenlijk ook het enigste nadeel.. een konijn is een heel leuk dier, je kunt ermee knuffelen etc. etc. Alleen sommige zijn wat te groot voor de kleintjes, ze hebben een groot hok nodig en de meeste konijnen hebben toch wel een te klein hok! Een hond is voor het hele gezin een perfect huisdier eigenlijk, mits je genoeg tijd (en geld!) hebt.. Een kat/poes is een heel erg lief dier.. alleen het krabben, maar dit verschilt erg per kater/poes!"

Kortom: je moet dus echt kijken naar wat bij JOU past, en dus niet wat wij hier op bokt zeggen.
Voor ons is een hond of rat het beste, maar misschien is voor jou juist een kat (bv.).. Knipoog

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:03

Mijn duif is aaibaar Ja

Smokey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:22

mijn duif was ook aaibaar
maar ik denk dat ik een konijn ga nemen Haha!
allemaal bedankt Haha!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:29

Lijkt me een goede keuze. Ik heb nooit een konijn gehad maar ze lijken me wel enorm leuk.
Toch had ik als ik jouw was (en het van je ouders mocht) toch een hond genomen.. Daar kun zoveel meer mee doen dan met een konijn, hij zal je troosten als er een keer iets is.. Ik denk dat je met een hond toch een betere band kunt opbouwen dan met een konijn. Bovendien worden honden tussen de 8 en 12 jaar geloof ik. En ze hebben vaak een hoog aaibaarheidsgehalte Tong uitsteken
Maar een konijn is vast ook erg leuk en die hoeft natuurlijk niet elke keer uit omdat ie z'n energie kwijt moet of moet poepen of zo Tong uitsteken ... En konijnen blaffen niet Knipoog Haha!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:39

Ik vind zelf katten super.. Ze kunnen naar buiten wanneer je wilt, hoeft niet uit te laten, geen hokken te verschonen, en ze zijn aaibaar, intilligent en uhm.. mensvriendelijk Haha! En ze worden oud!
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 30-06-06 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:40

cavia maakt lieve geluidjes konijn vind ik saai...
Haha! mijn caaf is 7,5 geworden en heb nu nog 3 piepers:p

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:41

hamster Haha!
vooral de syrische..
die zijn wat groter (die van mij is 10 cm)
die beestjes worden ongeveer 2 jaar oud..
en na twee jaar neem je dus weer een nieuwe Haha!
ook zijn ze zeer makkelijk tam te maken..
het is igg voor mij HET huisdier Haha!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:24

Desiree schreef:
Het perfecte huisdier is een hond waar daarmee kun je het meeste doen en de meest hechte band mee opbouwen .MAar ja, dat kost wel tijd. Een hond kan niet veel alleen zijn. Wat is dan nog een perfect huisdier?

Dat is voor iedereen anders. Ik vind konijnen zelf ontzettend leuk omdat ze bolle wangetjes, grote stampvoetjes en flapoortjes hebben. Ik heb ze in groepjes zitten in grote verblijven en daar zijn ze heel levendig. Ook fok ik er wel eens een nestje mee.

Ben het volledig met je eens.
Een hond kan niet altijd alleen zijn en kost tijd.
Een kat kan ook niet de hele dag alleen zijn en krijg je nooit zo'n band mee als een hond. Dus als ik jou was zou ik voor een hond gaan.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:51

@:dniiellee.
cavia's worden rond de acht. ik heb nou een cavia van 3, en eentje was maar twee weken bij ons (mijn moeder was zo slim om haar bij de tocht te zetten)
een binnenkonijn zijn veel aanhankelijker dan buitenkonijnen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:55

en mijn cavia heeft 3 dagen niet gegeten, en kwam niet uit zijn kooi, toen ik op kamp was in Texel. dus ik denk wel dat hij aan mij gehecht is Knipoog (en ik aan hem!) hij kan een uur zo lekker bij mij liggen Haha! (hij eet wel veel Tong uitsteken ) en ons overleden konijn Kimmy. was 4 geworden (elk jaar door maden aangevreten Verdrietig ) en die lag heel idols finale bij mij, zonder te bewegen. en buitenkonijnen die ik ken kunnen niet eens een minuut op schoot zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:16

darkmoona schreef:
hamster Haha!
vooral de syrische..
die zijn wat groter (die van mij is 10 cm)
die beestjes worden ongeveer 2 jaar oud..
en na twee jaar neem je dus weer een nieuwe Haha!
ook zijn ze zeer makkelijk tam te maken..
het is igg voor mij HET huisdier Haha!

Voor jou wel (voor mij trouwens ook haha), maar voor de TS niet, want zij zoekt een knuffeldier.

Ik zou zeggen een kat. Ik heb al 16 jaar een hele sterke band met onze kat. Ik ben met haar opgegroeid (ik was 2 toen we haar kregen, ben nu 18).

@Oudehinken, als jij zegt dat je met een kat niet zon band kan krijgen als met een hond, ken jij mijn kat niet. Ik durf te wedden dat onze band sterker is dan menig mens met zijn hond heeft.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:48

Een hond! We hebben veel dieren gehad, en met de meeste krijg je niet zo'n hechte band als met een hond.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:36

een band met een dier, heeft niks te maken met wat voor soort dier. een band komt vanzelf.
bij Puk weet ik precies wa hij wilt. of hij nu geaaid wilt worden, of hij iets lekkers wilt, of gewoon niks doen en met rust gelaten wilt worden.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:07

Ik vind een cavia ook leuker dan een konijn. Over het algemeen zijn ze knuffeliger. Ik heb wel eens konijnen gehad die niet op schoot wilden, veel in kleding beten of zelfs knorrig zijn bij het oppakken. Bij cavia's heb ik dat nog nooit gehad (en heb er inmiddels een heel aantal haha). Cavia's kunnen echt genieten van het geaai en laten zich dan ook licht piepend horen. Verder lees ik dat sommige mensen vinden dat ze wat veel lawaai maken, maar ze piepen over het algemeen alleen als ze denken dat je ze komt voeren en vind ik juist erg gezellig!