mijn kat is boos, heel boos!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brasko

mijn kat is boos, heel boos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:41

Onze kat Gerrit is 1 jaar en heel erg lief, tot afgelopen week. Gerrit kwam thuis en kreeg de schrik van zijn leven... Een nieuwe kat in huis, een heel klein katje van 8 weken, Dirk genaamd.

en nu is hij boos, heel boos, niet op Dirk, maar op ons. Hij laat Dirk toe op zijn kattenbak, etensbak en hij mag zelfs zijn krabpaal gebruiken.. totdat Dirk te vervelend wordt, dan zet hij hem op zijn plaats.

Maar wij hebben het gedaan bij hem, af en toe mogen we hem nog optillen en aaien en natuurlijk eten geven, maar dit gaat niet zonder waarschuwend gegrom om te laten merken dat we hem wat verschrikkelijks hebben aangedaan.

wie heeft hetzelfde meegemaakt met een tweede kat erbij, want ik vind het eigenlijk wel zielig voor gerrit. Wij hebben hem toch maar opgescheept met zo'n indringer.. en gaat dit over?????

Mist

Re: mijn kat is boos, heel boos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:50

Wees niet bang ! dit gaat wel over....ik heb er inmiddels 7 (eigen)+ elke zomer vang ik katten/kittens op voor het asiel....en ik maak dit aan de lopende band mee.......

is ook de reden dat ik zo gek ben op katten....ze zijn zo snel op hun teentjes getrapt, heerlijk gewoon ! vergeet niet, een hond heeft een baas, een kat heeft personeel !

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:54

Niet met het erbij doen van een nieuwe kat, heeft eigenlijk nooit problemen gegeven. Wel met bijvoorbeeld ontwormen of nagels knippen. Dan is ze ook heeeel boos, negeert me gewoon en mag haar dan niet aaien, behalve als ze me een beetje schuin aankijkt dan mag het even.
En vroeger als ik haar na de vakantie uit het pension ophaalde. Ze had het er heerlijk maar toch...
Het gaat over hoor, wees maar niet bang.

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:46

Hebben wij ook hoor!

Wij hadden ook een tijdje maar 1 kat. Toen kwam er ook zo'n klein hummeltje bij. Onze oude kat keek ons niet meer aan. We moesten het eens wagen om een stap in haar richting te doen..dan viel ze je gewoon aan! En echt demonstratief met de rug naar ons toegekeerd zitten. Nu gaat het allemaal prima, katten spelen met elkaar en poetsen elkaar..

Geef je kat wat de tijd en vergeet niet om je nieuwe kitten niet teveel te verwennen en je oudere kat over te slaan. laat gerrit weten dat jullie er ook nog steeds voor hem zijn!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:52

Jaren lang was onze kat de koning van het huis, totdat er een hond uit het asiel meekwam. Hij moest er hélemaal niets van hebben, was veel buiten. Na verloop van tijd liep dat dan steeds beter, hij tolereerde de hond beter. Nu gaat ie gezellig mee als ik 's avonds met de hond loop.

Met de stortbui van zondag kwam hij als een verzopen kat binnen, en toen hij werd afgedroogd was hij zo verstrooid dat hij de hond kopjes begon te geven.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:54

onze kat doet dat ook als ze uit het pension komt na vakantie...
dan gaat ze precies in je gezihctsveld zitten met haar rug naar je toe.. zodat ze wel zéker weet dat je haar wel móet zien!!!
na een paar dagen is dat weer over... gewoon veel aandacht geven

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 00:12

Ja dit had en heb ik ook nog steeds een beetje.

Wij hadden ook 1 poes (van 6) en toen hebben we er een kater (van 7) bij genomen.
Ik het begin was ze ook telkens boos op ons en als je haar oppakte begon ze te grommen (deed ze normaal nooit). De kater mocht ze ook niet echt.
Nu een paar maanden later gaat het wel goed. De katten liggen nog niet bijelkaar te slapen maar ze lopen wel rustig langs elkaar.
De poes is gelukkig niet meer boos op ons maar dat heeft wel een paar dagen geduurt voor het over was.
De oude kat meer aandacht blijven geven als de nieuwe dan komt het wel goed Knipoog

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 06:59

Ik heb sinds vandaag ook een nieuwe kat (~ 15 weken), dat is gelukkig allemaal goed gegaan en nu liggen ze tegen elkaar aan te slapen.

Ik merk toch wel aan mijn andere kat dat hij nog even moet aanpassen; hij spint bijna niet en hij is niet zo klef, maar hij geeft nog wel kusjes enzo. Hij vond het erg leuk toen ik hem zonder zijn nieuwe zusje ging uitlaten en hij heerlijk een uurtje met mij alleen buiten was. Volgens mij is hij echt doodop van al het rondrennen ... hij viel buiten bijna gelijk in slaap. Slapen

Wat erg belangrijk is is dat jij hem laat weten dat hij nog altijd nummer 1 is. Bij thuiskomt dus hem eerst begroeten, hem eerst voeren, aaien, etc. Dan komt het vast vanzelf goed.

Veel plezier met Dirkje! Het is echt een leukerdje om te zien. Lovers

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:45

ik had 2 katten en 1 ging er dood, toen heb ik na een tijdje een jonge kater erbij gehaald van 8 weken,maar mijn andere kat vond t echt helemaal niks!!!
ik heb het 3 maanden aangekeken en toen toch de jonge kat naar vrienden gedaan.
mijn andere kat wilde ook niet meer bij me komen, was sjaggerijnig etc...

heel jammer, maar toen de jonge kat weg was bloeide ze weer helemaal op, nu heb ik sinds 3 jaar alweer een zwervertje erbij, en die accepteerd ze wel...denk ook dat dat komt omdat de zwerver niet ineens in huis kwam, maar heel geleidelijk aan Knipoog

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:21

Sinds twee weken hebben wij er ook eentje bij. Grote je-weet-wel-kater (1 jaar) vindt dit ook maar niks, en laat ons dat ook wel merken Lachen Gelukkig gaat het al iets beter, dus hopelijk draait hij binnenkort weer helemaal bij Haha!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:09

mijn kat was ook boos op mij, vanwegen het feit dat er een klein katje bij liep.
ELke nacht sliep ze bij me, 's avonds lag ze op schoot...
dat heeft best een poosje geduurt voordat ze dat weer deed, en dat ik haar weer mocht optillen..
nu liggen ze beide op me schoot en bij me in bed...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:39

Toen wij er een kleintje bijnamen was onze middelste poes zeer onstemd. Grommen naar de kleine en naar ons. Hoe konden we dat in ons hoofd halen leek ze te zeggen.
Dit heeft precies 2 dagen geduurd, toen sloeg ze helemaal om en werd de kleine gewassen, hij sliep in haar mandje.....
Gekke beesten die katten maar o zo leuk!