Hoe een konijn straffen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Hoe een konijn straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:03

Hooi, ik heb een konijntje van 6 maanden, en vanmiddag vond hij het grappig om toen ik hem aan het aaien was mij even heel hard in mijn arm te bijten (het bloeide zelfs:S) maar hoe kan ik hem dan straffen? om hem nou een trap te geven dat vind ik zielig, maar foei zeggen helpt ook niet denk ik weten jullie mischien iets?
Xx kim

forgood

Re: Hoe een konijn straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:05

Een konijn straffen???
Nog nooit van gehoord Haha! .
Misschien kan je hem een tik geven. Dan weet hij wel dat het niet goed is wat hij gedaan heeft.
Maar hij gaat er niet dood aan Haha! .

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:06

nou ons konijn liep altijd los in de tuin en dan plaste hij voor de schuifpui nou dan werd me moeder gek want het stonk natuurlijk ontzettend ! toen hij het weer een keer deed draaide ze hem om zodat hij met ze hoofd in zijn plas lag en toen gaf ze hem een klap ..nou hij heeft nooit meer voor de schuifpui geplast dus misschien dat een klap(je) helpt ?!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:06

Op een hoge toon, en streng HEEE of iets dergelijks zeggen.
Niet gaan slaan of wat dan ook.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:07

maar het is een dwergkonijntje, als het nou zo'n groot beest was zou ik er geen moeite mee hebben om hem een x een klap te verkopen, danet weer ik ga hem eten geven bijt hij mij gewoon, mijn moeder zij dat hij misschien in de pupertijd zat, normaal bijt hij nooit. alleen toen ik hem net had beet hij ;S

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:38

Normaal ontsnapt hij nooit, danet zat kwam hij even vanaf het eind van de straat naar huis gerend, toen wou ik hem pakken rende hij weg ben samen met me moeder 10 minute bezig geweest om hem te vangen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:40

Ik heb mijn konijnen dingen afgeleerd met een plantenspuit. Zogauw als ze iets deden wat niet mocht, even de plantenspuit erbij en daar schrokken ze dan van. Ik had het ze zo afgeleerd, en het doet geen pijn. Ik vond het ideaal!!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:41

Straffen????

Je konijn liet duidelijk zien dat hij niet wilde dat je hem aaide. Je konijn met rust laten dus..

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:46

Mijn konijn lag op de grond, als er dan iemand aan komt sprint hij weg. behalve als ik aan kom lopen dan blijft hij liggen, als hij dus geen zin had om geaait te worden was hij wel weg gelopen, ik was bijj hem gaan zitten. En was hem aan het aaien hij lag met zijn oogjes dicht dus hij vond het heus niet erg, en toen ineens zomaar sprong hij op en wou hij mij bijten dus ik wil weg lopen springt hij mij achternaar en bijt bijt nog een x hij liep allemaal te piepen en te blazen. als hij met rust gelaten wil worden loopt hij weg! en als ik hem eten wil geven wacht hij netjes tot het in zijn bakje zit, en soms besteet hij er geen aandacht aan nu bijte hij ineens, en dat betekent dat hij rust wil:S

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:47

Misschien dat hij z'n teretorium wilde beschermen/ het gewoon niet fijn vond. Oogjes dicht kan ook heel wat anders betekenen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:48

Ik denk niet dat een konijn snapt wat precies straffen is
Het is wel zo dat mijn konijntjes naar 9 jaar wel weet waar die niet mag komen in de tuin omdat ik hem steeds wegjoeg als die daar kwam *LOL*
Nu is het zo dat ie daar alsnog gaat zitten maar dan hoeft maar iemand een gil te geven en dan gaat ie weer gauw terug naar de plaats waar die wel mag komen Vork
Maar een konijn straffen of echt iets leren is moeilijk, snappen ze gewoon niet.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:51

maar hij doet het zomaar ineens, normaal kon ik als ik wou uren bji hem zitten en hem aaien en dan bleef hij gewoon liggen en als hij buiten liep en ik kwam naar buiten kwam hij altijd naar mij toegerent als ik nu naar buiten kom blijft hij liggen, of hij loopt op straat. Ik wou er een konijntje bij kopen omdat hiji dan niet zo alleen is als ik op school zit, maar dat lijkt me nou niet meer zo'n goed idee, als ik al niet eens meer bij hem in de buurt mag komen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:52

Is het een mannetje of een vrouwtje?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 19:53

Een mannetje, volgens mij komt het daar door of niet? hij is 6 maanden dan zijn ze in de pupertijd toch?

verginia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:54

valt hij je ook aan??..
want als hij dat doet dan moet je hem bij zijn kop pakken en op zijn kont kleine tikjes geven dan ligt hij zeg maar onder..
dat heb ik van een konijnenfokker geleerd want ik had zoiets ook

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:56

Ik heb ook een mannetjes konijn, die inderdaad ook vreselijk begon te bijten. [in het begin niet]
Heb hem laten castreren. Toen was het over. Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:56

Misschien moet je erover denken om hem te laten castreren, als je niet weet wat je met zo'n situatie aanmoet. Wil niet 100% zeker zeggen dat het nare gedrag dan ook over gaat, weet namelijk niet hoe jij je konijn etc. benader.
Is het trouwens niet gevaarlijk.. een konijn op de straat?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:05

Jawel, dat is gevaarlijk maar hij ontsnapt zelf, toen ik hem net had heeft hij het een keer gedaan, daarna nooit meer, gister bedacht hij dat het toch wel leuk was. en vandaag is hij 5x ontsnapt, ik heb 5 x gaten dicht zitten maken, nu heb ik hem maar in zijn hok gestopt

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:06

verginia schreef:
valt hij je ook aan??..
want als hij dat doet dan moet je hem bij zijn kop pakken en op zijn kont kleine tikjes geven dan ligt hij zeg maar onder..
dat heb ik van een konijnenfokker geleerd want ik had zoiets ook

ja hij viel mij net wel aan ja,

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:10

Een boze toon aan slaan.. Zou ik doen..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:12

Hoe heb je het geheel omheind dan? 5x, vind ik echt veels te vaak..

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:13

MontyRulezz schreef:
Ik heb mijn konijnen dingen afgeleerd met een plantenspuit. Zogauw als ze iets deden wat niet mocht, even de plantenspuit erbij en daar schrokken ze dan van. Ik had het ze zo afgeleerd, en het doet geen pijn. Ik vond het ideaal!!

Dit vind ik een helegoede oplossing, konijn slaan? Komop ... :(:)

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:14

hij kan nergens weg alleen aan een stuk zit de schutting niet zo diep in de grond dus daar kan hij graven, maar verder kan hij nergens weg. en onze tuin is 200 vierkante meter, dat is toch wel genoeg voor hem

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:15

Boeli_Wendy schreef:
MontyRulezz schreef:

Dit vind ik een helegoede oplossing, konijn slaan? Komop ... Ach gut

was ook niet van plan om mijn kleine monstertje te mishandelen hoor Bloos

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:22

Opeten is ook een hele goede straf, dan bijt-ie noooooooooit meer!!! Lachen