Er zit een Rosella in de boom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Er zit een Rosella in de boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:59

Bij mijn buren zit de heel middag al een Rosella in de boom, deze zal waarschijnlijk ergens uit een kooi of voliere ontsnapt zijn. We hebben al geprobeerd hem te vangen maar dat lukt niet, hij zit tehoog en vliegt dan steeds weg. Iemand een tp om hem te pakken te krijgen?
Hier kan hij in ieder geval voer en water krijgen.

La_Fleur

Re: Er zit een Rosella in de boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:04

de vogel van mijn oma kregen we binnen door een blad sla op het balkon te leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:12

Maar wij wonen niet op een flat. Clown

Ze hebben een grote tuin met veel (hoge) bomen.

En de vogel is niet van hun, zij vertelden mij dat er een rare gekleurde vogel in hun boom zat, dus toen ben ik gaan kijken en zag ik dat het een Rosella was.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:43

de dierenambulante bellen... denk ik de beste oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:07

Die komt nergens voor.

Maar ik zal amivedi even inlichten.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 04:52

tegenwoordig zie je het vaker, een rosella in het wild ( nou ja, vaker? op bepaalde plekken dan he Knipoog )
ze kunnen het dus, net zoals halsbandparkieten, vogels die of ooit ontsnapt zijn, vrij gelaten zij, wat dan ook.
dus misschien niet te veel drukte maken en proberen te vangen, misschien kan deze vogel zich prima redden ( en zo niet? tja.. dan is de stress van het vangen enz ook zeker niet oke)

Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:12

Misschien lukt het om hem met een andere te lokken? Een kooitje buitenzetten, extra voer klaar leggen en wachten tot ie komt...
Met een tamme gekortwiekte vogel kan het kooitje open, wie weet gaat ie naar binnen. Ik denk niet dat een Rossela kan overleven in het wild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:10

baroen schreef:
tegenwoordig zie je het vaker, een rosella in het wild ( nou ja, vaker? op bepaalde plekken dan he Knipoog )
ze kunnen het dus, net zoals halsbandparkieten, vogels die of ooit ontsnapt zijn, vrij gelaten zij, wat dan ook.
dus misschien niet te veel drukte maken en proberen te vangen, misschien kan deze vogel zich prima redden ( en zo niet? tja.. dan is de stress van het vangen enz ook zeker niet oke)

Nou een Rosella kan hier echt niet overleven. Zeker niet als hij gewend is om z'n eten uit een bakje te krijgen.

En stress van het vangen, dat valt ook allemaal wel mee hoor. Alsof het geen stress is voor de vogel om geen eten en drinken te hebben.

Als ik een van mijn parkieten per ongeluk had laten vliegen zou ik dolgelukkig zijn als iemand ze vond en probeerde te vangen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:13

Idd een kooitje in de tuin, met eten erin. En dan gewoon afwachten. Misschien stokje erin, of anders het kooitje digt bij de deur zetten, zodat je meteen het kooitje dicht kan maken. Zo hebben wij honderden parkieten gevangen. Vergt wel enige handigheid, maar goed. Succes!
Groetjes, mij

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:27

Het inderdaad waar dat je tegenwordig vaker rosella's in het wild ziet.

net zoals in amsterdam heb in het vondelpark een kollonie halsband parkieten.

En die planten zich gewoon voor en zoeken hun eigen eten behalve in de winter worden ze gevoerd.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:31

Als het echt nodig is even dierenambulance bellen, maar zolang je niet weet of die wild is of dat er iemand is die hem kwijt is maar laten zitten! Als ie zig kan redden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:06

Niine schreef:
Als het echt nodig is even dierenambulance bellen, maar zolang je niet weet of die wild is of dat er iemand is die hem kwijt is maar laten zitten! Als ie zig kan redden!

Zoals ik al zei de dierenambulance komt nergens voor hier.

En ik weet zeker dat hij mensen gewend is want hij gaat telkens op de baklons van de flat hier tegenover zitten, vliegt heel laag over je hoofd heen als je er staat, reageert als je tegen hem praat en is niet bang. Je kunt op ongeveer 1 meter afstand komen.

Hij zit er nog steeds. Mijn vader is wel handig dus ik denk dat ik de truuk met de kooi maar ga proberen.