Jonge kittens - Zindelijkheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Jonge kittens - Zindelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 08:50

Ik heb 3 prachtige speelse kittens van 6 en een halve week jong nu. En ze zijn al zindelijk! Ze gaan keurig op de bak of doen hun boodschapjes in/ op mijn bed Clown

Jullie begrijpen dat dat laatste niet zo gewenst is...

Overdag hebben ze alleen hun eigen kamer tot hun beschikking, hier staan een krabpaal, wat doosjes, een grote kattenbak en 2 kleine bakjes. Maar zodra ik thuis ben, vind ik het wel gezellig en ook goed voor de ukken om door het hele appartement te kunnen wandelen. En uiteraard is een bed een uitgelezen plek om spelletjes te doen, te stoeien of om lekker tegen het mensenbaasje aan te kruipen als die gaat slapen. Ik wil de katjes dus liever niet ook 's nachts opsluiten op hun eigen kamer.

Iemand tips en trucs om het bedplassen af te leren? Haha!

Bjarni

Re: Jonge kittens - Zindelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:40

Wat ik zou doen is in ieder geval een extra kattenbakje in je slaapkamer neerzetten. Jonge kittens "vergeten" net als kinderen wel eens dat ze naar de wc moeten en als hij dan te ver weg is is een ongelukje snel gebeurd.
Verder na het spelen, na het slapen op bed even op de bak zetten en als je ze betrapt bij een ongelukje ook gewoon oppakken en op de bak zetten.
Niet boos worden of straffen, gewoon oppakken en naar de bak tillen.
Succes!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:06

Ik ga met Bjarni mee. Laat ze aldoor zien waar de bak is, zet ze er af en toe even in, maar als ze er uit willen houd ze dan niet tegen. Als ze een ongelukje hebben straf ze dan niet maar zet ze weer even op de bak. En heel belangrijk; als ze het goed dan uitvoerig belonen.

Succes ... lijkt me echt heel vervelend.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:15

Ik heb weleens gehoord dat als katten eenmaal hun behoefte op het bed doen dat dit niet meer af te leren is. Maar of dat dit bij jonge katten ook zo is???

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:20

Dat geldt sowieso niet altijd. Mijn oude kat was een keer zo kwaad dat we zonder hem op vakantie waren gegaan dat hij mijn ouders bed als kattenbak gebruikt heeft (en de oppas flink toegetakeld). Clown Dat was toen we weer thuiskwamen gelukkig gelijk weer over.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 08:00

Dank allemaal voor de tips!

Ik mag toch hopen dat deze ukken niet de komende 15 jaar mijn bed gebruiken als toilet Haha!

Gisteren en vannacht gelukkig weinig ongelukjes, behalve de jongeman die mijn zitzak gebruikte als 'boom' Scheve mond

Heb bedacht dat ik mijn hele huis maar volzet met kattenbakjes Nagelbijten / Gniffelen Nu til ik de katjes naar hun eigen kamer waar de bak staat, maar da's dan in verhouding nog best een wandeling.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:41

Gebeurt vaker met kittens hoor, zoals hierboven gezegd wordt "ongelukjes" spelen is veel belangrijker in de kittenwereld en dan vergeet je wel eens dat er een kattebak bestaat.