boerboel ervaringen??????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pietschouten

boerboel ervaringen??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 20:33

Wij hebben een Boerboel van bijna 2 jaar, en ben ik net zelf bevallen van een jongetje, nou is mijn vraag of jullie er ervaring mee hebben met zo'n situatie?
Alles gaat nog steeds hartstikke goed, hij reageerd er heel lief op, geeft altijd een likje op arm, been of op zn wangetje.
Als je gewoon alleen een Boerboel heb mag je ook reageren zoveel zijn er nog niet in Nederland, om ervaringen mee uittewisselen.
Piet en Marjolein

annepaardoes

Re: boerboel ervaringen??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:02

Ik denk dat je gewoon moet doen zoals je bij elke andere hond doet. De hond genoeg aandacht geven zodat de hond niet jaloers wordt. Laat visite ook eers de hond begroeten als ze het daarvoor ook altijd deden. Maar de hond moet ook respect hebben voor als jij met je kindje bezig bent. Jij als roedelleider hebt het recht om je hond daarop te kunnen wijzen. Zorg dan wel dat als je hond je netjes heeft gerespecteerd voor de tijd dat jij met je kindje bezig was dat het hem uitbundig beloond en even lekker met hem gaat spelen of wat de hond dan leuk vind om te doen.
Laat het kindje niet in de buurt van 'de plaats' van de hond komen, hou het kindje altijd hoger dan de hond en houd je kindje altijd vast in de buurt van de hond.
De kinderkamer is verboden terrein voor de hond!
Al kan je hond zoo lief en braaf zijn en denk je dat je je hond door en door kent het is en blijft een dier.Houd daar goed rekening mee.

Voor de rest is je kindje nog zo klein dat het niet echt iets kan uithalen.

romsaf

Re: boerboel ervaringen??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:06

kijk eens op de site van dezwarteneuzenclub.nl, zij hebben 2 boerboels en veel ervaring met hondengedrag