Nieuw kattebeest in da house :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Nieuw kattebeest in da house :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 11:01

aanschouw... de kleine roste vijand Haha! Haha! (volgens mijn grote kat dan toch Lachen )

ik ben hier niet Lachen
Afbeelding

ok dan, omdat ge aandringt...
Afbeelding

waaaa mama waar ben ik ????
Afbeelding

*groempf* het ruikt hier naar kattebeest
Afbeelding

who cares, het is hier zacht en warm
Afbeelding

meneer heeft dus doodleuk op Sprot haar deken liggen maffen, de kennismaking met mijn grote kat was euh... niet zo denderend. Haha! Nooit geweten dat er zoveel lawaai uit zo'n klein mormel kon komen. Nagelbijten / Gniffelen Sprot was danig onder de indruk en bleef onbeweeglijk in een hoekje zitten, momenteel wil ze niet meer binnen komen. Ik hoop dat het betert, Sprot is een grote schrikkeschijter en Jesper is een ferme durfal (hij sloeg zelfs de grote labrador op zijn neus als die hem teveel ambeteerde, bij mijn man zijn ex Haha! ).

Ik heb nog nooit een langharige kat gehad, dus ik hoop dat ik hem klittenvrij kan houden. Is borstelen daarvoor voldoende ?

Pluttersput

Re: Nieuw kattebeest in da house :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:04

Wat een mooitje zeg! Joa, denk wel dat borstelen voldoende is. Moet je ze wel al vroeg aan laten wennen, want anders heb je kans dat ze het niet zo prettig gaan vinden. WIj hebben hier een pers, en die vind het zodanig verschrikkelijk, dat we hem hebben geschoren. Maar goed, vroeg mee beginnen dus Knipoog
Groetjes, mij

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:06

Hij is geweldig! Wat een heerlijk bekkie. Het is maar goed dat ik niet bij je in de buurt woon anders had je nog moeten oppassen.
Wat betreft het klitvrij houden. Ik heb ook een langhaar, meestal lukt het wel om haar klitvrij te houden, er zijn echter periodes dat ze ineens heel erg klit. Doe ik nu niet meer moeilijk over, zet gewoon de schaar of tondeuze erin.
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik soms ook wel een week of 2 niet aan kammen toekom hoor. Als je het echt goed bijhoudt moet het goedkomen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:15

Wat een schatje! Lachen

Mocht het niet lukken met je kat, dan mag je hem altijd hier langsbrengen Knipoog

Over zijn vachtje: elke dag kammen (ook voor de overtollige haren), anders naar de trimsalon en de boel laten scheren (het kan nml gaan vilten)

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:17

Hey,

wat een ontzettend prachtig poezebeest is dat zeg!!!

Ik ben helemaal gek van poezen. Ik heb zelf twee poezen en één ervan leek als kitten sprekend op de jouwe. Hij is ondertussen uitgegroeid tot een flinke rosse kater!

Wat dat lang haar betreft (mijn beide poezen hebben ook lang haar) - je moet ze in de ruiperiode ZEER vaak kammen, zeker alle dagen en liefst nog meer. Ik heb het ieder jaar opnieuw voor dat er klitten in hun pels zitten waar ik niet meer doorkan en kan ze er dan nog enkel uitknippen. Heb ooit zelfs een poes gehad waarbij we de buik moesten laten kaalscheren.

Veel plezier met deze pluizenbol!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:47

Wat voor ras is het precies?
Wij hebben een boskat van nu ruim 6 maanden maar die heeft nooit last van klitten. Haal wel eens een kammetje door zijn vacht om te testen en dan komt er wel haar uit maar geen klitten.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 12:15

geen idee welk ras er in zit, 't is iig een vuilbakrasje. Lachen Mama is een gewone kortharige poes, heeft 3 kortharige katjes en 2 langharige gekregen.

Heb net in een ander topic gelezen dat het al dan niet klitten van de vacht zou afhangen van de structuur van de haren. Dat het ene ras zoals Perz gruwelijk klit en het andere ras (ozals jouw boskat) bijna niet. Dus ik hoop dat er geen Perz in zit. Haha!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:10

@picobello: bij onze poezen is het klitten pas begonnen nadat ze één jaar oud waren - daarvoor hadden onze poezen ook nooit knopen (hebben dit al twee maal ervaren met deze poezen en ook met onze vorige langharige poezen).

Het klopt idd wel dat bij het ene ras de haren sneller klitten dan bij de andere. Bij een pers is het gewoon niet bij te houden!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:23

Mausie: hmmmz ik hoop niet dat het verandert.... misschien is het ook wel omdat ie nu nog niet naar buiten mag?

Edit:

TS ik was nog vergeten te zeggen: het is wel een schatje, je nieuwe aanwinst!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:29

wauw wat een mooitje! geweldig koppie

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:31

Wat een prachtige kat!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:07

Aaah die vind ik helemaal leuk Haha!

Geweldig smoeltje en die haartjes aah Lovers

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 23:41

hihi, als ik hem om god weet welke reden toch zou moeten herplaatsen, gaat ie rap weg zijn, denk ik. Haha!

thx voor de leuke reacties.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:55

Geweldige kat, super mooie kleur vacht, lekkere vacht, (hoge aaibaarheidsfactor? Haha! ) en die ogen Lovers

Ik weet niet of je kat die je al had, en deze nieuwe, gewoon in een bekend gebied voor je oude kat heb laten kennismaken? Ik zou dat op een neutraal gebied doen, dan heeft je oude kat geen teretorium beschermingsgevoel. Dan gaat het misschien een stuk beter kennismaken. Lachen

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:51

@ picobelo: dat je kat nog niet buitenkomt heeft er ook mee te maken, doch onze vorige poezen leefden op een appartement en kwamen helemaal niet buiten en ja hoor knopen! Hopelijk voor jou blijft het uit bij jouw poes! En anders veel kam-plezier toegewenst! Vork

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 09:56

Paula, mijn kleine zat gewoon in de zetel toen de grote binnenkwam om te eten. De kleine heeft zodanig hard geblazen en lawaai gemaakt, dat de grote van schrik in mekaar is gekropen. Ach gut En nu durft ze al 2 dagen niet meer binnen komen. Mijn volwassen kat op onbekend terrein brengen, daar begin ik niet meer aan, dat is voor dat beestje echt een marteling.

Straks naar de dierenwinkel een kam halen. Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:02

Maar, voor die oude is het wel een hele inbraak op z'n privacy, als er zo ineens een vreemde op zijn terrein binnen komt lopen. Kun je het niet in de badkamer proberen? Of komt je oude kat daar ook al vaak genoeg..?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 10:11

nee, dat niet. Maar daar kan ze niet weg, is dat dan wel een goed idee ? Nu had ze plaats om weg te lopen (alhowel ze dat niet gedaan heeft, ze is onbeweeglijk in mekaar gekrompen waar ze zat en enkel omdat ze naast een raam zat langs waar ik haar buiten kon laten, is ze terug buiten gelopen).

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:14

wat een geweldig mooi katje zeg
heel veel plezier met haar

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:38

aaah wat een lieverd Haha!
echt heel schattig Lachen veel plezier dr mee Haha!

MarrkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:43

Prachtig beestje zeg! Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 11:46

ik heb hem daarnet buiten laten lopen terwijl mijn andere kat in het gras lag. Dat vond ze precies minder angstaanjagend. Dus ik ga dat de komende dagen een aantal keer opnieuw doen, misschien dat ze die kleine op die manier wel leert accepteren.

Ik heb net ontdekt dat ie onder de beestjes zit. Boos! Arm katje. Hopelijk is hij er met die Frontline snel van af.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:59

Wat een beertje zeg, erg leuk koppie heeft hij Haha!
Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met je andere kat.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:05

Wat een prachtig kat zeg!

Ik heb ook een half langharige kat, ze is een kruising maine coon turkse angora. Ik kam haar 1 keer per week, dat is voldoende. De staart kam ik niet die is heilig. Cool