wie heeft er een schotse collie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurenzo

wie heeft er een schotse collie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 16:16

hey allemaal,

ik ben wel benieuwd wie er allemaal een schotse collie heeft?

Ik zal zelf maar beginnen. We hebben op dit moment 2 schotse collies van 6 maanden. Forever's Fame en Jessy. Fame is van mij zelf. Het zijn zusjes en helaas zonder papieren. Ze blijven ook wel erg klein vind ik zelf. Maar het zijn verder scheetjes. Jessy is wat brutaler dan Fame. Fame is echt een meisje, Jessy had ook zo een reutje kunnen zijn. Ook in de bouw. Verder doen ze het erg goed, ook op de honderclub. Met Fame ben ik van plan behendigheid te gaan doen als ze daar klaar voor is.

hier een foto van de beide dames.
Afbeelding

Fame links en Jessy rechts!

Kom maar op met jullie verhalen!

essiedepessie

Re: wie heeft er een schotse collie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:08

Wij kunnen onze schotse herder over 5 weken op halen! Ik kan het echt niet meer af wachten, we hebben alleen nog steeds geen naam. Dus als jullie een leuke roepnaam voor en reutje weten!

Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:52

Wij hebben ook twee schotse herdershonden. De zwarte heet Bowie. Hij is een (gecastreerde ) reu van ruim 6 jaar. Hij is wel een echte collie, maar zonder papieren. Hij is drie jaar geleden bij ons komen wonen omdat het maatje van onze vorige collie overleden was en zij was zo alleen. Het baasje van Bowie was heel ernstig ziek en kon niet meer voor hem zorgen. Zo is Bowie bij ons komen wonen. Het is een hond met gebruiksaanwijzing. Houdt niet van gepruts en gepluk aan zijn lijf. Borstelen vindt hij een ramp. Dan uit zich dan in gemopper (maar vrouwtje moppert harder hoor!). Laatst bij de dierenarts heeft hij zijn tandjes nog even in de DA gezet. Wasniet zo hapy met het onderzoekje Knipoog Toen we Bowie een jaar hadden is het teefje wat we hadden overleden. Onze kids wilden graag weer een pupje. En zo is Sheela bij ons gekomen. Sheela heet officieel: Golden Summer Girl of Deslin. Een hele mond vol. Sheela is geboren in sept 2004 en is een teefje van bijna 2 jaar. Sheela is gewoon een heel leuk hondje. Lekker maf. Ze doet allerlei gekke dingen, is altijd vrolijk, zet regelmatig de boel op stelten, wil altijd spelen. Door haar heeft Bowie weer leren spelen. Ze is de beste maatjes met onze poes. Gewoon een ontzettend leuk maf beest. We hebben onze eigen website; www.mijncollie.nl.
Neem eens een kijkje zou ik zeggen, daar staan nog meer foto's en belevenissen van de honden.
Afbeelding

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 15:02

wat een geweldige honden hebben jullie zeg! Zijn er niet meer mensen met een collie op bokt?

een naam voor een reutje.... hmmm moeilijk ken geen reuen eigenlijk. Een tip is misschien om op de site's van collie fokkers te kijken. Daar staan ook vaak leuke collie namen op!

groetjes

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:09

Dat zijn er inderdaad niet veel.. Joehoeoeoe is er dan helemaaaaaal nieieieiemaaaaand die een collie heeft???

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:24

Hoi Essie, jij zocht nog een ropenaam voor je reutje. ik heb mijn best gedaan en effe wat namen opgezocht.
Andy Aaron Arco Axel Berry Boris Branco Buddy Chester Collin Django Dylan Elmo Falco FEdor Floyd Gino Ivar Jaimy Jason Jesse Joeri Kay Kenny Levi Midas Mike Mitch Noah Omar Randy Remy Rico Ritchie Rocky Rowan Scott Terry Tibor Tristan Tyrone Wayne Wolf Yoram Yoran
Misschien zit er wat voor je bij. Weet je al wat de stamboom naam wordt of beslist de fokker die?
Succes ermee!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:46

Ik! Ik!

Ik heb een oude lieverd, een jaartje of 2 geleden uit het asiel geplukt. Echt een schat van een beest Lovers Jammer dat ik hem maar zo kort kan hebben.

Afbeelding
Foto: Mireille Jansen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:10

Mooie Collies allemaal!!

Wij hadden thuis ook een Collie, heb ik helaas geen digitale foto van maar ze had dezelfde kleur als die hierboven en ze heette Shanna. Daarvoor hadden we Lara en voor mijn geboorte hadden mijn ouders een zwart/witte teef genaamd Cindy. Ik wil ooit weer een Collie...prachtige honden vind ik het...en een Border wil ik er dan ook bij...Haha! Haha!

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:04

wat leuk al die collies!

nog meer mensen met collies! die van ons staan op het moment op het punt om loops te worden voor de eerste keer. Dus niets is meer veilig in huis want alles wordt opgepakt en opgekauwt (inclusief de afstandsbediening van de tv!)

nog tips om de loopsheid een beetje gemakkelijker door te komen?