vraagje over hond en kat kunnen samen.?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amberS

vraagje over hond en kat kunnen samen.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 12:57

ik heb een jack russel en ga vandaag een klein poesje halen,? hoe ga je die leren met elkaar om te gaan en wat is jullie ervaring daarmee,? slechte en goede...

Billy

Re: vraagje over hond en kat kunnen samen.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:58

Ik heb 3 honden en 3 katten. Gaat prima. Je moet wel ff je Jack leren dat hij niet op de kat mag jagen, maar bij mij liggen ze samen te slapen en de katten wassen de koppen van de honden Haha!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:43

Droef is altijd een echte kattenjager geweest. Tot onze vorige kat doodging is het altijd oorlog geweest in huis. Dat duurde 2 jaar, en daarna was het over.. Maarja, toen ging de kat dood.
Nu hebben we weer 2 kittens, en dit ging tot onze verbazing ineens erg goed. Wanneer de katten niets deden, deed de hond ook niets. Het was voor Droef een paar dagen raar, minder aandacht etc. Maar nu gaat het kei goed, en drinken ze al saampjes uit de bak. Haha!

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:45

mijn hond en kat liggen ook samen in 1 mand te slapen Tong uitsteken ze kwamen eigelijk van in het begin al goed overeen.

amberS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 16:49

ik heb het katje nu net gehaald.. en mijn hond word helemaal zenuwachtig.. en gaat bibberen haha niet dat tie het eng vind, maar hij vind het veel te leuk,, ik heb de hond nu ff op de gang gezet.. ik neem aan dat ik ze niet gelijk bij mekaar kan zetten, dit is onze eerste katje weer sinds we de hond hebben dus hij is het zeg maar helemaal niet gewent.. en als het katje hem ziet blaast ze.. wat te doen?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:54

Gewoon duidelijk zijn tegen de hond! Duidelijke regels maken wat hij wel/niet mag. En zorg dat de kat een plekje heeft waar je hond niet bij kan. Net als het kattenvoer!
Pas op dat de hond de kat niet opeet! Hier een filmpje van mijn hond (toen nog pup) en die mijn kat te grazen neemt....: http://www.zippyvideos.com/3618119871683046/01010006/

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:56

Ik zou de kat even de gelegenheid geven aan zijn nieuwe omgeving te wennen. Daarna je hond erbij doen (over een paar uurtjes? Kan hij niet even met iemand op pad?) en gelijk duidelijk maken dat hij er NIET achteraan mag. Het geblaas van de kat zou ik negeren. Je zult zien dat je hond er snel aan gewend is, de kat zal nog wel een paar dagen naar hem blazen... Maar dat komt vanzelf helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:58

Idd ook kattenvoer buiten hondenbereik zetten.
Wij hebben een kat gehad bij een JR, maar dat wouw niet.
WAs wel al een wat oudere kat.
Kat viel de hond na een tijdje aan, hond bang.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:01

Heel voorzichtig en langzaam aan elkaar laten wennen.
Onze katten vielen juist de hond aan.... Mijn oom en tante hebben een Labrador, een JR en 2 katten. Een van de katten jaagt de JR weg als deze uit zijn eigen voerbak aan het eten is. Die dieren leven als gelijken naast elkaar.

Vergeet niet dat katten en honen heel verschillende dieren zijn, met heel ander gedrag. Staart omhoog bij een kat betekent iets heel anders dan staart omhoog bij en hond. Kat doet oren plat als ie boos is, maar heel veel honden hebben oren altijd plat omdat ze nu eenmaal hangoren hebben.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:12

Ik denk dat je niet te veel moet doen, laat ze gewoon maar even.
Als de hond erg achter de kat aan gaat (of anders om), het is tenslotte wel de hond zn territorium , zou ik wel even in actie komen Ja het komt vast wel goed!
Bij onze hond en kat ging het wel goed Lachen.
De hond kwam als puppy en was toen nog kleiner dan de kat en durfde niet veel te beginnen Tong uitsteken.
Minder aandacht kreeg de kat ook niet want ervoor hadden we ook al een hond.
Succes!!