Dag lieve Lola! het ging te snel. (konijn)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Dag lieve Lola! het ging te snel. (konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 20:11

Het moet er even uit.

Mijn konijn Lola Was bijna elk jaar wel schijnwanger. Niets ergs aan. Beetje haartjes van zich zelf plukken en van haar vriendje (mede-konijn) binky. Het zag er altijd wel lief uit zoveel pluisjes. We lieten ze ook altijd liggen zodat Lola niet meer zou gaan plukken en dan hield ze er na een tijdje weer mee op als ze het wel genoeg vond.
Mijn moeder ging zoals elke avond een stukje brood en appel naar lola en binky brengen en Lola was druk in de weer met plukken. Het leek allemaal onschuldig.
Tot dat ik vandaag ik het hok keek en zag dat ze haar hele kontje tot bloedens tot had kaal geplukt (dachten wij). Dus mijn moeder meteen de DA opbellen. We konen vanavond terecht voor een afspraak.
Ze had een erg kale plek en het zag er wat vies uit maar we dachten dat dat wel weer genezen kon worden.
Tot dat we bij de DA zijn en we haar uit het mandje tillen.
In het mandje zaten allemaal maden. Haar vel was tot aan ong. de helft van haar rug/flanken opgegeten door die vieze beestjes en je keek zo op haar spieren. Het zag er vreselijk uit. Huilen
Bij haar koppie zag ze er nog zo gelukkig uit. Helemaal niet ziek ofzo. Ze ging zelf nog op haar achterpootjes staan om te kijken wat er aan de hand was.
Ze had waarschijnlijk tijdens het plukken een wondje bij zichzelf gemaakt en daar is een vlieg op gekomen een heeft er eitjes op gelegt. De DA zei dat dit al binnen 12 á 24 uur gebeurde. En met dit warme veel eerder.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik wou haar geen pijn laten lijden dus heb haar in laten slapen.
Nog met pijn in mijn hard en rollende tranen over mijn wangen weet ik dat ik er goed aan heb gedaan.

Lieve Lola je blijft altijd in mijn gedachte!

Huilen Huilen Huilen Huilen

*Voor mede konijnen bezitters is dit een waarschuwing. Die vieze beestjes hebben het leven van mijn konijn al afgepakt maar laat het niet het leven van jullie konijntje afpakken!

tanya89

Re: Dag lieve Lola! het ging te snel. (konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:30

Aaah erg veel sterkte Ach gut Wat een stomme rot maaien! Klinkt erg vies maar ook vooral sneu voor het konijntje!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:01

Bah Anneloes wat een naar bericht. Vreselijk dat dat zo snel kan gaan zeg Ach gut . Sterkte!

Nienken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:17

Oeh, klinkt echt heel naar! Sterkte! Ik heb een paar maanden geleden ook mijn konijntje in moeten laten slapen, dus ik weet hoe je je voelt.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:34

dit is ook bij mijn konijntje gebeurt, 7 jaar geleden! Wij waren op vakantie en toen de buren ons konijntje eten wouden geven, troffen ze ons konijntje dood aan, helft van de achterkant opgegeten door maden. Dus idd, goed dat je waarschuwd!!!

R_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:12

Ahh wat erg! Klinkt echt heel naar..
Mijn hamstertje is laatst ook overleden, maar dan van ouderdom.. mis haar nu nog wel, want soms denk ik oh ff kijken hoe ut met Goldie gaat. maar dat kan niet meer... Huilen
Sterkte Ach gut

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:23

Ah Anneloes, wat naar! Sterkte! Maar je hebt een goede keuze gemaakt. Dat betekend dat je veel om d'r geeft, want je wil d'r geen pijn laten lijden Ach gut

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:31

wat erg zeg.. Ach gut heel veel sterkte ermee en je hebt er zeker weten goed aan gedaan haar in te laten slapen Ach gut

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:52

Wat naar Anneloes! Wel knap dat je de beslissing hebt kunnen nemen om je konijntje in te laten slapen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:55

Wat naar Anneloes, dat dat zo snel kan gebeuren zeg !
Maar weet wel dat dit een hele eerlijke beslissing is geweest tegenover Lola, sterkte meid Ach gut

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:59

Getver dat dat zo snel kan gaan zeg. Zo te horen heeft je konijnen gelukkig niet geleden Ach gut . Bedankt voor je waarschuwing.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:48

ach neej toch
jeetje wat verschrikkelijk
heel erg veel sterkte

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:31

Aaah sterkte Anneloes! Wat een rotbeestjes zeg.. Zou dr vast erg vies uit hebben gezien!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 10:17

bedankt voor jullie berichtjes. Het andere konijn eet en drinkt gelukkig wel gewoon ondanks dat zijn vriendinnetje weg is. Binky wordt nu overspoeld met aandacht.

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:47

Ah gossie, wat sneu...
Heel veel sterkte, ook voor Binky!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:30

Wat erg. Heel veel sterkte. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, echt heel veel sterkte. En goed dat je waarschuwd! Het is niet fijn als zoiets gebeurd Verdrietig .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:32

HOe kon dat nou gebeuren? Zou ze aan de diarree geweest zijn? Heb je haar wel eens sla of vochthoudend groen gevoerd? Ze moet van achteren heel vies zijn geweest, anders krijgen de maden zomaar geen kans.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:37

Wat verschrikkelijk Verdrietig echt zielig!! Scheve mond heel veel sterkte ermee! Ach gut

Ik voel me nu echt goed gewaarschuwd met 4 konijnen Nagelbijten / Gniffelen

Julia Vriendjes zijn?

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:22

jeejtje wat erg.. sterkte !! Huilen
ik heb zelf ook vier konijnen waarvan eentje soms niet goed poept, en daarom ook op speciaal voer zit. maar dat konijn heeft ook twee keer maden gehad. nu heb ik een hor voor der hok zodat als ze diaree heeft dat de vliegen er niet bij kunnen komen.
ik hoefde er ook niet in te laten slapen omdat de maden niet binnen in der zaten.
hier onder zie je foto's hoe mijn konijnen eraan toe was (p.s niet voor mensen die een zwakke maag hebben.)
http://img461.imageshack.us/img461/8698/myasis17md.jpg zo kwam ze binnen bij de DA
http://img461.imageshack.us/img461/9558/myasis27vz.jpg dit is toen ze alle maden weg hadden gehaald
http://img220.imageshack.us/img220/7927/myasis34om.jpg in bad toen alle maden weg waren
http://img220.imageshack.us/img220/5693/myasis44vw.jpg de maden
gelukkig leeft ze nog en is het een heel mooi konijn geworden want het was echt een lelijk eentje. (kont kaal)
maar zodra ze bij der kont zit kijk ik altijd wel even of ze maden heeft. maar meestal is ze zich gewoon aan het wassen gelukkig Haha!

edit: foto's omgezet naar link
Laatst bijgewerkt door MiiGurl op 25-06-06 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:29

Gatver, die fotoos hierboven hadden voor mij niet perse in dit topic geplaatst hoeven worden.. Misselijk

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:13

owe horor

Ik heb vorige zomer ook mijn lieve konijn in moeten laten slapen. Ik was 3 dagen weg geweest naar een vriendin, en kwam terug.... mijn konijn had n wond bij zijn achterwerk.... dacht eerst aan een apses. Heb dus toen ook een afspraak gemaakt met de dierenarts, toen ik het konijn in zijn reisbench had gezet en een handoek in het hok zou leggen schrok ik me lam MADEN Boos! Boos! Bij de dierenarts gekomen wisten ze het meteen, het bleken al 2 dagen oude maden te zijn Huilen De dierenarts heeft achter ( daar wilde ik niet bij zijn, te gruwlijk) even gekeken hoe erg het was.... maar het arme beest was al half opgevreten Huilen Huilen
helaas niets meer aan te doen, hebben hem ook in moeten laten slapen...

ik leef met je mee Verdrietig Ach gut

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 23:37

Desiree: als je mijn teks had gelezen weet je waarom. Maar je heb pm met meer info.

MiiGurl: Bij lola was dat enen plekje wat jou konijn had helemaal de helf van haar lichaampje en bij lola keek je gewoon op de spieren :S.
En helaas met dit warme weer waren het heel veel maden.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:11

Sterkte Vriendjes zijn?

Ik heb dit ook gehad met mijn konijn, 's avonds niets aan de hand en de volgende ochtend lag ze half verlamd in het hok. We hadden de maden al de vorige dag ontdekt, maar de DA zei dat het geen kwaad kon. Ze had wel lange haren, waardoor de zachte keutels bleven plakken, en daar zaten ze in. De maden zouden niet in het konin kruipen ofzo, alleen in de keutels. Ik ben er nog altijd niet goed van, en nu controleer ik de andere konijn zoveel mogelijk. Gelukkig hebben zij kortere haren en vastere keutels.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:24

ach arme konijn Verdrietig
heel veel sterkte

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:03

Jeetje wat erg zeg.
Heel erg veel sterkte. Ach gut