Mijn konijn Lola Was bijna elk jaar wel schijnwanger. Niets ergs aan. Beetje haartjes van zich zelf plukken en van haar vriendje (mede-konijn) binky. Het zag er altijd wel lief uit zoveel pluisjes. We lieten ze ook altijd liggen zodat Lola niet meer zou gaan plukken en dan hield ze er na een tijdje weer mee op als ze het wel genoeg vond.
Mijn moeder ging zoals elke avond een stukje brood en appel naar lola en binky brengen en Lola was druk in de weer met plukken. Het leek allemaal onschuldig.
Tot dat ik vandaag ik het hok keek en zag dat ze haar hele kontje tot bloedens tot had kaal geplukt (dachten wij). Dus mijn moeder meteen de DA opbellen. We konen vanavond terecht voor een afspraak.
Ze had een erg kale plek en het zag er wat vies uit maar we dachten dat dat wel weer genezen kon worden.
Tot dat we bij de DA zijn en we haar uit het mandje tillen.
In het mandje zaten allemaal maden. Haar vel was tot aan ong. de helft van haar rug/flanken opgegeten door die vieze beestjes en je keek zo op haar spieren. Het zag er vreselijk uit.

Bij haar koppie zag ze er nog zo gelukkig uit. Helemaal niet ziek ofzo. Ze ging zelf nog op haar achterpootjes staan om te kijken wat er aan de hand was.
Ze had waarschijnlijk tijdens het plukken een wondje bij zichzelf gemaakt en daar is een vlieg op gekomen een heeft er eitjes op gelegt. De DA zei dat dit al binnen 12 á 24 uur gebeurde. En met dit warme veel eerder.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik wou haar geen pijn laten lijden dus heb haar in laten slapen.
Nog met pijn in mijn hard en rollende tranen over mijn wangen weet ik dat ik er goed aan heb gedaan.
Lieve Lola je blijft altijd in mijn gedachte!

*Voor mede konijnen bezitters is dit een waarschuwing. Die vieze beestjes hebben het leven van mijn konijn al afgepakt maar laat het niet het leven van jullie konijntje afpakken!