Gordeltuig voor de hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Gordeltuig voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 21:17

Hallo allemaal,

Ik ga deze vakantie op vakantie met de hond en met de auto. Anders zit de hond altijd in de achterbak, maar dat nu gaat dat niet lukken,omdat daar spullen voor de vakantie moeten liggen.

Nu weet ik dat er van die speciale honden gordels bestaan (voor op de achter bank) en zit ik erover te denken om zo'n gordel aan te schaffen omdat het mij een stuk veiliger lijkt voor als er iets zou gebeuren.
Alleen in zit met het probleem dat de hond ,als hij op de achterbank moet, bij je voeten wilt liggen en niet op de autobank zelf. En met zo'n gordel kan de hond alleen maar op de bank zelf liggen en heeft hij volgensmij niet de ruimte om bij je voeten te kunnen liggen.

Wat zou ik doen. Toch maar het gordeltuig kopen en de hond maar een beetje verplichten om op de achterbank te liggen i.p.v. bij mijn voeten. Of hem toch maar gewoon normaal bij mijn voeten laten liggen?

(zit zelf toch wel te denken aan het tuig ,maar wil toch wel meningen weten van andere mensen die evt. ervaring hebben met zo'n gordel tuig)

groetjes anneloes

fie

Re: Gordeltuig voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:26

een gordeltuig is inderdaad wel veel veiliger maar je hond moet de reis nog wel aangenaam vinden ik denk niet dat je hond uren in zo'n tuig wil zitten maar voor een uurtje zou ik wel voor het gordeltuig gaan anders niet.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 22:52

fie: ik heb het tuig wel zelf gezien en opzich is het niet zo dat een hond het onaangenaam vind dus daar gaat het me ook niet echt om (wel natuurlijk dat de hond de rit leuk vind maar ik weet zelf zo zo'n tuig niet hinderlijk is)
Maar bedankt voor je reactie Lachen

fie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:06

ah, ik heb het ook al eens gezien leek irritant Bloos Vingers aflikken maar geen ervaring met dat tuig Tong uitsteken onze 2 honden liggen gewoon aan onze voeten al is het redelijk gevaarlijk als er iets zou gebeuren, maar ze voelen zich wel enorm om hun gemak om die manier . Maar ik denk dat elke hond anders reageerd om het tuig . Mijn hond zou het verschrikkelijk vinden om niet op haar vast plaatsje aan onze voeten te kunnen liggen Vork

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 12:22

ja idd daarom heb ik ook zoiets van moet ik dat tuig nou wel of niet doen. Maar wel moeten namelijk wel iets van 2 uurtjes in de uito zitten dus er kan best wat gebeuren.

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:49

annepaardoes schreef:
ja idd daarom heb ik ook zoiets van moet ik dat tuig nou wel of niet doen. Maar wel moeten namelijk wel iets van 2 uurtjes in de uito zitten dus er kan best wat gebeuren.

ik heb zo'n tuig voor de hond, werkt opzich wel goed en veilig, gebruik hem echter zelf nooit meer.
Mocht je er dus een willen hebben die goed is maar wel 2e hands dan mag je hem van mij wel overnemen...zie dat je ook in Apeldoorn woont!

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:53

ik heb het tuig ook gekocht voor mijn jonge collie. Ze kunnen er lekker mee liggen en kunnen gewoon veilig in de auto zitten. Mijn hondje zit graag op de achterbank net haar kop op de voorstoel (in mijn nek) en dat kan nu ook prima. Ze is verplicht op de achterbank te blijven (heb hem vrij kort gesteld zodat dit moet) maar heeft hier ruimte zat. Ik weet niet hoelang jullie gordel is maar als ik die van mij op zijn langst stel kan de hond wel op de grond liggen. Hier heb ik echter niet voor gekozen maar het kan wel bij die van mij. (zou niet weten welk merk!)

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:56

mijn zus heeft ook voor de honden zo'n tuigje, en het werkt prima!
maar ze is het ook wel verplicht want ze heeft een cabrio..

de tuigjes zijn niet zo duur, als ik jou was zou ik er toch een aanschaffen en omdoen, mocht je hond het echt niet fijn vinden kun je het nog altijd overwegen om af te doen.. maar zelfs bij een ritje van 5 minuten kan een ongeluk gebeuren..

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:59

ideaal ding.
Ik had hem ook voor mijn Jack nadat ik een keer ben aangereden en Josje bijna onder het dashboard schoot.