HELP! hamster ziek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mijntjuhh

HELP! hamster ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 20:45

heej!

2 dagen geleden zag ik ineens mijn hamster in het hok liggen, helemaal hijgend en bijna geen kracht meer. mijn ma en ik dachten dat hij dood ging. dus ik de volgende morgen kijken in zijn hokje: leefde hij nog! ik geef hem steeds wat water uit zijn flesje en strooi wat voer voor zijn huisje. vandaag wilde ik kijken wat hij nou presies heeft! ik heb hem uit zijn hokje gehaald en ik zag dat hij een dicht oog had en zijn kond was vies.

weet iemand misschien wat ik kan doen?? want ik wil hem niet zo dood laten gaan! weet iemand iets voor zijn oog?

oja Huilen mijn ouders willen niet met hem naar de dierenarts

IvysToeter

Re: HELP! hamster ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:06

Euhhh...
komt er ook vieze rommel uit zijn oog?
dat kan je proberen voorzichtig met gekookt (AFGEKOELD!) water af te vegen/schoon te maken.
En zijn kan kan je ook proberen een beetje schoon te maken?

Maar hoe oud is je hamster? want hamsters worden gemiddeld maar een jaar of 2 en het is heel hard, maar misschien is die van jou wel bij het einde gekomen....

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 12:10

voor zijn oogje kan je beter spuug gebruiken... dat desinfecteerd beter..

ik ben bang dat het een ziekte is genaamd natte staart.
natte staart is een ziekte waarbij de hamster weinig tot geen eetlust heeft... en hele waterige diarre( waardoor hij de natte staart krijgt)

ik ben bang dat ik geen goed nieuws heb.. want een DA kan de hamster er wel aan behandelen maar vaak heeft dat geen nut meer.
hoelang heeft tie het al?

ik heb in een knaagdieren fokkerij gewerkt en daar hadden enkele hamsters het ook...

het is zeer besmettelijk dus kijk uit bij andere hamsters.

ik weet uit ervaring dat de meeste het niet redden, dr bestaad namelijk geen goed medicijn voor. antibiotica kan helpen maar dan moet je dr van het begin afaan bij zijn...

ik snap wel dat je moeder niet met een hamster naar de dierenarts wil... het klinkt hard maar de dierenarts is gewoon heel duur... voor dat bedrag heb je 3 nieuwe.

ik hoop dat tie er bovenop komt maar ik ben bang van niet Ach gut

groetjes sharona

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:35

Ik heb nog even wat voor je opgezocht over wettail

Citaat:
Natstaart of Wet Tail
Dit is een zeer besmettelijke infectieziekte en wordt veroorzaakt door een Coli-bacterie.

Verschijnselen:
Ernstige diaree, de staart is vies en plakkerig
de hamster stopt met eten
de hamster kan apatisch worden
Wanneer men hier niets aan doet dan zal de hamster snel uitdrogen en sterven.

Oorzaken:
de verandering van omgeving veroorzaakt stress. Hierdoor neemt de weerstand af en zijn hamsters gevoeliger voor infecties.
hoge temperaturen kunnen een negatief effect hebben.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:40

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 21:33

oke dank je( geld voor iedereen Knipoog )!
hij is verplaatst omdat hij anders met het hete weer in de zon zou staan. hij eet inderdaad niet meer (neemt het wel in zijn wang verder niet..) drinken geef ik hem dus. nog een vraag wat is apatisch worden? dit hamstertje is al heel oud ik denk zo ongeveer 3 jaar al! hij heeft het nu al 4 dagen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 00:11

is tie al aan het vermageren??
en voelt tie uitgedroogd aan?

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:19

nee, zijn oog is nu open. hij was best dik en volgensmij is hij nog niet erg veel afgevallen. of hij droog aanvoelt? nee volgensmij niet! ik heb hem gister zo ver gekregen om te eten. ik had het eten nat gemaakt en voor zijn hok neergelegd. dat vond hij neit leuk dat het daar lag en hapte er boos naar( net alsof mijn vinger daar lag Tong uitsteken ) dus toen vond het het best wel lekker en heeft een paar hapjes genomen. hierdoor kreeg hij ook wat water binnen. want water geven wil nu echt niet meer. ik probeer dit zo een beetje vol te houden en hopen dat het over gaat ( wat ik dus denk van niet) hij heeft het bijna een week, dus ik denk dat het neit de ziekte natte staart is. maar toch heeft hij nog we een natte vieze kont! iemand verder nog tips?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:00

natte staart kan heel lang duren hoor...
de hamsters op mn werk hadden het ook weken.

je kan zien of tie is uitgedroogd door zn huidplooi te pakken... blijft zn huid in die plooi staan dan is het uitgedroogd, zakt de huid vanzelf weer glad terug dan is er niks aan de hand.

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 19:23

Promessa: bedankt voor de tip! ga het morgen proberen. heb hem vandaag al uit zijn hokje gehaald en dat vind hij niet bepaald prettig! ben hem nu wat anders aan het voeren wat hij wel lekker vind. brood gekneed in brooddeeg en druiven.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:18

wat ook een goed papje is voor zieke dieren is.
zo'n liga tweedestap (voor tandloze baby's) mengen met een paar drupjes water en dan banaan prakken en dat erdoorheen...

vinden ze meestal wel lekker..

ik hoor het wel over die uitdroging...

marlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:22

het is idd nat staart! daar kunnen ze dood aan gaan, en het kan ook lang duren voor het weer over is,
veel succes nog!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 17:23

natte staart gaat in 90% van de gevallen niet over.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:02

Misschien even naar de DA? Lachen

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 22:00

ik kan zn vel niet beetpakken dus ik weet niet of hij uitgedroogd is ja of nee

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:25

ik heb een slechte mededeling! mijn hamster is vandaag overleden. nou het was denk ik wel beter voor hem. we gaan hem zometeen begraven.

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:30

voor mij is de belangrijkste regel: neem geen dieren als je er niet goed voor kunt zorgen(misschien ligt het in dit geval wel aan je ouders). eten en drinken geven is niet alleen goed genoeg. naar een dierenarts gaan valt ook onder goed zorgen voor. je had je hamsterstje misschien een paar dagen lijden kunnen besparen.

Turbootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:39

Wat erg voor je, maar beter voor je hamster ja...

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:20

bellow2 schreef:
voor mij is de belangrijkste regel: neem geen dieren als je er niet goed voor kunt zorgen(misschien ligt het in dit geval wel aan je ouders). eten en drinken geven is niet alleen goed genoeg. naar een dierenarts gaan valt ook onder goed zorgen voor. je had je hamsterstje misschien een paar dagen lijden kunnen besparen.

ze heeft wel goed voor die hamster gezorgt hoor, hij was al 3, dat oud voor een hamster Knipoog
en van haar ouders kan ik het wel een beetje begrijpen hoor dat ze niet naar de DA willen, hij is al oud en het is duur. het is wel dat ie idd minderlang had kunnen lijden dan maar ik denk dat de DA niet veel had gedaan waarschijnlijk in laten slapen ofzo maar ik denk dat ik hetzelfde gedaan had als haar..

mijntjuhh: wel jammer dat je hamstertje overleden is.. Ach gut

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:21

samp schreef:
bellow2 schreef:

ze heeft wel goed voor die hamster gezorgt hoor, hij was al 3, dat oud voor een hamster Knipoog
en van haar ouders kan ik het wel een beetje begrijpen hoor dat ze niet naar de DA willen, hij is al oud en het is duur. het is wel dat ie idd minderlang had kunnen lijden dan maar ik denk dat de DA niet veel had gedaan waarschijnlijk in laten slapen ofzo maar ik denk dat ik hetzelfde gedaan had als haar..

mijntjuhh: wel jammer dat je hamstertje overleden is.. maar nu heeft ie in iedergeval geen pijn meer (als ie dat had) Ach gut

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:22

bellow2 schreef:

mijntjuhh: wel jammer dat je hamstertje overleden is.. maar nu heeft ie in iedergeval geen pijn meer (als ie dat had) Ach gut
[/quote]

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:23

bellow2 schreef:

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:30

oh sorry ging niet helemaal goed maar verwijderen lukt niet :S

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:02

ik was er al bang voor...
en wat betreft de DA... ik zou ook niet met een hamster naar de DA gaan hoor... sorry het is heel hard maar voor dat bedrag heb je 10 nieuwe...

als ik zeker weet dat hij pijn heb eutanaseer ik hem zelf wel..

sterkte meid en geef hem een mooi plekje in de tuin...

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 14:07

we hebben hem een mooi plekje in de tuin gegeven.

Promessa: Ja, dat zou mijn vader ook hebben gedaan als hij niet uit zichzelf dood ging en veel pijn had.

bellow2: heb er alles aan gedaan hoor om hem te laten leven. hamsters leven nou eenmaal niet zo lang. het klinkt hard maar ik had als het erger werd het zelfde laten doen als wat Promessa zei.