Poes is VEEEEELS te dik! wat te doen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

Poes is VEEEEELS te dik! wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:38

om een lang verhaal kort te maken
ik heb een poes van 11 jaar die gestiriliseerd is toen ze klein is maar de poes weegt bijna 10 kilo!
ze krijgt niet anders als light voer en water! niets extra's
en 1x per dag een klein bakje brokjes en een paar brokjes als ze gaat slapen in de avond meer niet
hebben jullie nog tips we zijn radeloos
ze lijk wel gelukkig maar het kan nooit gezond zijn!!

vergelijk de hand van em vader met haar buik!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wie heeft er goede tips?

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:40

Meer mee spelen ofzo? Misschien eens naar de dierenarts? Light is ook niet altijd goed!

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:40

Loopt je kat buiten of zit ie heel de dag binnen.
Ik denk gewoon dat ie te weinig beweging krijgt.

Een kat van mijn vriendin woog 12 kg.
Maar dat kwam ook omdat ie nooit buiten kwam.

floorsil

Re: Poes is VEEEEELS te dik! wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:45

zo die is inderdaat dik man. ik zou gewoon misschien ana tuigje uitlaten of zo dan loopt ze teminste of veel spelen en niet veel eten geven. en speciaal dieetvoer kopen. ik weet niet wat die nu krijgt en of je hem ook tussendoor dingen geeft. succes ermee.

Steef_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:47

Woo, ik dacht dat mijn kat dik was

Nee maar wat iedereen zegt.. Misschien helpt het als je hem meer beweging geeft!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:48

Krijgt ze alleen droogvoer??

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:49

pff onze was ook zo dik is toch 18 geworden.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:55

zet haar eens op speciaal voer dat je bij de dierenarts kunt halen en haar daar niet al te veel van geven.
mijn buurvrouw heeft ook zo'n kat als jou maar die is nu niet zo dik meer hij krijgt speciale brokken 1 schepje s'avonds dacht ik.

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:56

ze krijgt alleen droogvoer en ja spelen ze is 11 en zoekt het nie echt meer op te spelen ik heb een muis enzo voor der en haar zus! (lang niet zo dik) speelt wel maar ze zit alleen en kijkt erna
een tuigje heb ik ook geprobeert gaat ze liggen :S
en ze loopt de zomer heel de zomer in de tuin en in de avond binnen
dat is al jaren zo
dierenarts zegt juist dat we dieet voer moesten geven maar we hebben al bijna alle merken geprobeert en van sommige werd ze gewoon NOG dikker!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:59

dat probleem van het dikker worden ken ik, probeer een zo natuurlijk mogelijke voeding te vinden, dat heeft uiteindelijk bij mij ( mijn hondje) gewerkt, en 1 x per dag iets anders gezonds wat hij eet ( in Prince zijn geval was dat eenstukje banaan, voor jouw poes misschien gedroogd visje?) Beetje natuurlijke afwisseling is ook erg goed. De meeste dieet brokken zijn inderdaad een ramp, mijn hondje viel er ook geen gram van af...

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:04

de verkoper zei ook dat we boontjes konden koken en en kleine stukjes snijden
omdat dat ook in katten voer ziten enzo (whiskas ed) dat is goedkope buikvulling en zit niets in
geprobeert ze at het wel maar met lange tanden en na 3 dage at ze het niet meer dat is ook niet goed!
ondanks dat het een kat is geeft ze niets om vis! ook zal ze nooit schooien om een stukje vlees van je bord (haar zus wel!)
wat is nogmeer gezond? kaas niet maar dat heeft ze wel graag net zoals yoghurt en slagroom enzo

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:04

Mijn kat wou eerst ook niet aan het tuidje lopen, vond ze doodeng . Nu gaat het al veel beter en loopt ze zo mee over de stoep. Je moet haar eens binnen laten wennen en gewoon laten lopen waar ze wil, me jou erachteraan. Niet dat ze zich kan bezeren ofzo maar gewoon door de hal en de woonkamer. Mijn kat was na de oppas van de zomer ook veeeelste dik. Ook zo iets als die van jou. We hadden in plaats van een kat een kamerolifant we schrokken ons te pletter . Onze kat valt ook niet af van dieetvoer en is er waarschijnlijk allergisch voor . Ze krijgt 's ochtends een half bakje met gewoon voer en 's avonds een kwart. Ik liet/laat mijn kat ook springen over hindernissen. Voor 5 keer te hebben gesprongen krijgt ze een héel klein stukje van een snoepje. Ze krijgt soms wat extra's en dat is dan alleen een klein stukje brood met wat kaas vind ze heerlijk . Ze krijgt ook maar 1 keer per half jaar een heel klein beetje melk, verder drinkt ze niet uit haar drinkbakje, alleen uit andere dingen echt maf, maar goed. Over dat springen, dat gaat over skistokken haar hoogste is iets van 80 cm. Ik doe dit niet vaak, maar weinig, je ziet trouwens wel effect. Ze is nu al veel dunner. Alleen hangt er nu een stuk vel onder . Dit is niet meer rekbaar door fouten bij haar sterrilisatie(of hoe je dat schrijft ). Ik wandel regelmatig met haar buiten, het is nog leuk ook! Al die mensen die je aankijken van huh? En mensen die je toelachen enzo echt heel leuk om te doen.

*proest* Ik zit nu meer een verhaal te vertellen over mijn poes (ik ben gek op die smiley )

Hier de dingen die ik heb gedaan om haar af te laten vallen:

*Met een tuigje buitenlopen.
Ik heb haar hieraan laten wennen door het een aantal keer binnen te proberen enz. Mijn poes ging ook de hele tijd liggen, liet zich dan omvallen etc. Nu al veel minder, gewoon door het vaker te doen. Ze wennen eraan. Koop wel een tuigje waar ze zich niet zomaar uit losrukken vaker gehad oeps poes weg Ik laat haar altijd uit met 2 tuigjes om en 2 lijnen, altijd één extra als ze zich losrukt, ze heeft er dan 2 tegelijk om.

*Springen.
Ik zet skistokken neer als een hindernis, wel op tapijt of iets dat niet zo glad is. Ik gooi een snoepje eroverheen en hup kat erachteraan Snel snoepje pakken voordat ze het eet en nog een paar keer. Na een paar hindernissen laat je het snoepje liggen en je kat doet het zo weer In mijn geval dan

*Langzaam met voer minderen.
Heel soms wat lekkers, en steeds iets minder. Als je het aantal dat ze krijgt goed vind laat je het zo.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 21-06-06 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:05

Ja dat klopt, maar dan zou ze het wel moeten eten... Mijn hondje at ze wel, maar hij ging ervan spugen.. :S

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:11

als ze in de tuin is loop ik haar wel eens achtna zodat ze blijft lopen maar dan gaat ze gewoon liggen zo van haha heb jij ff pech!
en het tuigje doet ze echt nie mijn zus wilde dat graag gaan doen met der maar ze heeft het zo vaak geprobeer maar ze gaat liggen en wil het van haar afkrabben
overgens doet ze dat ook met halsbandjes die heeft ze dus ook geen om want de flipt! en dan gaat ze gewoon vechten met me andere kat

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:14

love_gino schreef:
als ze in de tuin is loop ik haar wel eens achtna zodat ze blijft lopen maar dan gaat ze gewoon liggen zo van haha heb jij ff pech!
en het tuigje doet ze echt nie mijn zus wilde dat graag gaan doen met der maar ze heeft het zo vaak geprobeer maar ze gaat liggen en wil het van haar afkrabben
overgens doet ze dat ook met halsbandjes die heeft ze dus ook geen om want de flipt! en dan gaat ze gewoon vechten met me andere kat

hmm moeilijk, tsja dan uhhmm. Met een zweep en een snoepje ervoor en ervoor laten

Mijn kat vind het ook geweldig als je de zweep snel heen en weer zwaait of rondjes ermee maakt etc. Dan gaat ze ermee spelen. Met andere speeltjes doet ze ook niks

Anne_Horsez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:18

Die is wel erg dik ..
Maar als je er plezier van hebt is het leuk toch.
Misschien wat minder eten geven en wat meer variatie...

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:19

met de zweep is misschien wel een goeie tip dat is iig een ding wat me andere kat WEL leuk vind misschien zij ook wel
ik ben ook vrij radeloos ik heb al zoveel geprobeert en gekocht en gedaan dat ik het ECHT niet meer weet en wacht op de ene goude tip!

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:21

eten krijgt ze niet veel 1x per dag 1 handje dat zijn misschien 35 brokjes ofzo helemaal niet veel
en het gekke is ook dat ze het de laaste tijd niet allemaal meer opeet

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:22

Beter 2 keer per dag de helft, dan word het beter verteerd

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:22

Je kan misschien ook zelf voer ''maken'' van gezonde dingen die katten kunnen eten, zonder er ziek van te worden ofzo . Wat sperzieboontjes, kleine stukjes brood, luchtig vlees/vis er doorheen ofzo. Misschien vleesvervangers ik weet niet. Moet je wel even vragen aan de dierenarts of ze daartegen kunnen ofzo?

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:24

Ik geef 's ochtends een kwart bakje. Dan beweegt ze en kan ze het beter verteren, 's avonds een 1/5 deel ofzo. Daarnet had ik veel te veel getypt

Kippesoep

Re: Poes is VEEEEELS te dik! wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:26

Misschien kun je haar in plaats van in haar bakje te voeren laten werken voor haar eten. Bijvoorbeeld brokjes een voor een door de kamer gooien of rollen, of een balletje waar ze mee moet spelen om de brokjes er uit te krijgen. (Zo'n balletje met gaatjes erin)
Je moet haar in ieder geval niet helemaal niets laten eten want dat is gevaarlijk, ze kan dan leververvetting krijgen.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:28

vleesvervangers?? Katten zijn vleeseters!

Juist al die zooi door de brokken (en vaak maar 4% vlees) zorgt ervoor dat de brokken erg ongezond zijn! Ga over op een premium light brok of helemaal op vers. Zal je kat sowieso van opknappen.

Waarom hebben jullie het zover laten komen?

En wat is een kwart bakje? Dat zegt niets over de hoeveelheid. Een kwart bakje kan imo ook een kwart emmer zijn of een kwart etensbakje vol (en die kunnen ook erg verschillen qua maat)

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:32

JustNanno schreef:
vleesvervangers?? Katten zijn vleeseters!

Juist al die zooi door de brokken (en vaak maar 4% vlees) zorgt ervoor dat de brokken erg ongezond zijn! Ga over op een premium light brok of helemaal op vers. Zal je kat sowieso van opknappen.

Waarom hebben jullie het zover laten komen?

En wat is een kwart bakje? Dat zegt niets over de hoeveelheid. Een kwart bakje kan imo ook een kwart emmer zijn of een kwart etensbakje vol (en die kunnen ook erg verschillen qua maat)

Het was maar een idee, sorry hoor. Ik weet ook wel dat ze vleeseters zijn. Maar ik bedoel gewoon iets luchtigs ik gaf maar een voorbeeld

En met een kwart etensbakje, gewoon een beetje nadenken en je weet het ong. sorry hoor

Stoeien met je poes/kat werkt ook wel een beetje, dan beweegt ze een beetje. Gewoon met je hand of met je voet laten stoeien. Niet vechten ofzo, zij/hij moet het natuurlijk wel leuk vinden .

yindey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:07

Ik denk dat vers vlees het beste is voor je kattebeestje! Mijn hond is, sinds ik versvlees geef, een stuk afgevallen!(Mijn hond is ook een luie doos hoor )

http://www.barfplaats.nl/ Lees je eens in zou ik zeggen! (op google kan je meer sites vinden over Barfen )