spoed vraag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollebol

spoed vraag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 21:53

is het schadelijk als een katje mischien een siliconen korrel (kattenbak korrel) binnen heeft gekregen???

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:57

ik denk het niet, want er is altijd kans dat een kat zoiets een keer naar binnenkrijgt. En dan mag het dus geen gevaar opleveren voor de kat. Hij zal het er wel weer uitpoepen.

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:58

dat zal er aan de achterkant wel weer uitkomen hoor. het mag idd geen gevaar zijn voor een kat

samyrah

Re: spoed vraag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:03

In principe kan het geen last hoor. Kattebakkorrels zijn er speciaal voor gemaakt, rekening houdend met het feit dat sommige katten weleens een hapje nemen (vooral kittens). Als het Nullodor is wat je gebruikt, hoef je je zeker geen zorgen te maken. Dit wordt ook gebruikt voor knaagdieren en dergelijke, die eten dit nog sneller op. Dit kan namelijk helemaal verteerd worden. Je kunt het ook in de composthoop gooien of als compost voor je tuin gebruiken, als je de bak geleegd hebt.

Klompjesvormend is ernstiger, als ze hier wat van eten, is de kans groot dat het klei gaat uitzetten en klonteren in het maag-darmkanaal. Dit kan meer schade aanrichten.

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:12

pfff deze vraag stel je wel op het juiste moment hihi.
Mijn ouders hadden de kattenbak verschoond, en siliconen korrels gehaald (ook nadat ik 10 keer had gezegd dat ik die gewoon echt niet wil maarja).
Poezebeest heeft er net van zitten eten (dacht wat hoor ik nou voor herrie, maar dat waren die korrels).
Heb ze zo de kliko ingegooid.
Heb er nog wat van over in zak voor de liefhebber
Maar fijn om te weten dat dit geen kwaad kan

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:33

Ik denk dat ons katje wat korreltejs heeft binnen gekregen, kan zo'n katje er van overlijden?

Want die van mij is gister overleden, hij was 6 weken, en 3 weken oude toen we heb kregen, we hebben hem met een kattenspeentje verdunde koeienmelk gegeven wat tot voorkort heel erg goed ging!

Laatst toen ik haar aan het wassen was, toen poepte ze heel veel, en toen op het eind kwam er doorzichtig spul uit, met in het midde bloed, hier maakte ik me wel een beetje zorgen over, maar omdat er verder niets aan de hand was keek ik het nog even aan.. 2 dagen later was ze dood.

Hij lag wel eens te slapen in de kattenbak, en kan zo mischien wel korrels hebben binnen gekregen..

We hebben schep & schoon fijn, van de alberthein.. Er staat op de verpakking ultra absobeerende, natuurlijke kleikorreltjes..

Kan het zijn dat ze daardoor is overleden?

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 22:48

mijn katje heeft vanavond flink lopen spugen

Don_Zhivago

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 23:31

het is normaal dat een kat reageerd op iets vreemds.
dat ze heeft gespuugd is alleen maar beter dan weet je zeker dat het eruit is... als ze rattengif op hebben moeten ze ook spuigen..

@ irmaaatje: zoals jij het beschrijft denk ik eerder dat jou katje leed aan feline panleukopeunie (oftewel kattenziekte)
was ze de dagen voor overlijden suf, koorts, overgeven en winig eetlust.

aangezien de kitten 6 weken oud was en nog niet ingeent kan het zijn dat hij geinfecteerd is methet virus van de katteziekte.
liep tie buiten of kwam hij in aanraking met andere katten?

hoe was de kitten in het begin.. liep tie met zn kop scheef?? of andere rare symptomen..
als je de precieze symptomen geef kan ik denk ik wel voor je uitpluizen wat het waarschijnlijk was...

even weer ontopic.
knollebol ik zou je niet al te druk maken...
hou oud is je katje?
normaal gesproken kan het geen kwaad.
maar hou je katje even in de gaten en neem evt als je het niet vertrouwd zijn temperatuur op.
observeer zijn gedrag is toie nog even actief of is tie suf?
eet en drinkt tie wel.
kijk zijn ontlasting na.
en let op bij diaree... zeker als het een jong katje is, kan diaree gevaarlijk zijn door het risico van uitdroging..

herken je sommige symptomen en vertrouw je het niet... neem dan ff contact op met de dierenarts.

ik hoop dat je nu een beetje informatie heb waar je wat aan heb.

groetjes sharona

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 07:37

hij is vandaag weer helemaal fit!!! _/-o_ *o/*

Don_Zhivago

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:08

gelukkig

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:13

irmaaatje schreef:

Kan het zijn dat ze daardoor is overleden?

Dat lijkt met zeeeeeer onwaarschijnlijk.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:36

Promessa schreef:
@ irmaaatje: zoals jij het beschrijft denk ik eerder dat jou katje leed aan feline panleukopeunie (oftewel kattenziekte) was ze de dagen voor overlijden suf, koorts, overgeven en winig eetlust.aangezien de kitten 6 weken oud was en nog niet ingeent kan het zijn dat hij geinfecteerd is methet virus van de katteziekte.liep tie buiten of kwam hij in aanraking met andere katten?hoe was de kitten in het begin.. liep tie met zn kop scheef?? of andere rare symptomen..als je de precieze symptomen geef kan ik denk ik wel voor je uitpluizen wat het waarschijnlijk was...

Dat zou wel fijn zijn.. Maar hij zat de eerste week in huis, maar toen begon hij overal te plassen en te miawen, toen is hij verhuist naar de beikeuken, en na een week in het achterhuis, omdat hij dan een wat groter verblijf heeft. De manier waarom ze liep vond ik wel raar, ze liep heel schommelig met haar achter benen heel hoog optrekend. Maar ik heb nooit gezien dat ze haar hoofd scheef had. We hebben geen anderen poezen, maar aangezien we op een boerderij wonen, kan het zijn dat er wilde katten lopen. ( wat volgens mij inderdaad het geval is ) De eerste nacht is ze in het achterhuis gebleven, en de volgende ochtend was ze foetsie, wij dachten dat ze was opgegeten door de wilde kat.. maar aan het eind van de middag, was ze gevonden helemaal achter is het land.. ze heeft zeker een halve kilometer gelopen. Ze had geeneens zo'n honger terwijl ze wel een dun buikje had. Sinds dien deden we haar 's nachts weer in de bijkeuken. We moesten haar ook wassen, omdat ze over haar staart heen plaste en zelf door haar plas heen liep. Dit deden we met lauw water en een klein beetje handzeep, wat we niet op haar hoofd deden.
Ik vond haar toen pas in haar mandje, met haar hoofdje achterover, helemaal uitgedroogde mond.. Toen had ze haar hoofd wel scheef. Ze was ook helemaal koud.. en klagelijk gemiauw,,

Ik hoop dat je genoeg informatie hebt..

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:54

het kan echt geen kwaad hoor elke kat en hond eten wel eens iets verkeerds. en dat ie flink heeft lopen spugen goed teken.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 00:18

@ irmaatje: ik ben bang dat het toch katteziekte is geweest.. iig de symptomen zijn het wel.
ze hebben weinig eetlust..daardoor worden ze suf...ze zijn ziek en krijgen diarree waardoor ze uitdrogen.

de kitten kwam buiten en is denk ik in aanraking gekomen met een wilde kat die besmet was met het virus..
als een jong poesje het heeft ben je eigenlijk al te laat die zijn heel snel zwak.
op een gegeven moment gaan bepaalde lichaamsfuncties uitvallen bijv de nieren (overal plassen) en de darmen (constant diarree)
ook de zenuwen kunnen aangetast zijn waardoor ze scheef gaat lopen..

ik weet het natuurlijk niet zeker maar ik denk wel dat dat het was.

groetjes sharona