Cavia met bult?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Cavia met bult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 18:50

Een van mijn cavia's heeft een flinke bult aan haar onderkaak, aan de linkerkant. Ik denk zelf aan een abces oid. Ik kan er gewoon aanzitten, ze heeft er volgens mij niet echt pijn aan. Ook eet en drinkt ze gewoon, ze ziet er ook niet ziek uit, ze glanst mooi en kijkt helder uit haar oogjes. Heb de dierenarts al gebeld en ga morgen even langs om te kijken wat er aan gedaan kan worden.

Iemand anders dit ook gehad? Wat kan ik verwachten?

Groetjes Renée

MightyMike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:12

Ik denk dat de dierenarts het abces los gaat snijden. Waarschijnlijk spoelen ze het met betadineoplossing en krijg je wat zalf mee.

Gelukkig lijkt het beestje er zelf geen last van te hebben. Het zal wel prijzig zijn voor zo'n klein beestje dan. Kennis van mij had het een tijdje terug en was 40 euro verder.

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 11:51

Oohw, dat vind ik wel meevallen hoor

Werd net gebled, het wordt morgenavond!

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:41

Heeft mijn cavia ook gehad maar dan aan zijn buik, gewoon weg laten halen en het was weer goed.

RTM

Re: Cavia met bult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 19:24

Zo, Knaafje is vanmorgen geopereerd Ach gut

Wel even slikken, zo'n klein ding onder narcose en al. Maar alles ging goed en ze was ook heel snel weer goed wakker Lachen Heb nu medicijnen, een zalf die ik 2x daags in de wond moet smeren (antibiotica), druppels (pijnstillend, ook 2x daags en dan nog antibiotica druppels, ook 2xd. Het is nog wel een beetje een bloederige bende, maar het komt allemaal weer goed Lachen

Kosten vielen wel wat hoger uit, was 95 euro kwijt. Volgende week nog eventjes op controle, hopen dat het er dan beter uit ziet!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:26

Veel succes met Knaafje!

Narcose is voor zo'n kleintje niet niks en ik denk dat daar de extra kosten grotendeels in zijn gaan zitten, als het allemaal maar weer goed komt toch?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 13:48

Inderdaad Lachen De DA zei ook dat doordat ze zo'n snelle stofwisseling hebben, ze in verhouding veel meer narcosemiddel nodig hebben. Ik heb het er wel voor over hoor, als het je paard of je hond is, dan denk je er niet eens bij na, maar omdat een cavia natuurlijk een heel andere aanschafsprijs heeft, klinkt het toch vaak als erg veel geld voor zo'n klein ding Lachen M'n vriend zei ook al, koop je toch gewoon een nieuwe cavia? Heb 'm de rest van de dag genegeerd Boos!