[vraag] Wat heb je allemaal nodig voor een Salamander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXIris

[vraag] Wat heb je allemaal nodig voor een Salamander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 16:47

Hoi,
ik mag misschien een salamander, {mijn nichtje zit nog te twijfelen of ze nou een schildpad of een salamander neemt}
Maar wat heeft een salamander nodig enzo, en wat voor bak en eten.
en hoe duur is een salamander en wat moeten ze eten of wat van soort kan ik dan het beste nemen!?

Kan iemand ons helpen foto's zal wel leuk zijn, hoe zo'n bak jullie hebben!

Groetjes Iris en Britta

roylinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:35

salamanders zijn bedrijgde diersoorten volgens mij dus mag je niet houden, en schildpadden zou ik niet aan beginnen persoonlijk

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 18:51

nou ze worden wel verkocht in de winkel, wel vaag dan want omdat het gewoon p[enbaar er staat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:03

Salamanders? Die hebben wij in de vijver. Lijken mij niet echt beesten om in huis te houden? En het is ook wel heel iets anders dan een schildpad natuurlijk.

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:05

Pak gewoon een konijn ofzo Salamanders en schildpadden vind ik nog minder dieren om als huisdier te hebben dan een konijn ofzo! Schilpadden worden echt groot! En salamanders, lijken me echt voor de liefhebber met een grote bak! Wil niemand afkraken met vind het niet echt huisdieren en je hebt veel nodig! Lampen enzo!

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:18

ik heb al een konijn en een hamster......

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:24

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:39

de salamanders die ze verkopen zijn niet dezelfde van in jullie vijver

ik heb ze een week geleden op een markt gezien en daar koste ze 4.5 euro per stuk

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 11:33

ik dacht al zo, ze verkopen anders vast neit zo open in de winkel want anders zullen ze wel alang een boete er voor gekregen hebben

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:56

Ik heb 3 vuurbuiksalamanders, ze zitten momenteel in een klein aquarium maar deze week verhuis ik ze over naar een aquaterrarium van 80x40 centimeter.
Het zijn niet veel eisende dieren, zolang ze land en water hebben zijn ze gelukkig.
De mijne gaan nu in een aquaterrarium met als ondergrond turf, hiermee is de helft van de bak gevuld. Ik heb er ook wat planten in gezet en wat hout stukken. De andere helft van de bak is gevuld met water
Ze eten vanalles, krekels, rode muggenlarven, fruitvliegjes enz.

Dit is een van de salamanders, dit is nog een jong diertje en volgens mij meer een land type
Afbeelding

Ik heb ze een tijd lang zo gehouden:
Afbeelding

Afbeelding

maar omdat 1 van de salamanders meer een landtype is, heb ik er een groter land gedeelte van gemaakt.

Foto's van hun nieuwe verblijf heb ik nog niet

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:59

Denk je echt dat ze gelukkig zijn? En dat eten, dat heb je toch ook niet zomaar!

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:09

Ja, ze vermaken zich goed hoor, zeker als ze dadelijk naar hun nieuwe verblijf gaan, ze hebben dan in feite alles wat ze in de natuur ook hebben

En het eten kan je bij de meeste dierenwinkels bestellen

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:03

Niine schreef:
Denk je echt dat ze gelukkig zijn? En dat eten, dat heb je toch ook niet zomaar!

hoe bedoel je van dat eten

op die foto's hebben ze idd te weinig land maar als er in dat nieuwe verblijf meer land is, is er toch niets aan de hand

ze zijn idd niet zoveel eisend

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:30

tessyke schreef:
Niine schreef:

hoe bedoel je van dat eten

op die foto's hebben ze idd te weinig land maar als er in dat nieuwe verblijf meer land is, is er toch niets aan de hand

ze zijn idd niet zoveel eisend

Ze bedoeld denk ik dat er moeilijk aan fruitvliegjes en krekels en dergelijk aan te komen is, maar zoals ik al zei, dat is dus niet zo!

en inderdaad, zelfs nu hebben ze extra land, nu is de verhouding land-water ongeveer 33% dat wordt dus 50%.
Ik zal zo wel foto's van de huidige situatie en de situatie zoals die na de overhuizing zal zijn.

simodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:37

Wuis schreef:
Salamanders? Die hebben wij in de vijver. Lijken mij niet echt beesten om in huis te houden? En het is ook wel heel iets anders dan een schildpad natuurlijk.

Even een vraagje: blijven die salamanders in/bij jullie vijver? Zie je ze ook regelmatig? Die van ons vetrokken met de noorderzon onder de struiken en we hebben ze daarna nooit meer in of rond de vijver gezien! We hadden er een stuk of 5!