Problemen met de hond met het fietsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Problemen met de hond met het fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 15:40

Ik heb een paar probleempjes qua het fietsen met mijn Duitse herder.

Ik fiets ong 3 keer in de week nu met haar. Vaker nog niet want haar conditie is nog niet heel goed. Maar nu baal ik toch van een paar dingen.

1. Ze poept aaaaaaaaltijd op straat. Minstens 1 keer als ik fiets met haar. Terwijl ik haar altijd netjes uitlaat voor het fietsen. Dan doet ze echt alles. Maar als ik dan 10 min later op straat fiets gaat ze zo weer poepen. Ik vind dit heel vreemd, want ze geeft altijd aan wanneer ze klaar is, dan loopt ze uit het hondentoilet. Dit doet ze dan ook. Wat kan ik er aan doen ?

2. Als ik met haar fiets, hinkt ze telkens. Om het maar in paardentermen te zeggen: ze kreupelt. Ze heeft dit nooit, ook niet als ik een heel eind met haar wandel of hardloop. Alleen als ze naast de fiets loop. Ze heeft als puppie wel een plaat op haar poot gehad, en het is ook deze poot waar ze meet trekt. Zou het daarmee te maken kunnen hebben ? Maar dan vraag ik me af waarom ze er normaal geen last van heeft. En ik controleer ook altijd haar poten of er nix in zit. ZIt er dan ook niet.

Ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:57

Voor die poot zou ik even naar de DA gaan, mss zit er toch iets niet goed daar.

Dat poepen, meesleuren die handel
Mijn reu vond het ook altijd nodig om aan de fiets ook altijd tegen elke boom aan te plassen, maar daar heb ik geen zin in. Tegenwoordig doet ie het netjes op commando, en als ik fiets houdt ie de boel maar op.
[En poepen op straat vind ik nog erger dan plassen ]

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:05

Laat je je haar "draven" of "galloperen"?
Galloperen naast de fiets is slecht voor HD en ED, dus niet doen. Pauzes nemen, en al helemaal als je hond last heeft van een poot waar vroeger wat mis mee was, moet je het rustig aan doen.

Ontlasting heeft deels te maken met spierbeweging, dus als je je hond laat rennen, komen de darmen meer op gang. Daar is weinig aan te doen, op tijd signalen aflezen en een bosje zoeken.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 16:13

Paraat schreef:
Laat je je haar "draven" of "galloperen"?
Galloperen naast de fiets is slecht voor HD en ED, dus niet doen. Pauzes nemen, en al helemaal als je hond last heeft van een poot waar vroeger wat mis mee was, moet je het rustig aan doen.

Ontlasting heeft deels te maken met spierbeweging, dus als je je hond laat rennen, komen de darmen meer op gang. Daar is weinig aan te doen, op tijd signalen aflezen en een bosje zoeken.

Ik laat haar 'draven'.. Nooit sneller, tenzij we in het bos zijn en ze los is.. Op de straat niet, dat vind ik een te grote belasting voor haar.

Ik weet dat de darmen dan meer op gang komen, maar vandaag was het zo : ik liet haar poepen op hondentoilet, en 200 meter verder gefietst zijnde, zet ze zo weer haar kont neer. Ik weet echt niet hoe dit kan. Ze was uitgepoept want ze liep zelf het toilet weer uit.

@ mlies : Ik sleur haar elke keer wel mee, maar madam blijft gewoon doorgaan. En bestraffen helpt ook niet...Lijkt wel of het gewoon normaal voor dr is

roylinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:56

mischien is het een medish iest? mischien even naar de dierenarts gaan..

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:42

Misschien moet je het even kalmer aan doen, heeft ze misschien medisch iets met arthrose of HD idd. Toch eens naar de DA gaan.

kamatz

Re: Problemen met de hond met het fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:09

Dat poepen is heel normaal Het draven stimuleert de stoelgang en bijna iedere hond heeft daar last van.

En dat ze hinkt...heb je haar voetzooltjes al eens nagekeken? Het kan zijn dat ze haar voetzooltjes open loopt of er zitten kloofjes in. De afzet van van een hond is heel anders bij het naast de fiets lopen of gewoon hardlopen of wandelen. Die van mij had daar ook heel veel last van en haar poten lagen open vanwege het fietsen.

Mocht dat het geval zijn dan moet je eventjes gas terug nemen en de voetzolen hun tijd geven. Je kan ze wel verharden door ze te teren...en wie van de paardenmensen heeft geen teer

Groetjes pammie

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:57

indd de darmen komen op gang als ze aan het lopen is. Dat is ook bij mij hond. Dan stop ik even en dan lopen we in draf weer verder.