wanneer baby guppy's loslaten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

wanneer baby guppy's loslaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:46

Ik heb van de ik denk 50 baby guppy's nog 2 guppy's over. Deze zitten in een appart kweekbakje. Ze zijn geboren begin mei en ze zijn nu dus zo'n 7 weken oud. Ze zijn ongeveer 1,5 centimeter klein. Nou vind ik het best zielig dat ze daar in hun kweekbakje zitten, maar ik durf ze niet los te laten in verband met een Kongozalm van 15 cm groot die krekels maatje 7 met gemak naar binnen schrokt

Dus nu mijn vraag, wie heeft er ervaring met Kongozalmen en baby guppy's en wie kan mij vertellen wanneer ik ze het beste kan los laten zodat ze in leven blijven?

Even ter informatie voor de gene die niet weten hoe groot een krekel maatje 7 is, deze zijn ongeveer 1,5 tot 2 cm groot.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:50

Laat ze zo lang mogelijk groeien voordat je ze in een grote bak met andere vissen plaatst want ze zijn zo opgevreten!

Uhm en als een krekelmaat 7 zo'n 1,5 tot 2 cm zijn en jouw guppen 1,5 lijkt het me niet slim om te doen he?

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:52

Nee dat lijkt mij inderdaad geen goed idee maar ik vind ze zo zielig in dat bakje

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:02

Maar guppies blijven toch zo klein?

Ah wat heb je met de andere 48 gedaan?

Kun je geen tweede bak erbij nemen? De andere bak voor guppies houden?

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:07

Ik doe mijn jonge guppen altijd in een appart aquariumpje,hoe kleiner de bak hoe langsamer ze groeien.Hoe groter de bak hoe sneller ze groeien.In een kweekbakje groeien ze zeker niet hard

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 21:04

Pam schreef:
Maar guppies blijven toch zo klein?

Ah wat heb je met de andere 48 gedaan?

Kun je geen tweede bak erbij nemen? De andere bak voor guppies houden?

Een vrouwtjes gup wordt 6 cm een mannetjes gup 4 cm, dus de ene heeft nog 4,5 cm te gaan en de ander 2,5 cm (jaja, ik heb een jongen en een meisje )

Edit: de rest van de 48 guppy's zijn opgegeten door de garnalen, killivissen, kongozalmen, guppy's en volgens mij vonden de hoogvinkarpers ze ook erg lekker

Een andere bak is opzich een goed idee, ik weet alleen niet waar ik die dan weer kwijt moet...

*gaat even verder denken*

Moeten jonge guppen eigenlijk ook verwarmd zitten?

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:33

Verwarmd is altijd beter, en idd hoe groter de bak hoe beter ze groeien. Maar van de 50 er maar twee over houden is wel erg weinig...

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 23:25

Cyntje schreef:
Verwarmd is altijd beter, en idd hoe groter de bak hoe beter ze groeien. Maar van de 50 er maar twee over houden is wel erg weinig...

I know maar het was een tragisch ongeval mijn hypostomus punctatus (sorry, ik weet de Nederlandse naam niet, het is een algeneter van 25 cm groot) ging algen eten die onder aan het bakje zaten, sleurt het bakje mee naar beneden, deksel er af, guppy's weg Op deze 2 na dus die ik nog had kunnen vangen.

Maar goed, ik heb hier nog een aquarium staan met allemaal salamanders, deze ga ik morgen over verhuizen naar hun nieuwe verblijf en dan verhuizen de guppy's naar het dan vroegere salamander verblijf.

Bedankt voor de tips!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:17

nou,zo kreeg ik eens black molliesbaby's,niet eens zo heel klein meer,dacht leuk,voor bij de goudvissen,dat duurde precies 10 sec..het leuk gevoel,toen was alles op..

deze waren zo'n cm groot,dus ik zou ze nog maar even niet bij de vissen zetten..

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:19

guppys mag je loslaten als hun staart goed gekleurd is.
(of je grote vissen ze dan op eten weet ik niet, maar dan laten de ouders ze in iedergeval met rust)

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 10:46

Ze zijn al goed op kleur, het mannetje is oranje met blauw, het vrouwtje wit, maar ik denk dat het voor mijn Kongo niet uit maakt of hij nou oranje, groen, geel of paars met blauwe stippen is, zolang het maar eetbaar is

Ik ben er niet zo bang voor dat de andere vissen ze op eten, alleen die Kongo is het probleem...

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:08

Hmz. Ik zou dan idd een ander aquarium aanschaffen. het lijkt me niet verstandig je guppen bij al die andere vissen in te doen. Heb ik ook een keer gedaan, maar ze waren zo foetsie. En iuk denk dat je er langer van wilt genieten dan een weekje