Om 9 uur vanochtend een knal en ja hoor, daar lag er weer een.
Ondersteboven en in de kreukels.
Beest ademde en bewoog dus een schoenendoor met een handdoek erin, vogeltje opgepakt, en rechtop gezet met ondersteuning van de handdoek.
Heel versuft en kromme slappe pootjes.
Heb er een poos bijgezeten maar ben toen maar gaan eten, douchen.
Af en toe even gaan kijken, hem wat rechter op gezet, vleugeltjes maar eens bewogen ( strekken netjes uit , vouwen goed terug, en het beestje protesteert niet ).
Ik heb wel vaker zoiets gehad en meestal kwamen ze binnen een uur weer helemaal bij en kon ik ze zo weer loslaten ( of waren ze meteen dood..).
Inmiddels is het 3 uur later, en hoewel hij wat rechterop zit (met de pootjes normaal plat) en af en toe even een helder moment heeft ( oogjes open en wat beweging, helemaal als ik hem wat aanmoedig..) is het nog niet echt zo ver dat ie weer weg kan vliegen.
Hij heeft mijn handdoek er ook onder gesch*ten.
Er lijkt aan de buitenkant gelukkig niets kapot te zijn, maar het arme beest zal wel koppijn hebben.
Wat moet ik hier nu mee ?
( en wat moet ik ermee als het gaat regenen ?? Onder het afdakje zetten op het balkon ? Maar als hij dan bijkomt vliegt hij zo weer tegen het raam..)
Weet iemand ook wat voor vogel het is, vink of zo ?

(lijkt me niet dat ie nu nog dood neer gaat vallen dus ik heb net maar een foto gemaakt...)
Als hij erg lang zo zit moet hij dan ook water / eten ( blikje kattevoer geprakt in zo'n spuit ??).
Ik laat hem voorlopig wel op het balkon zitten, dan kunnen de katten er niet bij.