`wat hebben hammies nodig???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

`wat hebben hammies nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 00:53

hey ik wil eerdaags een hammie kopen maar nu ben ik eigenlijk heel benieuwd wat ze nodig hebben aan speeltjes, voer, hokje etc...

ik heb zelf al 4 caafjes maar wil er een hammie bij in een apparte kooi...

en is het dan verstandig om 2 hammies t nemen of 1 ik vind 1 zo zielig...maar me vriendin had ook 2 vrouwtjes hammies en de 1 had de ander dood gemaakt...

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:58

Ik zou geen 2 hamsters nemen. Dat is vragen om moeilijkheden.
Als speeltjes zou ik zeggen een loopradje (alhoewel daar de meningen ook over verdeeld zijn), wc rolletjes, lege doosje ed.
nou ja, hamstervoer en een slaaphuisje en natuurlijk een drinkbakje/flesje.
Veel plezier met je nieuwe vriendje!

Ashkerlon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:00

zeker geen 2 hamsters bij elkaar zetten. het zijn solitaire dieren. (er is wel een ondersoort die sociaal is, maar kan er nu niet op komen welke het is.)

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:19

PB Wuis maar eens, die weet er aaalles van.

plotie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:38

Als je een plastieken kooi neemt met plastieken buizen en een plastiek rad . zet je hamster aub niet op je kamer want je wordt zot van dat gepiep
mijn hamster beet de randen stuk en kon zo lekker op expeditie

krummel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:43

een loopradje, huisje, drinkflesje, etensbakje, kooi, dikke laag ondergrond, vinden ze leuk gaan ze ook in vroeten enzo. Ik heb verder extra dingen zoals buizen een plateau een trappetje om op het plateau te komen maar dit zijn extra dingen. Als je naar de dierenwinkel gaat zie je zoveel leuke dingen voor je hamster. Ik zou gewoon goed rondkijken en dan kijken wat je wilt en wat in je budget past want de spullen zijn nog best duur. Ik zou geen hamsters bij elkaar doen vaak gaat het fout. En als je het persee wel wilt doen dan zou ik voor de russische dwerghamster gaan, die leven in kleine groepen en dan wel voor een een broertje of zusje, iniedergeval uit hetzelfde nestje.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 23:20

plotie schreef:
Als je een plastieken kooi neemt met plastieken buizen en een plastiek rad . zet je hamster aub niet op je kamer want je wordt zot van dat gepiep
mijn hamster beet de randen stuk en kon zo lekker op expeditie

dankje wel allemaal:D....
en t gepiep/gekraak etc:p ben ik wel gewend van me schreeuwlelijke:p tjah mijn caafjes zijn maf als ik snurk of me bed horen kraken gaan ze keihard piepen:p en ze zijn ook heeeel goed in voerbak omgooien(heb nu al stenen voerbakken en nog lukt t ze) en met hun drinkfles spelen in plaats van normaal drinken.......

maja ik krijg volgende week me hammie.....heb ook van dat maffe papier?? snipperd ofzo in zo een doosje gekocht....de winkelbediende heb al eve aan speeltjes gesnuffeld die zij dat ze dat vaak in hun nestje gebruiken

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 01:03

wat je ook koopt voor je hammie.... GEEN hamsterwatten, nestwol of iets in die richting! wat ze in de winkel ook zeggen, de hammies kunnen daar in stikken , of poortjes afknellen of zo!
Veel plezier met je hamham!