Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
harlekijn schreef:Er zijn spuiten bij de dierenarts voor vlooien,Die had jou dierenarts allang al moeten geven,of je hond moet er niet tegen kunnen.Zie je zelf vlooien bij de hond,want het kan ook een alergie wezen
annepaardoes schreef:idd net wat Silence zegt. Een evt. allergie voor een bepaalde plant kan het ook zijn
kamatz schreef:Is het op een bepaalde plek dat waar ze d'r eigen telkens kapot bijt? Het kan ook idd een vlooienallergie zijn en dan is één vlooienbeet al genoeg om dit te hebben. Mocht dat het zijn dan is het heel belangrijk dat je een anti-vlooien product gebruikt die van buitenaf werkt en niet van binnenuit.
Maar het lijkt ook wel heel erg op hotspot wat je beschrijft. Dat is ook een allergische reactie op iets, maar dat kan zo veel zijn.
Je zou het eens kunnen wassen met groene biotex of betadineshampoo en dan heel goed droogwrijven. Op de wonden kan je evt. tea tree doen maar wel een beetje verdund met water anders prikt het zo. Dit gewoon een aantal dagen volhouden. En om het bijten te voorkomen als je er niet bij bent is mss toch wel een kap niet overbodig. Zo kan ze het niet verder kapot bijten.
Dat bijten werkt op den duur gewoon als een ''tik'' en ze kunnen er niet mee ophouden.
Succes ermee!
Groetjes pammie
JustNanno schreef:Voedselallergie of...
Het kan ook dwangmatig zijn. Wat doen jullie gedurende een dag met de hond?
Cheytjuh schreef:Wij hebben een duitse herdershond. En we zijn eigenlijk een beetje wanhopig aan het worden. Het probleem :
Ze bijt zichzelf zo erg dat ze haar eigen huid kapot bijt. En ze stopt er gewoon niet mee...Wij dus naar DA heen. Hij zei dat ze vlooien zou hebben. Wij dus echt alles gedaan ertegen. Eerst shampoo...Werkte niet...Wij toen een vlooienband(nu nog steeds) en we hebben haar druppels gedaan. En het stopt niet.
Weet iemand wat dit is en wie heeft hier ervaring/tips mee ????
Cheytjuh schreef:Ik hoop niet dat het hotspot is. Ik ga gelijk vanaaf met mijn ouders het bespreken want dan ziet et er niet goed uit