Ik zit er al een tijdje over te denken om een 2e katje erbij te nemen omdat ik toch best vaak weg ben en mijn Alexis niet buiten komt. Ze lijkt zich niet eenzaam te voelen maar toch wil ik graag dat ze een vriendinnetje krijgt. Ik wil dan ook het liefste een meisje en een kitten. Zou dat goed gaan? Het is natuurlijk altijd afwachten maar wat vinden jullie?
Meestal gaat dat wel goed, vooral bij poezen. Kleintje zal wel even de plaats gewezen worden door je andere kat, maar dat moet je gewoon laten gaan. De meeste kleintjes onderwerpen zich meteen aan de oudere kat in huis....
Wij hebben dat bij onze toen ongeveer 6 jarige man ook gedaan, was eerst dikke stress, maar langzaam hebben ze elkaar geaccepteerd...En spelen nu regelmatig En 3 jaar geleden kwam er weer een kitten bij de mannen in ''hun'' huis, eerst weer een beetje onwennig, maar nu gaat dat ook perfect
Het zal eerst wat vechten worden, maar meestal gaat dat wel over, gewoon doen dus 2 katten met elkaar zien spelen is prachtig
ohja hoor dat gaat best! in het begin zal het wel even stress en ruzie zijn. Dat had ik ook; ik had n kat van 3 en toen namen we dr nog n kitten bij. Eerst vochten ze steeds en nou zijn t dikke vriendjes!
Wij hebben dat zelf vaak genoeg gedaan. We hadden eerst 2 katten, 1 daarvan ging dood, hebben we er een kitten bij gekocht. De andere poes was toen al 12. Wat wij altijd doen: Kitten gewoon loslaten, je zult was geblaas en gedoe krijgen. Dat is gewoon een kwestie van rangorde bepalen. Misschien een paar klappen erbij. maar dat maakt niets uit. Zal even duren voordat het lekker gaat, maar het komt wel goed. Je moet er zelf nooit tussen springen als je het zielig vind. Tenzij het kitten natuurlijk helemaal knock out gemept word
Maar gewoon erbij zetten dus en kijk maar hoe het gaat!
het kan opzich wel maar er zitten een paar problemen aan...
*als ze elkaar echt niet accepteren heb je een probleem want ze knokken elkaar de tent uit.
*een kat leeft solidair dus je hoeft eigenlijk geen andere kat er bij te zetten.. voor de kat is het iig niet nodig.
* daarbij heeft de kat zijn eigen plekken in huis... met gevolg dat als de nieuwe kat in haar terretorium komt er gelijk knokken is in huis. dit is wel vrij normaal om de rangorde te bepalen...
* meestal als je een jonge kat bij een oudere kat plaatst gaat het wel redelijk... omdat de oudere kat niet zomaar een kitten zal aanvliegen.. maar dr is een kleine kans dat het wel gebeurd.
* zelf heb ik ook twee katten thuis en die zijn ook later bij elkaar geplaatst.. dat was eerst flink blazen en grommen naar elkaar maar nu gaat dat wel goed...
nu heb ik nog éé'n vraag... de kat die je nu heb is zij dominant of juist helemaal niet. en is ze éénkennig?
Ik heb een tijdje een andere oudere kat te logeren gehad en dat ging na een paar dagen wel goed. Ze heeft hem niet aangevlogen ofzo. Ze liep er met een boogje omheen. Ik heb ook een week haar zusje te logeren gehad en dat was in het begin wel meppen naar elkaar. Ze begonnen allebei wel es met slaan. Ze kijkt meestal eerst de kat uit de boom...
ja maar die is al wat ouder een kitten niet maar ik denk van wel als je kat hem aanvalt rustig zegggen foei de kat er efee aan ruiken als ze hem slaat met de poot een tikje zo doorgaan tot ze het accepteerd anders zorg je dat de geur van die kat in haar mand zit ofzo dan weet ze dat het eraan komt
Ja, ik zie het wel. Het zal allemaal wel loslopen. Iemand bij mij op stal krijgt een nestje deze week...ben heel benieuwd of er een poesje bij zit voor me...