binnenkonijnen naar buiten? tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

binnenkonijnen naar buiten? tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 12:26

Ik heb 2 binnenkonijnen van 2 en 4,5 jaar. Ze zitten nu op mijn slaapkamer met een grote kooi en een ren, maar sinds een tijdje heb ik een 2 persoonsbed en is er eigenlijk geen ruimte meer over. Ook maken ze ontzettend veel rotzooi op de vloer. Nu wil ik ze eigenlijk naar buiten verplaatsen, maar daarbij heb ik 2 problemen. Ten eerste weet ik niet hoe ik ze hier aan kan laten wennen en of het zowiezo nog kan omdat het ene konijn al 4,5 is. Het 2e probleem is dat we achterin de tuin een verhoging hebben waar ik dan de kooi neer wil zetten en een ren van wil maken. Maar hier staat bijna de hele dag de zon op. Kan ik ze daar dan wel neerzetten en heeft iemand tips hoe ik het daar dan koeler kan maken. Ik hoop dat iemand me kan helpen en anders blijven ze gewoon lekker binnen als het niet kan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:22

laten wennen aan de kou en an pas naar buiten deed ik ook met mijn konijnen

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:25

Mijn konijnen staan van heel klein ( paar weken) al buiten!! Maar je kunt ze echt niet op die plek zetten hoor! Ook al dek je het af het blijft warm! Ander plekje zoeken!

Don_Zhivago

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:56

als je je konijnen naar buiten wilt doen ben je nu een beetje te laat... je kan het beste beginnen in mei.. dan is de temperatuur op zijn best ze kunnen wennen aan warmte en tergelijke tijd aan kou..
nu zou het ook nog wel kunnen alleen is de temp. denk ik te hoog...

als je het nu zou willen moet je het wel binnen 1 of 2 weken doen want anders is het echt veel ste warm

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 16:44

Niine schreef:
Mijn konijnen staan van heel klein ( paar weken) al buiten!! Maar je kunt ze echt niet op die plek zetten hoor! Ook al dek je het af het blijft warm! Ander plekje zoeken!

Dan houdt het helaas op. Dat is de enige plek waar ik ruimte heb in de tuin. Er is wel meer plek om een kooi neer te zetten, maar dan kan ik er geen ren bij maken. Bedankt nog voor de reacties.

shemar

Re: binnenkonijnen naar buiten? tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:04

Ik had mijn konijntjes vroeger altijd 's winters binnen en zomers gingen ze met mooi weer naar buiten. Als je ze niet meer naar binnen haalt maken ze vanzelf een dikkere vacht aan, het hok goed afdekken tegen de kou en heel veel stro erin.

Maar in een hok in de volle zon houdt geen enkel dier het uit, kan je geen schaduwplek creeren voor ze door er bv een schuttingdeel of zo neer te zetten?

pluklief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:26

langzaam laten wennen met mooi weer zoals nu. zorgen dat ze ergens kunnen sitten waar geen wind waait dus een binnenhok en een lekker dikke laag bodembedekker. mijn caaf van 6/8 weken zit ook buiten

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:00

staan ze nu al buiten??
zo niet moet je egt opschieten anders word het te warm en daar kunnen ze niet tegen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 18:09

nee ik laat ze binnen zitten, want ik heb geen schaduw op de plek waar ze dan zouden zitten. Misschien dat ik het volgend jaar probeer dan heb ik nog de hele winter om een oplossing te vinden en ook te maken.