kat aangereden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

kat aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 11:20

nou wat ik gisteren toch weer heb meegemaakt.... Ik vind het echt verschrikkelijk en moet het gewoon even kwijt.

Ik was bij mijn vriend en zijn broer was er ook. Zijn broer komt uit Winterswijk en heeft geen rijbewijs.
Daarom zou mijn vriend hem wel terug brengen, ik zou in eerste instantie niet meegaan, want dan werd het zo laat. Uiteindelijk toch maar meegegaan en hartstikke gezellig onderweg.
Nog even langs de McDonalds gegaan en toen zijn broer thuis afgezet.

Op de terugweg begon het iets te regenen en er zat iets op het raam waardoor we vrijwel niets meer zagen. Mijn vriend maakte toen de opmerking; "als er nu iets oversteekt, dan rij ik het hartstikke dood".
Geen idee dat deze nachtmerrie werkelijkheid zou worden. Auto aan de kant gegooid, ruiten schoongemaakt en weer verder gegaan.

Nou is de weg naar Winterswijk echt een beetje achteraf en dus overal 80 Km, geen verlichting dus hartstikke donker. Mijn vriend reed nog geen 80 en iets over 12 ineens een knal, ik schrok me echt helemaal dood.
Gelijk daarna natuurlijk die nare hobbel, dus we wisten al dat we iets hadden aangereden. Ik heb echt totaal niets aan zien komen en mijn vriend echt pas op het allerlaatste moment.
Ik was al helemaal in paniek, maar hoopte dat het een konijntje ofzo was. (dat was trouwens ook wel erg geweest maar ja) Mijn vriend is omgedraaid om dus te gaan kijken wat het was.
Midden op de weg lag dus een kat, we dachten eerst dat ie nog leefde, maar hij bleek (gelukkig) al dood te zijn. (we reden 80, dus als ie nog had geleefd was dat echt geen pretje voor 'm geweest)

Ik kon gelukkig nog een beetje redelijk nadenken, want mijn vriend was echt helemaal van streek. Hij heeft 'm van de weg gehaald en in de berm gelegd. Hij heeft nog even gekeken of ie een bandje of iets om had, maar dat was niet het geval.
Verder konden we niets meer doen. De rest van de weg hebben we echt niets meer gezegd, we waren zo geschrokken.

Het ergste vind ik nog dat het misschien wel iemands huisdier was. Ik ben zelf helemaal gek van katten en weet hoe het is om er 1 kwijt te zijn.
Ik vond het echt verschrikkelijk en mijn vriend voelde zich zo ontzettend schuldig. Maar het is nou eenmaal zo, er is niets wat we hadden kunnen doen. Ergens ben ik blij dat ie 'm pas echt op het allerlaatste moment heeft gezien, want ik wil niet weten wat er gebeurd was als ie die kat had proberen te ontwijken. De kat was volgensmij echt op slag dood.

ssssuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:25

Mijn kat is vorig jaar hier in het dorp aangereden.. En diegene is doorgereden, iemand anders heeft hem toen aan de kant gelegd, en het gebeurde hier om de hoek.. dus ik ben meteen heen gerent en als een gek staan lopen janken op straat.. Hij was nog maar 9 maandjes oud.

De mensen van wie die kat was weten nu waarschijnlijk niet eens waar hij is.. Maarja, jullie kunnen nu ook verder niks meer omdoen omdat hij geen bandje omhad...

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:27

Ik heb dit ook een paar jaar geleden meegemaakt en het was echt vreselijk.
Die nacht nauwelijks geslapen en die kat leefde wel nog even.
Het is natuurlijk niet leuk.
Daarom snap ik mensen met katten ook niet zo goed.
Ik zou vreselijk bang zijn als mijn kat bij zo'n weg gewoon rondliep.
Ik snap wel dat katten de vrijheid moeten hebben om te kunnen lopen, maar zou zelf nooit een kat willen hebben.

Het is al goed dat je bent gestopt.
Er zijn zoveel mensen die gewoon doorrijden, ook nog als ze zien dat het beestje nog leeft en pijn lijdt.

Sterkte ermee

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:28

Ahw, das niet leuk nee.. Maar maargoed dat hij opslag dood was. Was er geen huis in de buurt waar je kon aanbellen? Misschien dat hij daar hoorde..
Toch netjes van jullie dat je hem aan de kant heb gelegt. Misschien moet je de dierenambulance bellen om het op te halen?

amy_leftover

Re: kat aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 11:31

Nee het was echt heel erg afgelegen, helemaal niets in de buurt.
Ik heb ook al tegen mijn vriend gezegd dat ie de dierenambulance vandaag maar even moest bellen, we weten alleen niet meer waar het precies gebeurd is. Het was namelijk echt zo'n hele lange, rechte weg. Van de schrik hebben we daar ook helemaal niet meer bij nagedacht.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:41

-> BB

Kims

Re: kat aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:49

He getver

Mijn vader heeft een maand geleden ook een kat aangereden zien worden met 50 km/h. DIe kat leefde helaas nog en spartelde en gilde als een bezetene. Het bloed vloog echt werkelijk alle kanten op. Een paar buurtmensen kwamen aangerend (mn vader was ondertussen al gestopt) en zij probeerden het katje nog te redden maar die was ondertussen al dood (misschien maar beter ook)

Rashja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:57

Als je ooit weer eens zo iets mee maakt of een aan gereden dier ziet moet je de dierenambulance bellen.
Die halen hem op en die kijken of hij een chip nummer of zo iets heeft.

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:13

He jakkie, dat is echt heel vervelend.

Ik heb dit een tijdje terug ook meegemaakt. Ook op zo'n onverlichte 80 weg. Ineens een knal en hobbel, uitgestapt en de kat leefde nog , ik zei tegen mijn vader van: bel een ambulance, ja echt dom, maarja toen was die kat al doodgegaan.

Hij had ook geen bandje om of iets en we hebben hem toen in de berm gelegd en zijn naar huis gereden, de volgende dag is mijn vader nog gaan informeren bij huizen in de buurt of er een kat vermist was.

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:19

Een aantal jaren terug is er bij mij ook een kat voor de auto gesprongen midden in een woonwijk. Ik noem het gesprongen want hij kwam ineens vanuit de bosjes de weg op gerend en voordat ik hem zag zat hij al onder mijn auto. Ik heb alleen geen idee wat er van het beestje geworden is, want ik heb hem daarna niet meer kunnen vinden. Ik vermoed dat hij van schrik terug de bosjes ingerend is, maar of hij nog thuis gekomen is...