Ik was bij mijn vriend en zijn broer was er ook. Zijn broer komt uit Winterswijk en heeft geen rijbewijs.
Daarom zou mijn vriend hem wel terug brengen, ik zou in eerste instantie niet meegaan, want dan werd het zo laat. Uiteindelijk toch maar meegegaan en hartstikke gezellig onderweg.
Nog even langs de McDonalds gegaan en toen zijn broer thuis afgezet.
Op de terugweg begon het iets te regenen en er zat iets op het raam waardoor we vrijwel niets meer zagen. Mijn vriend maakte toen de opmerking; "als er nu iets oversteekt, dan rij ik het hartstikke dood".
Geen idee dat deze nachtmerrie werkelijkheid zou worden. Auto aan de kant gegooid, ruiten schoongemaakt en weer verder gegaan.
Nou is de weg naar Winterswijk echt een beetje achteraf en dus overal 80 Km, geen verlichting dus hartstikke donker. Mijn vriend reed nog geen 80 en iets over 12 ineens een knal, ik schrok me echt helemaal dood.
Gelijk daarna natuurlijk die nare hobbel, dus we wisten al dat we iets hadden aangereden. Ik heb echt totaal niets aan zien komen en mijn vriend echt pas op het allerlaatste moment.
Ik was al helemaal in paniek, maar hoopte dat het een konijntje ofzo was. (dat was trouwens ook wel erg geweest maar ja) Mijn vriend is omgedraaid om dus te gaan kijken wat het was.
Midden op de weg lag dus een kat, we dachten eerst dat ie nog leefde, maar hij bleek (gelukkig) al dood te zijn. (we reden 80, dus als ie nog had geleefd was dat echt geen pretje voor 'm geweest)

Ik kon gelukkig nog een beetje redelijk nadenken, want mijn vriend was echt helemaal van streek. Hij heeft 'm van de weg gehaald en in de berm gelegd. Hij heeft nog even gekeken of ie een bandje of iets om had, maar dat was niet het geval.
Verder konden we niets meer doen. De rest van de weg hebben we echt niets meer gezegd, we waren zo geschrokken.
Het ergste vind ik nog dat het misschien wel iemands huisdier was. Ik ben zelf helemaal gek van katten en weet hoe het is om er 1 kwijt te zijn.
Ik vond het echt verschrikkelijk en mijn vriend voelde zich zo ontzettend schuldig. Maar het is nou eenmaal zo, er is niets wat we hadden kunnen doen. Ergens ben ik blij dat ie 'm pas echt op het allerlaatste moment heeft gezien, want ik wil niet weten wat er gebeurd was als ie die kat had proberen te ontwijken. De kat was volgensmij echt op slag dood.