Vraag over cavia; beertje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laverne

Vraag over cavia; beertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 08:55

Ik heb nu 3 jaar een cavia, Flip Fluitketel. Roepnaam Flip uiteraard.
Ik heb bewust voor 1 cavia gekozen en niet voor 2. Hij heeft het goed bij ons, absoluut. Ben gek op hem en hij op mij.....maar ik maak me nu toch een beetje zorgen. Misschien om niets, maar het gaat om het volgende.

Een keer in de zoveel tijd is ie bronstig. Dan schommelt ie door de kooi, maakt ie een diep geluid en verspreidt een ontzettende geur. Als ik m aanhaal dan doet ie dat vaak. Maar sinds we een hondje hebben en die 2 vaak knuffelen (door de tralies heen, los vind ik te gevaarlijk) dan doet ie dat ook af en toe.

Nu kan dat bronstigheid in principe geen kwaad lijkt mij, dat is de natuur. Maar over het algemeen is het een week dat ie dat doet en dan weer een tijdje niet..maar nu is ie al 2 weken zo bezig. Zodra ik m aanhaal waggelt ie alweer bronstig rond en als ik m oppak, schommelt ie van mijn buik naar mijn nek om daar op zijn gemak heerlijk te gaan zitten piepen.

We doen er soms lacherig over en noemen m ons g**le beertje, maar kan het geen kwaad? Ik bedoel maar, er is niets of niemand om zijn hormonen op los te laten. Castreren vind ik eng omdat ie er dan misschien inblijft. En los je dit met castreren op?

Is dit uberhaupt een " probleem " of heeft iemand hier ervaring mee ofzo.

Ik weet het, het klinkt misschien een beetje raar, maar ik kan me voorstellen dat ie gefrustreerd raakt omdat ie bronstig blijft zeg maar. Misschien denk ik te ver door hoor, en vermenselijk ik m nu even! hihi

Nou ja, als iemand ervaringen of tips wil uitwisselen, alvast bedankt.

Don_Zhivago

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:23

het is gewoon een bonk testosteron... letterlijk een ge*le beer. haha

het kan geen kwaad hoor...

het klink heel raar wat ik nu allemaal ga plaatsen maar t is wel van belang...

is flip alleen ge*l of komt er meer bij kijken(stijvepiep en orgasme)
als dat tweede het geval is moet je hem wel in de gaten houden...
als hij namelijk voorvocht verliest of een orgasme kriojgt en dit elke keer gebeurd als tie ge*l is dan heb je de kans dat zn voorhuid ontsteekt...

hoe kan je dat zien:

* hanteer je cavia en bekijk de onderkant
* kijk bij zn piep of de slijmvliezen van de penis rood zijn.. is dit het geval dan is het ontstoken.

zijn ze roze van kleur dan is er niks aan de hand en is het goed..

groetjes sharona

Fenrir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:26

die van ons doet het ook wel eens... bij ons konijn die rent dan gauw weg (wat had jij gedaan?). Maar er is verder niks aan de hand.