Konijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiefsteIwan

Konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 16:22

Hey,

Wij hebben nu 3 konijnen (zie profiel voor foto's), worden goed verzorgt enzo, maar nu is het probleem, de 2 konijnen van mij en mijn zus zitten in 1 hok (Nachthok met een grote ren, zelfde geld voor t konijn dat apart moet), en willen de andere niet 'accepteren'.

Nu vind ik het een beetje sneu om die ene apart te moeten laten zitten... maar ze vallen elkaar echt aan.
Als ze los in de tuin mogen rennen gaat t konijn van m'n zus er meteen achteraan... ze hebben in t begin wel samen gezeten maar toen vlogen de haren door t hok..

Weten jullie misschien iets om dit op te lossen?

Oja, die van mijn zus en ik zijn samen gekocht (zouden wel eens zusjes kunnen zijn) en die van m'n broertje (de 'andere' ) is er later bijgekocht.....
Allemaal vrouwtjes.

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 13:16

Of.. er is geen oplossing, of mijn titel is niet spannend genoeg?

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:05

Vrouwtjes kunnen ook hun territorium verdedigen als ze niet samen zijn opgegroeit, dit is dus wel moeilijk!
Ik zou eerst proberen te laten wennen in een kleine ruimte waar je ze direct kunt uit elkaar halen, en ze daar voer gaan geven, zodat ze afgeleid worden. Elke dag een klein beetje langer, succes!

Don_Zhivago

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:47

sorry maar volgens mij kan je het vergeten...

ik weet niet hoe oud de konijnen allemaal zijn... maar voedsters kan je alleen samen zetten als ze samen zijn opgegroeid zoals in het geval met de 2 konijnen die wel samen zitten.

je heb uitzonderingen bij konijnen waar het wel goed gaat.. die konijnen zijn niet dominant... ik denk dat het konijn van je broertje te dominant is... wat het andere konijn niet accepteerd omdat tie er langer is... dus de baas wilt zijn...

ik weet uit ervaring dat als het nu al fout gaat en ze elkaar in de haren vlieggen dat het 9 van de 10 keer niet gaat lukken...

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:51

ik denk ook niet dat het goed komt. Een van de konijnen is gewoon te dominant en om ze dat nou te laten uitvechten (dat zou wel bepalen welke plaats het konijn dan heeft) is niet verantwoordlijk.

DuckyMjöll

Re: Konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:06

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 01:06

Dankjulliewel voor de reacties, het konijn van mn broertje probeert volgens mij wel onderdanig te zijn... maar die van mn zus blijft er achter aan rennen waarop die van mn broertje dus weer wegrent.... enz.
Maargoed, misschien is die van mn broertje wel te dominant, ik kan dat niet helemaal goed zien enzo

Astragirlie; Dank voor de tip! 't Gaat inmiddels in de tuin al wel beter....