Wat te doen met konijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

Wat te doen met konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 22:18

Hallo konijnen bokkers,

Ik zit met een "probleem" nou probleem het zit zo ik heb ongeveer 2,5 jaar geleden een konijn gekocht een ram van nu bijna 3 jaar hij heeft altijd bij mijn ouders gewoond zonder andere dieren omzich heen waar hij elke dag lekker door de huiskamer kon huppelen en s zomers lekker in de tuin.

Nu ben ik samen gaan wonen en is mijn konijn met me mee gegaan hier loopt hij ook elke dag lekker rond te huppelen. Nu hebben mijn vriend en ik 3 weken geleden een puppy gekocht we hebben ze lekker aan elkaar laten wennen konijn het hok uit pupje in de bench met een speeltje wat samen durf ik het niet aan ivm de tandjes van onze pup.
Nu merk ik sinds me hond ouder word en het konijn uit ze hok komt(deurtje staat openen) en de hond zit in ze bench dat hij of onder me dressoir gaat zitten of ervoor niet meer rond huppeld en na een paar minuten weer in ze hok gaat liggen. Ik vind dit alles behalve leuk voor hem dat hij altijd op zijn hoede is ook als dat helemaal niet nodig is. Het is en blijft een prooi dier dus hij snapt natuurlijk niet dat als de hond vast zit hem niks kan doen.

Nu denk ik er over om hem terug te doen naar mijn ouders heeft hij rust en hoeft hij niet meer op zijn hoede te zijn.
Wat denken jullie of hebben jullie eventueel tips hoe ik hem meer kan laten wennen aan het idee dat er een hondje is?

Alvast bedankt.....

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:22

Ik zou het nog even laten bezinken, alles heeft z'n rust/tijd nodig.

Lastige situatie!

Succes

Anoniem

Re: Wat te doen met konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:26

TeQuiero1 schreef:
Wat denken jullie ....

Ik denk dat het konijn het prima snapt, niks mis met zijn instinct..........
Als ik jou was zou ik naar mijn konijn "luisteren"

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 22:27

Dank je wel.....
Vind het gewoon heel sneu...me konijn is gewend altijd los te lopen en nu elke keer op ze hoede te zijn is ook niet leuk voor hem.En vind hem niet echt ieller worden eerder wat kaler ook al krijgt hij t zelfde hoeveelheid voer als altijd zou dat ook kunnen komen door stress?

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 01:25

Misschien castereren en een leuke voedster erbij? Geef je een voedster nog een leuk tehuis, konijn nog een stuk gelukkiger en je kunt hem nog houden ook.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 01:28

Een cavia erbij is dat een optie?Of moet dat als ze jong zijn meteen bij elkaar?

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 01:29

Nope net in ander topic uitgelegt:
Ze spreken elkaars taal niet. Cavia's maken tal van geluiden om elkaar duidelijk te maken wat ze willen. Zo zal een cavia klappertanden als ze boos zijn. Konijnen doen dit totaal anders grommen en/of stampen. Mocht op zo'n moment de cavia erachter lopen kan die een flinke trap oplopen en ja van een konijn klinkt dat weinig, maar voor een cavia kan het fataal zijn. Konijnen zijn altijd sterker als cavia's. Daarbij verschilt het voedingspatroon gewoon veelste veel. Cavia's hebben veel meer nodig dan een konijn. Maar snoept konijn mee met cavia word konijn weer te dik waardoor er weer zo'n mooie wam ontstaat.

Het leukste voor hem is een leuk konijnenmaatje.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:50

Een puppy en een konijn lijkt me geen goede combi En dat het konijn ervoor op zijn hoede is lijkt me zeer verstandig van het dier.
Een vriendje voor het konijn is leukst voor hem. Konijnen houden niet van alleen zijn.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:36

mijn pup (nu al 1 jaar) baika vond konijnen helemaal geweldig. ze wilt er mee spelen en kroelen en kusjes geven en het konijn vind het helemaal niet erg. Oook met de baby konijntjes ligt ze graag bij.

wat voor hond heb je

mijn hond met alle konijntjes+moeder komijn
Afbeelding
Afbeelding

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:41

Misschien kun je de pup naar buiten laten zodat het konijn hem niet ziet?
En misschien idd een vriendinnetje voor hem zoeken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:44

mijn pups is ook helemaal weg van me konijn, ze molt werkelijk waar alles behalve me knijntje!
hond is nu ongeveer half jaar oud en andere hond is niet veilig voor die klauwtjes en tandjes van puppekind!

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 11:09

Ik heb een Stafford shire BullTerrier ik ben gewoon bang dat hij met me konijn wilt spelen en hij uit lompigheid te hard me konijn bijt of me konijn zo bang word dat het 1 grote chaos word. En dat van me pup buiten zetten heeft geen nut ook al is me hond de hele dag weg hij blijft op ze hoede en gaat na 2 minuten alweer snel in ze hok liggen.

En een vriendje erbij zit ik zo met twee bange konijnen of met twee konijnen die t hok niet uit komen doe ik hem liever naar me ouders.

Don_Zhivago

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:14

idd met een stafford zou ik tog wat meer uitkijken dan met bijv een labrador ik noem maar iets...

niet dat al die honden meer een agressief karakter hebben want daar ben ik het zelf ook niet mee eens.

waarom bouw je geen buitenhok met een hele grote ren dr onder... dan heeft tie ook beweging en is tioe veilig bij hondlief...