Hondenbezitters: tips gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

Hondenbezitters: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 13:48

Mijn hond Leeloo heeft nu zo'n drie maanden een nieuwe baas. Ze is een pittige border collie kruising en krijgt omdat ik nu lange tijden van huis ben, niet de aandacht en beweging die we willen dat ze krijgt. Omdat ik er niet echt mee bezig wilde zijn is mijn vader op zoek geweest naar een nieuwe baasje. Ze woont nu aan het strand, maar naar mijn weten is ze wat aangekomen en durft haar nieuwe bazin Liel nog niet zo goed los te laten. Wel zijn ze bijna de hele dag bij elkaar en hebben ze volgens mij een heel gezellig leventje samen.

Gelukkig ebt mijn verdriet een beetje weg, als ik een hond zie draait mijn maag zich niet meer om en als ik foto's van Leeloo bekijk zit ik niet meer meteen te huilen. Ik mis haar nog steeds even erg maar ik heb niet het idee dat het op een drama uitloopt als ik haar ga zien. Dit zit dan ook in de planning. Nou vraag ik me af of het wel prettig voor háár is, als ik haar even anderhalf uur zie, en daarna weer wegga.

Evt. ervaringen en natuurlijk inzichten welkom!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:12

Nope, niet doen. DAar doe jij jezelf EN de hond mee geweld aan. Die hond raakt misschien overstuur als je weggaat en dan heb jij het ook weer EXTRA moeilijk.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:20

Desiree schreef:
Nope, niet doen. DAar doe jij jezelf EN de hond mee geweld aan. Die hond raakt misschien overstuur als je weggaat en dan heb jij het ook weer EXTRA moeilijk.

Inderdaad.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:24

idd niet doen, lijkt me niet verstandig voor jezelf en voor de hind niet..

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:25

Wat is de reden dat je er op visite wilt gaan?

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:26

Nee, ik zou het ook niet doen.
De hond kent je natuurlijk nog en raakt misschien wel overstuur als je weer weggaat...

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 14:42

Rosita schreef:

Euh, de reden die iedere liefhebbende eigenaar zou geven;

Omdat ik haar heb opgevoed, omdat het mijn steun en toeverlaat is geweest, omdat ik een intensieve tijd met haar heb geleefd, omdat ik me het erg aantrek hoe het met haar gaat en wil zien hoe ze leeft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:45

Paraat schreef:
Rosita schreef:

Euh, de reden die iedere liefhebbende eigenaar zou geven;

Omdat ik haar heb opgevoed, omdat het mijn steun en toeverlaat is geweest, omdat ik een intensieve tijd met haar heb geleefd, omdat ik me het erg aantrek hoe het met haar gaat en wil zien hoe ze leeft.

Vind ik een beetje in tegenspraak met dit:
Paraat schreef:
Omdat ik er niet echt mee bezig wilde zijn is mijn vader op zoek geweest naar een nieuwe baasje.

Laat het dier gewoon met rust en lekker wennen aan zijn nieuwe baas.

fie

Re: Hondenbezitters: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:49

ik vind het niet zo'n slecht idee hoor . De hond moet eerst zijn nieuw baasje heel gewoon zijn en graag hebben. de hond is waarschijnlijk ook blij bij zijn nieuwe baas en zal er dus niet zoveel probelemen van maken dat je hem er terug achterlaat .

xx

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 14:57

Ilindra schreef:
Vind ik een beetje in tegenspraak met dit:
Paraat schreef:
Omdat ik er niet echt mee bezig wilde zijn is mijn vader op zoek geweest naar een nieuwe baasje.

Laat het dier gewoon met rust en lekker wennen aan zijn nieuwe baas.

Het gaat in dit topic om
wel of geen bezoek brengen
, niet om de manier waarop ik heb gehandeld, waarover jij aan de hand van een topic niet kan oordelen.

Verder ben ik het met je eens dat ze ruim de tijd moet krijgen om te wennen en dat in alle rust.
[/quote]

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 14:58

Nog even ter verheldering; ze woont bij een wat oudere dame. Deze springt niet zomaar met haar de zee in, wat ik jarenlang wel heb gedaan (zij op mijn rug, ik zwemmen). Dit wil ik graag met haar doen.

EmDee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:01

Als je al je hond weer eens zou willen zien, dan zou ik daar zeker mee wachten tot een jaar. Dan zal de hond jou niet meer als baasje zien (wel herkennen), en gewoon zijn huidige baas als zodanig blijven beschouwen.

mamamika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:10

Sorry maar ik ben het met een heleboel meningen niet eens hier.
Ik zou als ik jouw was zeker bij die mevrouw op bezoek gaan.
Maar waar je heel goed aan moet denken is dat jij je niet mag opstellen als zijn baasje.
En misschien is het wel een idee dat jij af en toe met haar is lekker in de zee gaat zwemmen?
Mocht je verder nog vragen hebben dan mag je mij altijd pben ik werk namelijk voor een hondevereniging en ik hou me bezig met het herplaatsen van honden.
Dus ik weet ook wel degelijk waar ik over praat.

NOu succes verder groetjes Natajsa

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:13

wij hadden een hond en als ze haar vorige bazin zag was ze een dag ziek, en wij zaten er mee was echt zielig. Is niet goed en fijn voor de hond, ze vergeet je snel das banketstaaf maar ik zou na een poos pas gaan kijken. wij hadden een hondje en toen de vorige baas kwam na een paar maanden herkende de hond hem niet.