mannetjes cavia en mannetjes konijn in 1 hok ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

skippykeuh

mannetjes cavia en mannetjes konijn in 1 hok ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 13:34

hey
ik heb een mannetjes konijn in een groot hok,
en ik krijg een cavia maar die moet van men moeder en vader samen met men konijn in dat hok ?
De cavia die ik wil is een mannetje maar ik vroeg me af of die samen kunnen ? of is een vrouwtjes cavia dan beter ?
Het is wel geen agressief konijn ,
want het kan wel goed met de cavia van men vriendin overweg en dat is een vrouwtje . Dus zou een mannetje dan een probleem zijn ?

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:39

Dat weet ik eigenlijk niet. Heb wel eens gehoord dat konijnen en cavia's niet zo'n goede combi zijn als ze op latere leefdtijd bij elkaar gezet worden. Maar nogmaals ik heb daar geen ervaring mee.
Volgens mij maakt het niet uit of het mannetjes of vrouwtjes zijn, jongen komen er toch niet van.

skippykeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 21:52

niemand meer ??

Boesboes

Re: mannetjes cavia en mannetjes konijn in 1 hok ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:57

nouw ik heb 2 hamsters 2 vrouwtjes en die kunne dus echt helemaal niet met elkaar en ze vechten als ikz e bij elkaar zet..

maar met een konijn en cavia.. weet ik het niet
ik weet het niet ik denk dat je ze rustig aan elkara moet wenne en dan voorzichtig bij elkaar zetten.. ik denk dat dat het makkelijkste is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:57

Kzou het niet gauw doen eerlijk gezegd.
Denk nou niet dat dat zo gezellig wordt..

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 01:28

Nee! Konijnen en cavia's zijn totaal verschillend. Ze spreken elkaars taal niet. Cavia's maken tal van geluiden om elkaar duidelijk te maken wat ze willen. Zo zal een cavia klappertanden als ze boos zijn. Konijnen doen dit totaal anders grommen en/of stampen. Mocht op zo'n moment de cavia erachter lopen kan die een flinke trap oplopen en ja van een konijn klinkt dat weinig, maar voor een cavia kan het fataal zijn. Konijnen zijn altijd sterker als cavia's. Daarbij verschilt het voedingspatroon gewoon veelste veel. Cavia's hebben veel meer nodig dan een konijn. Maar snoept konijn mee met cavia word konijn weer te dik waardoor er weer zo'n mooie wam ontstaat.

Konijntje castereren en een leuke voedster erbij? En caviaatje ook maar meteen onder het mes. Wel zo leuk voor de beestjes ze zijn wel onwijs sociale dieren.

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 01:54

Ik zou niet weten hoe dat zou gaan.
Ik heb zelf mijn konijn en mijn ratje bij elkaar in een kooi. Gaat gekgenoeg heel goed... Dat zijn allebei trouwens vrouwtjes.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 08:39

Ik heb altijd konijnen en cavia's bij elkaar gehad, ging prima!Ze hadden wel een heel groot hok, anders zou het mij ook te gevaarlijk zijn,

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:47

Wij hebben het ook, en dat gaat wel goed. Oke, ze spreken elkaars taal niet, maar lekker bij elkaar liggen in het hok gaat wel goed. Daar hebben ze geen taal voor nodig. Dat mannetje waar hij nu bij in zit is wel heel hyper en loopt altijd te rennen, maar hij springt niet op de cavia, hij past goed op.
Als die cavia begint te gillen doet ie ook niks, cavia plukt aan zijn oren en staartje, maakt hem ook niets uit
Ik vind het wel een komisch stel samen.

Ik zou het gewoon eventjes uittesten, het kan wel goed gaan, alleen vaak wil het ook niet.
Dat mannetjes konijn van ons is 7 en de cavia 3. Allebei niet jong meer dus

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:52

Ik heb ook een mannetjes konijn en een mannetjes cavia bij elkaar inzitten en konden niet meer zonder elkaar. Maar nu is die dood en heb ik er gewoon 2 cavia's bij gezet en het gaat prima!

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:56

Cavias'en konijnen kunnen niet bijelkaar. Ze dragen beide verschillende bactieren bij waar ze elkaar van ziek kunnen maken, en verder idd zoals Fanike zei, ze spreken elkaars taal niet wat tot dodelijk gevecht kan uitlopen en ze eten te verschillend (qua hoeveelheid) waardoor konijn te dik wordt of cavia te dun. Bovendien lopen konijnen meestal in een buitenhok, tewrijl cavia's heel gevoelig zijn voor tocht en beter binnen kunnen zitten.

Waarom koop je er niet een konijn bij?

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:01

Blueberry schreef:

Meestal word dit vechten, maar als je een ander konijn er bij haalt zal ik hem halen bij bunnybin (www.bunnybin.nl) heb je ook hele lieve konijntjes

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:30

manniejJ schreef:
Blueberry schreef:

Meestal word dit vechten, maar als je een ander konijn er bij haalt zal ik hem halen bij bunnybin (www.bunnybin.nl) heb je ook hele lieve konijntjes

een vrouwtje bij een mannetje kan wel hoor. Een cavia wordt ook vechten, dus aan jou de keus

Ik had '2 cavia's, 2 vrouwtjes die vochten ook veel in het begin. Om de rangorde te bepalen. Dat gebeurd met alle dieren die niet van jongs af aan aan elkaar gewend zijn.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:34

mijn mannetjes cavia zit bij mijn vrouwtjes konijn in een hok. Maar als ik hem bij mijn mannetjes konijn zet dan wilt het konijn er op rijden. Ik denk niet dat het een goede combinatie is man bij man

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:58

ik heb een mannetjes konijn met een vrouwtjes cavia. Gaat super goed! de cavia slaapt zelfs boven op het konijn, en het zijn dikke maatjes