gezocht een goed antiluis middel bij kippen/kippenhok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

gezocht een goed antiluis middel bij kippen/kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 13:00

Wij hebben luizen in het kippenhok, bloedluizen en 'gewone'. Ik heb al van alles geprobeerd maar het helpt niets.
Alle tips zijn welkom.

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:40

Ik heb toen eens een middel bij de DA gehaald voor bloedluis. Ik weet niet hoe het heette, maar het werkte super.
Gewone luis is bij mijn weten vervelend, maar verder niet schadelijk voor de kippen.

tienus63

Re: gezocht een goed antiluis middel bij kippen/kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:43

Ik weet niet of het nog verkrijgbaar is bij de DA of Welkoop-achtige winkels, maar Scabisix werkt gegarandeerd!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:22

DREFT!

Toen ik op de kinderbioerderij werkte moesten we alle kippen vangen en in een emmer met dreft stoppen.(wel de koppies boven water houden he!)

wellicht kun je het hok ook schoonmaken met dreft.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:18

Bogena bird-spray? Gebruik ik altijd op stage.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:19

De kip behandelen met 'op' spray en dezelfde spray is er ook voor in het hok. Dat moet je sowiezo ontsmetten( halamid oid) en het liefst witkalken of verven.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:18

gewoon Dettol of Halamid werkt ook heel erg goed hoor (al zou ik dat voor óp de kip niet weten...

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 19:10

Bedankt voor alle reacties. Bogena helpt dus echt niet. U2 voor postduiven helpt ook onvoldoende. Water met ammoniak om het hok te reinigen is niet afdoende. Water met bleekmiddel ook niet. Varens ophangen (had ik nog gehoord) ook niet.

Dreft: wat voor dreft en daar moet je de kippen mee wassen en ook weer uitspoelen?
Halamid kan ik ook nog proberen, heb ik nog staan.
Ik heb nu van de va Noromectin gekregen (ivermectine). Dit wordt normaal gesproken voor koeien gebruikt tegen parasieten. Dit heb ik met water gemengd en in de gifspuit gedaan en daar het hok mee bespoten.
Ik zal eerlijk zeggen, dit is het 2de jaar dat we dit hebben en als dit zo door gaat doe ik de kippen weg.
Oh ja, voordat men denkt dat het hok niet goed schoongemaakt wordt, ik haal bijna elke dag de stront uit het hok.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:15

wij hebben al vijf jaar kippen (als het niet langer is). en naar mijn weten geen last gehad van luizen. wij hebben nachthok witgeverfd, grote ren (1 m2 per kip, en dan zon 80 cm hoog (en hebben 4 kippen)).
ze lopen op zand, wat misschien 1 of 2 keer per jaar geheel vervangen word, verder harken wij het om, en soms de grote drollen weg. boven (nachthok) lopen ze op zaagsel en stro.
ik zal eens aan mijn moeder vragen als ze weer thuis is of ze ooit iets tegen luizen gebruikt heeft, en dan hoor je t van mij.

Lilian__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:29

babyschapoo hielp erg goed bij mij