mijn konijn heeft zeg maar aan de zijkant van zijn buik een klein roze geelig achtig bultje zitten, ik dacht eerst dat het een puistje was ofzo mischien en de buurman zei dat het misschien een teek kon zijn, maar die zijn meestal zwart tog? weten jullie mischien wat het is als je er aan komt doet het wel een beetje pijn
ik denk niet dat ik er een foto van kan maken, zijn huis is gewoon wit zegmaar en er zit een bultje dat geel rozig is, wat een paar mm uitsteekt het is niet groot maar best klein en hard
ja mijn moeder zei al als het groter word en morge nog niet weg is dan gaan we wel even naar de DA maar hij is pas 4 maanden en ik ben daar nog nooit geweest met hem zometeen is het een puisje dan sta ik best voor gek volgens mij net of ik zo'n overbezorgt mens ben;)
Mannetjes hebben ook tepels. En inderdaad zoals al is gezegt even langs de dierenarts gaan. De dierenarts heeft liever dat je overbezorgd bent dan niet bezorgt hoor..
Ik zou ervan aflbijven en naar de dierenarts gaan. straks gaat het fout of is het geen teek en dan heeft je konijntje alleen maar pijn omdat jij zit te prutsen...
IK denk ook dat het een teek is.. een opgeblazen teek is meestal geel/groen achtig.. niet aanzitten pulken!! haal 'm er voorzichtig uit met de tekentang of ga eventjes langs de da
het zou ook nog kunnen dat het een abces is, daar hebben de meeste konijnen wel eens last van (heb er ervaring mee! wij hebben ook zo'n konijn),
zo min mogelijk aanzitten idd, en ff langs de da gaan omdat k het zo ook niet zeker weet... hij kan je wel vertellen wat het is en wat je ertegen moet doen
Ik denk dat je het beste even naar de dierenarts kan gaan. Als ik het zo lees, is de kans groot dat het een abces is. Met een antibiotica kuurtje is dit vaak prima te verhelpen.
Overigens hoef je je niet te schamen dat je misschien voor iets onbenulligs naar de dierenarts gaat. Zelf ben ik van de week nog met een hamster geweest, waarvan ik dacht dat ie een mijt infectie had. Achteraf bleek er niks aan de hand te zijn, en kwam ik erachter dat zijn vacht altijd al zo dun is geweest. Maar de dierenarts vond het goed dat ik toch was langsgeweest. Beter te vroeg langskomen (terwijl er nog niks aan de hand is), dan dat je te laat bent.
je hebt gelijk, vandaagheb ik geen tijd maar morge ga ik met hem naar de dieren arts, ik ben dastraks nog met hem naar het bos geweest, en daarna voelde ik een bultje dus het kan best dat het een teek is , maar ja die durf ik er tog niet uit te halen, en ik mag hem niet meer aaien het doet best pijn denk ik