mijn 18 konijnen in the picture

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

mijn 18 konijnen in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 13:48

zo, ik heb maar eens wat foto's upgeload, van al onze konijnen, ze leven lang niet allemaal meer.

Bo, hiermee ben ik echt begonnen, mevrouw zat 5 jaar in een hokje van 30 X 30 en ze kon alleen maar zitten, ik mocht voor haar zorgen van onze buren toen ze op vakantie waren, ik deed haar in een rennetje en ze werd gelukkiger en gelukkiger, de buren hebben haar nooit meer terug gevraagt....
Bo was ontsnapt al vrij snel en ze rende de hele dag door onze tuin, ze ging niet de straat op, ze was gelukkig.
Afbeelding
Bo was al vrij oud en is gestorven
Daarna kregen we Zorba,
nóg een hokkonijntje, ik was vanplan zo snel mogelijk een vrientje voor hem te regelen, maar hij kreeg vrij snel een grote tumor op zijn nek, en hij zou sterven, ik heb hem toen vrij gelaten omdat hij er geen pijn aan had, hij is 3 maanden later overleden, en heeft nog 3 maanden door de wei gehuppeld, de tumor groeide op de dag.
de tumor zit aan de andere kant;
Afbeelding
toen kreeg ik Harry en Jana, 2 broeders die ik van de kinderboerderij in Houten heb gekregen omdat het zulke monsters waren. Binnenkort krijg ik ook nog hun zuster.
Afbeelding
Afbeelding
Jana, de blonde, was ontsnapt, vlak voordat ik ze wou loslaten maar mijn zus, en haar domme mind, kocht meteen voor Harry een héél klein jong konijntje Aphrodite
Afbeelding
dit ging hélémaal niet goed, wat ik al wist, maarja ik kwam thuis, toen had m'n zus hem al. Het konijntje werd zowat opgevroten door Harry, dus hebben we Harry losgelaten en Hera bij gekocht(ik bén zóóó ontzettend tegen konijnen kopen, écht)
Afbeelding
5 dagen hadden we ze, toen zijn ze opgegeten door de kat van de buren :huil:
Jana heeft nog heel lang geleefd, harry ook, maar die is helemaal aan de andere kant van de wei gaan zitten, dus die zagenw e niet zo vaak. Ondertussen had iemand Soul of Zorba gedumpt bij ons,
waar hij zijn naam aan te danken heeft, mag je zelf bedenken
Afbeelding
Toen kreeg ik Sophie, een hokkonijntje die binnen had gezeten, dus die moest eerst wat weekjes in mijn kamer slijten 's nachts iig.
Afbeelding
die is lekker bij de volkstuinen gaan rondhangen, grote vriendin van Jana
Afbeelding
dit is Kiwi, die kreeg ik samen met Perfect Grey,
ik heb ze gekregen van de dierenwinkel waar ik stage liep, ze waren te oud, ze werden toch niet meer verkocht, deze dames zijn tegelijkertijd bevallen ong. midden in de winter, vandaar dat ze binnen zitten.
Afbeelding
Perfect Grey kreeg er 2, 2 blonde, Lady Grey en Perfect blue, Perfect blue was zwak is bij 6 weken overleden
Afbeelding
Kiwi kreeg 3 grijze, Appel, Mango, en Orange, 1 zwarte, jousouf, topknijntje, en 1 blondje, blondie
Afbeelding
Appel, Manga en Jousouf waren mannetjes en die kon ik niet houden tegelijkertijd met de vrouwtjes dus die heb ik weggedaan.
de andere 3 heb ik nog,
inclusief Great Hope Of oliebol, een bruin konijntje die eerst Mokka Puntje heette, maar omdat mij aanviel een andere dus
Ze zitten in een afschuwelijk klein stukje nu, het was voor een uurtje, zodat ze eventjes flink gras konden eten, ze lopen nu ook los.
Afbeelding
binnenkort krijg een nieuw hoknijn binnen; Wop. Ik kijk ernaar uit

Niets is leuker dan 2 achterelkaar aan rennende konijntjes door het gras,
doe je konijn buiten, en niet in z'n eentje,
onthoud; een konijn is ook een beest.

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:51

Leuke schattige foto,s hoor .
Wil je er nie toevallig nog een paar nijnen bij

Wel lkkr dat ze zo buiten kunnen lopen ,hoeveel heb je er nu nog over dan???
Want ben ff de tel kwijt

Showtime_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:51

Mijn konijn laat ik sinds kort ook los in de tuin overdag vind ie prachtig en hij was vals geworden en nu niet meer

wynoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:52

Leuke foto's, ik heb er ook veel gehad maar heb er op het moment nog maar twee, ze lopen nu ook lekker los

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:53

De mijne komen ook buiten ,nu staat t hok weer open dus de kereltjes zn buiten die worden binnenkort gecastreerd,en de vrouwtjes gaan de volgende ronde naar buiten met 1 gecastreerd ventje
Echt heerlijk als je ze zo ziet rennen he

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:55

????????heb je konijnen losgelaten???????

verder wel leuke konijntjes hoor

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:56

Geweldig zulke verhalen!

Helaas hebben wij geen gras oid meer in de tuin dus vind ik het zielig nog konijnen en cavia te houden.. in ons vorige huis had ik er ook een paar rondhupsen

Goed werk doe je!

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 13:56

aah leuk allemaal, @ Goldlover; ik neem bijna altijd knijntjes aan, dus als je ze kwijt wilt, zijn ze welkom hoor,
ik heb nu perfect grey, lady grey, kiwi, Great Hope Of oliebol, Blondie, Manga Sophie, en Harry, maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien

@hannanas, jep

_Blacky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:57

wat veel.
en wat een leive konijntjes
veel plesier er mee,
mijn konijn loopt ook zovaak als het kan door de tuin te rennen

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:02

Ohh je laat ze echt los in de natuur zonder hekken ofzo ???
Nee dan houd ik ze want dat zouden die van mij niet overleven
Maar wel lkkr dat jou nijntjes t gewend zn

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:05

leuke nijntjes hoor, maar ik snap niet helemaal dat je konijnen vrijlaat, zoals die met die tumor. Misschien staat hun wel een vervelendere dood te wachten. Kraaien kunnen bijv. de ogen van het konijn uitprikken. dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. Bij mij krijgt zo een konijn gewoon een spuitje als hij niet meer kan.

Vind het mooi dat je konijnen lekker buiten lopen.

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:06

echt goed werk!
Volgens mij beseffen veel mensen niet dat konijnen ook los kunnen.
Ik woon in een woonwijk dus ik doe het maar niet

Goldflower: het is niet dat nijnen het gewend zijn ofzo.
Volgens mij doet Punkies ze eerst een tijdje in een ren op het gras, en haalt ze dan de ren weg. Zo hebben ze wel een eigen teretorium en zijn ze wel vrij

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 14:07

het zijn konijnen, konijnen overleven dat gewoon hoor, het zijn precies dezelfde beesten als die in de natuur rondlopen, ik doe ze 3 weken in de ren, dan laat ik ze los, hebben ze territorium gebied, blijven ze bij mijn tuin en in de wei konijnen horen niet in hokken
@ Wreckh, dat is de natuur, dat is inderdaad allemaal mogelijk, maar dat is net zo hard mogelijk bij wilde konijnen, ze hebben gewoon een hol allemaal waar ze inschieten als er iets mis is, het zijn konijnen...

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:10

Wat een hoop konijnen
FOTO 1 zo konijn heb ik ook eerder gehad zij werd 12

Sjen

Re: mijn 18 konijnen in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:33

Ik vind het niet echt normaal dat tamme konijnen zo wild mogelijk gehouden worden. En een konijn met een tumor laten rondlopen, die had toch wel naar de da gekund. En sommige konijnen heb je al een tijdje niet gezien, als die medische hulp nodig hebben kan die dus niet gegeven worden? Om nog maar niet te spreken over de risico's waaraan ze blootgesteld worden, zoals ik al zei, het zijn tamme dieren die daar nooit tegenop kunnen. Je kunt dat wel natuur noemen, ja voor wilde dieren geldt dat. Tamme dieren daaraan blootstellen is vragen om problemen. Als je konijnen de ruimte wilt geven moet je wat tijd steken in het maken van een goed omheinde ren.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:39

mijn konijn loopt ook vaak los in de tuin hij kan wel weg hier door onder de schutting door te kruipen en dat weet hij, maar hij doet het niet;) ik heb maar 1 konijn als hij gecastreerd is nemen we ook nog een vrouwtje

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 15:51

@ sjen, ik ben zéker met het konijn naar de DA geweest hoor, tam zijn ze meestal helemaal niet, ze willen het liefste niets met mensen te maken hebben, ze bijten en krabben, wat ik ook zou doen als ik een konijn was die 5 jaar lang in een 30x30cm hokje zou zitten, vind je dat hij beter daar in had kunnen blijven zitten? Dat vind ik zó veel walgelijker, nu gaan ze gewoon natuurlijk dood en hebben de tijd van hun leven. Konijnen zijn niet voor kleine kindertjes, en niet om alleen in een hokje te zetten.

Sjen

Re: mijn 18 konijnen in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:02

Je kent de betekenis van het woord 'tam' kennelijk niet tov wild. Het gaat erom dat ze geen wild bloed hebben. Daarom kunnen ze niet overleven in de vrije natuur. Wat ik liever had gewild was een VEILIGE ren voor deze konijnen.

Konijnenopvang Bunnybin pleit bv ook voor zoveel mogelijk ruimte voor de konijnen, maar veiligheid voor alles.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 16:06

@Sjen, er zijn zát die het overleven

monica12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:38

ooh leuk!
wij hebben ook een groot hok voor de dieren; lekker buiten! er lopen 3 cavias en 1 konijn in; maar dr past veel meer in!

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:22

Alex, ik ben d'r al lang niet meer geweest zeg Jammer!
Je hebt de kleintjes nu los? Igg vind het super wat jij doet met die konijnen!