Longontsteking bij vogels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Longontsteking bij vogels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 22:23

Wie heeft er een vogel gehad met longonsteking?
Ik wil graag weten wat ik het beste kan doen.

We hebben vanmorgen een jonge kraai of roek ofzo gevonden, die zat naast de vijver, hij heeft erin gelegen, was helemaal nat en vol kroos.
Hij zat ook nog eens vast, met winde om zn vleugel.
Hij was helemaal uitgeput, dus hebben we hem binnen gezet. Hij heeft een hele tijd geslapen, en nu begint hij weer wat op te knappen, eet weer goed, maar zo te horen heeft hij toch water in zn longen gekregen.
Omdat het vanmorgen zo koud was ben ik bang dat hij longontsteking kan krijgen.
Ik zou het liefst even langs de dierenarts gaan, maar die is gesloten nu. Morgen gaan we het zowiezo even vragen.

Maar zijn er hier mensen die weten wat te doen?
Kan ik wat antibiotica halen, helpt dat goed? Krijg je dan een kuur mee van de dokter, en hoe duur is zoiets?
Of zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
Hij zit zowiezo lekker warm binnen nu.

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:26

Vogels krijgen niet zo snel longontsteking. Bel morgen maar even naar de dierenarts, die kan je dit veel beter uitleggen dan wij van een paardenforum.
Beste wat je kunt doen (maar dat doe je al) is hem warm houden. Dan komt dat wel goed. Antibiotica zou ik niet gaan geven, zelf met medicijnen aanklooien is niet slim.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 11:43

Ik hoop inderdaad dat het geen longontsteking is. Zowiezo ga ik niet zelf met medicijnen aanklooien, maar ik wilde even weten of antibiotica goed helpt als ie longontsteking heeft.
Mijn kip was ook eens ziek, ze kreeg toen ook antibiotica en binnen een paar dagen was ze beter.
Vanaf half 6 is er spreekuur bij de dierenarts, dan ga ik even langs