Wat moeten we doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nobillity

Wat moeten we doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 17:07

Een vriendin van mij die heeft een hond als loge maar hij wil zijn riem niet omdoen! Dus ze laten hem maar in de tuin alles doen, maar vandaag had ik de riem om gedaan en ze bleef heel rustig zitten maar dan beweegt ze niet dan blijft ze gewoon liggen als we haar dan gewoon willen uitlaten zoals andere honden zet ze geen stap vooruit dus dan zet elke x een voet vooruit maar dat heeft geen zin. Maar weet iemand hoe we dat het beste kunnen doen? Want hun weten niet hoe hun ermee moeten dat ze niet luistert. Haar eigen baasje laat haar altijd loslopen tijdens het uitlaten maar zij kunnen dat niet want ze zitten bij een drukke weg en ze zijn bang dat hij daar overheen loopt willen jullie alsjeblieft helpen?
Dankjewel

nobillity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 17:57

alsjeblieft willen jullie alsjeblieft reageren want ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:08

Heeft hij nooit geleerd om aan de riem te lopen? Dan word het namelijk een groot probleem waar je niet zomaar aan moet prutsen.

nobillity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 18:10

we proberen hem een beetje te laten wennen aan de halsband enz.. we hebben eerst z'n halsband aangedaan en tot hij omhoog kwam hebben we de riem omgedaan en zijn we naar buiten gegaan maar we waren niet verder gekomen dan de oprit, we doen ons best en proberen haar elke steeds verder te gaan, willen jullie alsjeblieft helpen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:11

Als hij nooit geleerd heeft aan de riem te lopen, kent hij de comando's? Als hij goed is afgericht en hij luister naar jullie dan is het geen groot probleem om hem los mee te nemen denk ik.

Hoe lang blijvt hij? Als hij niet zo lang blijft zou ik er ook maar niet aan gaan zitten 'prutten' zoals Faniek al zegt.

[Edit] En als je een ander hond mee neemt? Of wat lekkers, speeltje ect?

nobillity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 18:13

het is een franse hond dus we moeten allemaal frans praten maar aan de riem blijft hij wel en als hij ma ziet dan word hij helemaal blij en naar luistert hij wel dus zij laat hem uit, maar hij komt niet verder dan de oprit, maar hij blijft 2 weken maar misschien nog langer maar ze wonen ook bij een drukke weg dus kunnen we hem niet loslaten lopen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:18

Zoek in het woorden boek eens naast of volg op... Vaak luister hij daar dan wel naar. Wij hebben namelijk in de ardenne ook een hondje gehad. Naar de franse varieante van de commando's luisterde hij erg goed.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:20

Probeer iig dat ie jou wil volgen, zeg volg en evt. met hondenkoekjes eerst lokken. Niet er aan trekken iig, dat schrikt af. Maak er een spelletje van.

Hoe lang blijft ie loge...want als het maar voor kort is zou ik er niet aan beginnen.

Zorg anders voor zo'n hele lange riem-lijn, die je vast kan klikken als ie te lang wordt. Dan heeft ie wel wat meer ruimte, om lekker rond te scharrelen, maar kan je toch ingrijpen als hij bijv. de weg over wil steken.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:22

Het beste is om profecionele hulp te zoeken.
Hoe heet dat ook alweer?
Dat je zelf met je hond ergens naar toe gaat..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:22

Les.... Of officeel dressuur zelfs

Anouk_Bas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:26

Heel veel Snoepjes en worstjes dat hielp bij mijn hondje ook en nu loopt hij perfect

roylinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:32

tja trainen en belonen,
wat is de houding van de hond?
wat hoe lang blijf hij bij jullie?
van wat voor mensen is hij streng/lief/rustig etc.

dat is m wel te leren, maar dat is geheel aan jullie.
Voor eventuele tips kun je wel even pb-en (doe opleiding dierverzorging, trainen honden is n vak bij ons )

bakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:42

vooral niet trekken aan de lijn, dat werkt averechts....

nobillity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 20:03

ik ging gewoon eerst rustig zitten zodat hij naar mij toe kon komen en ik probeerde hem te lokken met een koekje maar hij kwam niet dus ik heb hem maar los gemaakt en heb haar het koekje gegeven maar ze at het niet op we hebben ook alles opgezocht in het woordenboek voor franse woorden maar hij doet dat gewoon niet want dat is hem niet geleerd(ze is nog 4 maanden hoor) maar gisteren hadden we het ook al gedaan en toen hebben haar voetje voor voetje meegenomen maar ze bleef gewoon zitten de ene zette haar voetjes vooruit en de ander bleef gewoon rustig zitten op een gegeven moment zijn we gestopt en hebben we de riem afgedaan want hij kwam toch niet

nobillity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 20:08

bedankt voor al jullie reacties en ik zou met jullie reacties wat proberen